Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 19:38:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Fleischmann Anna ombouw. door gdh
Vandaag om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen. door Keska
Vandaag om 18:49:58
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door BartvD
Vandaag om 18:34:01
Show je werkplek door Silvolde
Vandaag om 18:33:37
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Silvolde
Vandaag om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
  

Auteur Topic: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)  (gelezen 9726 keer)

Gert1

  • Gast
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #30 Gepost op: 25 September 2007, 21:00:58 »
Tsja, voordat het 2010 is, heeft Kingsbridge de hele handel weer verkocht, wedden?

En als ik even mag speculeren: Ze verkopen Trix als H0-gelijkstroommerk (eventueel met Minitrix erbij, da's wel logisch), vervolgens verkopen ze allle grote schalen (Marklin 1, LGB en Hübner) vermoedelijk onder één noemer, namelijk LGB (toch de sterkste merknaam, zeker in Amerika) en tenslotte verkopen ze het hele drierail-wisselstroom gebeuren uiteraard onder de - ijzersterke - naam Märklin.

En daarmee is Märklin dan 'back to basics'. Bewaar dit berichtje maar goed, dan kunnen we over drie jaar eens kijken of ik er ver naast zat.

mvg,
Gert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #31 Gepost op: 25 September 2007, 21:05:50 »
Dat zou best wel eens kunnen, maar ik gok wel dat ze dan het Z-spoor bij Maerklin houden. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Gert1

  • Gast
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #32 Gepost op: 25 September 2007, 21:07:58 »
Je hebt gelijk Rick. Ik heb schaal Z gewoon helemaal over het hoofd gezien. Hoe zou dat nou komen?    :D

mvg,
Gert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #33 Gepost op: 25 September 2007, 21:13:41 »
Een keertje niezen en het is weg? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wim55

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #34 Gepost op: 25 September 2007, 21:21:52 »
Nou Gert,
ik krijg het gevoel dat jij er niet ver naast zit
met je speculaas... 8)

groeten

ucsdcom

  • Offline Offline
  • Berichten: 69
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #35 Gepost op: 26 September 2007, 16:56:52 »
Dat zou best wel eens kunnen, maar ik gok wel dat ze dan het Z-spoor bij Maerklin houden. ;)

Bij verkoop verwacht ik eerder dat Z-spoor uitgefaseerd wordt: veel te kleine markt voor, in Nederland is het net als spoor 1 slecht verkrijgbaar. Verder zijn de spoor Z locs lastig te digitaliseren, dus de verkoop van extra randapparatuur is ook niet te verwachten. Als investeerder wil je natuurlijk een compleet pakket: loks, wagons, rais en besturingsapparatuur.

Terzijde: wat Märklin h0 betreft: er worden steeds meer details toegevoegd. Wat je wel ziet dat veel "oude" fabrikanten hun modellen heel lang uitgekauwd hebben. Hoe lang die Fleischmann 1200 al ongewijzigd in de boekjes stond....bij Märklin zag je de meest mooie nieuwe modellen naast erg verouderde modellen waar al jaren niets meer aan was verandert. Nu zie je dat de oude modellen stuk voor stuk een restyling krijgen (kijk maar eens naar de rode railbus: voorheen een gruwel van een model, het nieuwe model hiervan is prachtig en heeft sound, dat doet in niets meer onder voor de modellen van Roco & co. Duurde alleen lang voor het kwam, en is nu veel duurder geworden.

Bij andere merken zie je vooral in N-spoor nog steeds modellen als analoog en zonder NEM stekker in de boekjes. Dat lijkt mij nu juist de meest lonende remake: zet er een NEM stekker op, dan kan het model weer even mee. Bij Märklin is alles standaard digitaal en meestal ook al met hoogvermogensaandrijving. Voor de digitale rijder snap ik dat je liever een Märklin model koopt, dan het Roco model. De rijeigenschappen van een nieuw ontwikkeld digitaal Märklin model kunnen niet tippen aan veel Roco modellen. Daarnaast merk ik af en toe haperingen in de decoders van gelijkstroomlocs of tikken ze na jaren trouwe dienst opeens tegen de middenleider op een wissel.

Ik denk ook dat Märklin rijders blij zouden zijn als de K-rail een upgrade krijgt: bij voorkeur heb ik de C-rail, maar dan zonder bedding. Bij K-rail zijn de railprofielen plat, waardoor vuil er op blijft liggen, bij C-rail zijn ze licht afgerond, waardoor het vuil wordt weggedrukt. Vooral de contactzekerheid is een rden voor veel treinkopers om mij heen om bij Märklin te gaan zitten of daar te blijven.

