Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 17:41:25
wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 17:34:21
Houten 23 Augustus 2025 door Pommie
Vandaag om 17:10:03
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
  

Auteur Topic: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)  (gelezen 9718 keer)

Rocodil

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
  • Ik ga voor het poldermodel
    • My Railroad
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #15 Gepost op: 23 September 2007, 21:02:52 »
Ik begrijp hier ook nog steeds niet van. Een van de verbeteringen na de overname van Trix was dacht ik, meer detaillering op de Märklin modellen aan te brengen. Ik heb een jaar geleden een T3 stoomlok gekocht, waar qua detaillering niks mee mis is. Wel met de herrie van de sleper en de herrie iha die deze lok produceert. De modellen die hierboven genoemd worden zijn qua detaillering volgens mij niet zo moeilijk te maken.

Het viel me gisteren in Houten wel op dat er weinig Trix te vinden is (Roco ook niet zo ganz viel). Ik denk wel dat het ontbreken van mooi rail mteriaal bij Trix ontbreekt. De C-rails voor gelijkstroom is dat naar mijn idee niet.

Groeten
Hans
Met vriendelijk groet, Hans  (HO-3-rail NL rond 1950)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #16 Gepost op: 23 September 2007, 21:34:25 »
Märklin-rijders hechten kennelijk erg veel aan metalen kappen. Tweerail-rijders heel wat minder en dat ene Trix-model dat ik heb (waar ik overigens bijzonder veel waarde aan hecht) is dan ook van kunststof. En met metalen kappen heb je niet de mogelijkheid tot dezelfde detaillering, tenzij je met messing gaat werken en je meteen in een andere prijsklasse zit.

Het is niet onredelijk te veronderstellen dat Märklin-rijders traditioneel zijn ingesteld, in de zin dat je vooral die dingen belangrijk vinden waar Märklin goed in is.

Dus de synergie die men dacht te bereiken door typische Märklin-kenmerken in een Trix-jasje te gieten, dat is dus bepaald niet van de grond gekomen.

Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het weer, het is gewoon een kwestie van marketing. Märklin-rijders kopen Märklin omdat het Märklin is. Tweerail-rijders kopen Roco (of welk ander merk dan ook) omdat het een hoge mate van detaillering heeft in combinatie met stille motoren (en geregeld matige verlichting, maar goed). Dus dan kun je nog met zo'n geweldig mooi model in een drierail-uitvoering op de markt komen, maar dan krijg je te horen "toch jammer dat 'ie geen metalen kap heeft".

Het zal voor Trix echter wel een uitdaging worden om zich te positioneren tegenover de andere merken, want Mehano en Piko en zelfs Roco zitten in een lagere prijsklasse. Dan moeten ze veel te bieden hebben, willen ze een hogere prijs kunnen verantwoorden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #17 Gepost op: 23 September 2007, 22:50:51 »
Hello.
You have to make a difference, if it is a model, which is "primary" a Märklin model or a "primary" Trix model. The Trix DB BR 218 (for example) is a primary Märklin model. This model has an "compact sinus" which is not really "the non plus ultra" when you want to use it with an analogue DC system (you can read some test reports in german modelrailway magazines and in some forums). The Trix DB E 50 would have the same problem.

On the other hand you have the "primary" Trix models (like the OEBB 1012 and the DB 146.2 and 185.2). The Trix construction department must not take care about the "wishes" of AC users. So this locos have to fit into the "normal" DC market. And for that the Trix locos must have good driving conditions (no big problem, because the construction is the same as at Roco locos) and a nearly perfect optical impression. And the Trix OEBB 1012 doesn't have this nearly perfect optical impression. And because this is the first loco, for that new Trix product line, Trix should make it better.

You never could make a "first impression" of the same item a second time.

Roco would offer an optical nearly perfect OEBB 1216 for around 180,00 €. And the Roco loco carries 4 pantographs. The Trix OEBB 1012 with 2 bad looking pantographs should cost 200,00 €. So what would the most people prefer?


greetings
Ralf Wittkamp
« Laatst bewerkt op: 23 September 2007, 22:52:49 door Ralf Wittkamp »

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #18 Gepost op: 23 September 2007, 23:23:05 »
het NS-nieuwtje schijnt volledig 1:87 te worden, een schaal waar Märklin moeite mee had...
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #19 Gepost op: 24 September 2007, 00:08:19 »
Wat voor nieuwtje is het dan?.
« Laatst bewerkt op: 24 September 2007, 00:11:37 door Bas. »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #20 Gepost op: 24 September 2007, 00:09:47 »
Wachten tot Februari 2008.
Back on topic.