Je ziet dat Märklin intussen op 2 gedachten hinkt: ze willen voor 3 rail zoveel mogelijk de oude klanten met Metalen rail ook nog mee laten doen. Tot nu toe is bij Märklin nagenoeg alles backwards compatible: van rails tot aan koppelingen en het digitale systeem, past alles op elkaar. Zelfs op spul van meer dan 50 jaar terug. Dat geeft compromissen in maatvoering (en lengte van loks en rijtuigen). Bij de nieuwste meer gedetailleerde modellen, zie je dat ook Märklin langzaam dit pad verlaat aangezien de compromissen anders te groot worden. Of dat goed is of niet, moet ieder maar voor zich uitmaken. Wel denk ik dat Märklin er niet aan gaat ontkomen meer in kunstof te produceren (al hoop ik wel dat de metalen onderstellen blijven). De huidige prijzen van topmodellen zijn hoog (wel inclusief decoder en als enige nog in de EU gefabriceerd) maar zullen starters daar wel om malen? Dan is een prijs toch belangrijk. De digitale kunstof Märklin E-Lok modellen kosten intussen nog slechts zo'n 89,- euro. Maar helaas zijn die alleen voor moderne Duitse rijders interessant.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #36 Gepost op: 26 September 2007, 19:30:23 »
@ Gert
Drie jaar ? ik denk dat dit veel sneller zal gaan. Het lijkt mij een gezonde ontwikkeling.

Vr. groeten,
Bob

Gert1

  • Gast
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #37 Gepost op: 27 September 2007, 10:23:24 »
@Bob: Ik win weddenschappen graag, dus houd ik een veilige marge aan.  ;)

Maar vooruit: laten we zeggen dat tijdens Neurenberg 2010 alles rond is.

mvg,
Gert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #38 Gepost op: 30 September 2007, 11:44:55 »
Welke gevolgen zou dat hebben voor de 1200?

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • Modelspoor is emotie...
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #39 Gepost op: 30 September 2007, 12:18:20 »
Laten we hopen dat er dan een echt mooie 1200 komt met:

- de juiste asafstand
- een fatsoenlijke aandrijving
- mooie fijne handgrepen

ergo: een goede prijs-kwaliteitsverhouding anno 2007/2008
Tbinnebarretije…

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #40 Gepost op: 30 September 2007, 12:29:41 »
Zolang Trix en Marklin één bedrijf blijven, valt te verwachten dat nieuwe 1200'en van Marklin ook als Trix model worden uitgebracht.

Als Marklin en Trix twee afzonderlijke bedrijven worden zijn er vele scenario's te verzinnen. Bijvoorbeeld:
- Trix produceert zelf gelijkstroom 1200'en (al dan niet nieuw ontwikkeld) en verkoopt die onder de merknaam Trix.
- Marklin verkoopt gelijkstroom 1200'en aan Trix die het verkoopt onder de merknaam Trix.
- Marklin verkoopt gelijkstroom 1200'en onder een eigen merknaam, bijvoorbeeld Hamo.
- Marklin stopt geheel met de productie van gelijkstroom 1200'en.

Wie het weet mag het zeggen. En mogelijk heeft Marklin/Trix zelf nog niet eens besloten hoe ze het aan gaan pakken (als er al een splitsing komt!!!).

Tot Marklin/Trix met nieuwe informatie komt blijft deze hele discussie speculaas.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #41 Gepost op: 30 September 2007, 14:01:55 »
En het is niet eens 5 december... ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26667
    • Pagina van klaas
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #42 Gepost op: 30 September 2007, 14:37:12 »
Tja, Märklin/Trix is ook Sinterklaas niet, want die geeft tenminste dingen voor niks weg. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #43 Gepost op: 30 September 2007, 14:58:07 »
Het enige zekere van de hele zaak, zoals het er nu voor staat, is dat er modellen ontwikkeld worden bij Marklin die niet bij Trix zullen voorkomen en visa versa.

Mooi voorbeeld, de TEE Ram/DE IV

Scheiding van beide merken juich ik toe, ik stond niet te juichen toen Trix werd overgenomen door Marklin.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #44 Gepost op: 06 October 2007, 20:22:37 »
Da's zeker een mooi voorbeeld.... en precies iets waar ik met m'n pet niet bij kan. Trix ontwikkelt een TEE, waarmee men moet concurreren met Roco en LSM. Het vragen van een al te hoge prijs kan niet, want dan koopt iedereen het stel van de concurrentie. Maar aan spreiden van de kosten over Trix en Marklin doet men ook niet, want er komt geen Marklin-variant. Dat zal financieel dus wel niet zo'n succesnummer worden voor Trix.

Het wordt des te maffer als je ziet dat Roco wél een drierailuitvoering op de markt brengt!

't Zal wel aan mij liggen, maar het Marklin-beleid kan ik niet zo goed volgen...  :-|
Reinier