ReesCees

  • Gast
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #21 Gepost op: 24 September 2007, 00:13:40 »
plan st"U"reen misschien?

Kees-Jan

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #22 Gepost op: 24 September 2007, 01:02:03 »
Ik zeg nix  ;)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #23 Gepost op: 24 September 2007, 01:31:30 »
Wel!

Overigens: Het ligt 'm zeker niet aan de metalen kappen. Brawa bereikt daarmee ook een zeer hoge detailleringsgraad.
Het is gewoon het onderscheid tussen Märklinisten en de rest  :-*
Met andere woorden: de verlangens, eisen liggen anders. Niks mis mee. We weten dat allemaal al lang, en nu weet Märklin het kennelijk ook!

Groet,

Huibert

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #24 Gepost op: 24 September 2007, 11:31:08 »
Vreemd bericht inderdaad.
Volgens mij bedoelen ze gewoon dat de huidige Trix modellen te duur zijn (metalen kap etc?).
Ik vind het best dat ze plastic kappen gaan produceren, zeker als ze die nog beter gedetailleerd kunnen maken.
Maar breng dan ook Marklin modellen uit met deze aanpassingen! Dan worden die ook wat goedkoper (lees: beter voor mijn portomonnee).
Ik ben echt niet zo super gehecht aan metalen kappen...

En het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn om bij de ontwikkeling van een nieuwe loc rekening te houden met een 2 of 3 rail aansturing. Dat doen andere fabrikanten (vooral Roco) ook.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Wim Romijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #25 Gepost op: 24 September 2007, 14:03:55 »
Ik hoorde eens een detailist zeggen een Marklin rijder koopt per definitie Marklin ook als het zelfde model bijvoorbeeld bij Roco te koop is.
Volgens hem ging dat in Nederland niet 100% op maar in Duitsland beslist wel.

Andersom gaat niet op de tweerail rijder koopt op details, rijeigenschappen etc. Zelf kijk ik of de lok wel een trein kan trekken van minimaal 6 wagons en dan vallen er direct al enkele merken af, vooral op lage snelheid in de bogen. Doe mij dan ook maar minimaal een 5 polige motor.

« Laatst bewerkt op: 24 September 2007, 15:21:34 door Wim Romijn »

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #26 Gepost op: 24 September 2007, 15:11:02 »
Wat mij betreft uitstekend als Trix een hogere detaillerings-graad en een beter aandrijf systeem gaat hanteren.
Ik zie echter niet in waarom men dat ook niet voor Marklin zou gaan doen.
Marklinisten mogen dan meer merktrouw zijn dan tweerial rijders maar door je merk artikel te verbeteren bind je je klanten toch alleen maar meer  en neem je voor de beginner in ieder geval wat argumenten weg om geen Marklin te nemen.
Maar nogmaals...als Trix zijn kwaliteit (en prijs) gaat verbeteren koop in die 1200 misschien nog eens.
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #27 Gepost op: 24 September 2007, 16:13:56 »
het enige merktrouwe aan marklin voor mij is dat de rail niet bij een ander merk te koop is...

verder kijk ik naar de wat ik mooi vindt of de kwaliteit van het materiaal, hoewel...bij mij vindt je toch ook wel oude Lima NS modellen..niet omdat ze zo mooi  rijden (verre van dat), maar omdat ze gewoon weg niet bij andere merken gemaakt worden...mat 64, koploper etc etc.

Het opnieuw kopen van rails is geen optie, we hebben gewoon weg te veel rails en wissels om te vervangen...

Ik denk zelf dat er veel mooie alterantieve modellen zijn, zoals de fleischmann plan v en sprinter.

Dus een rare redenatie van marklin / trixx

groet,

Arkadas

Gert1

  • Gast
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #28 Gepost op: 24 September 2007, 16:39:58 »
Plan V is bij mijn weten door Fleischmann gemaakt. Misschien bedoel je materieel '54 i.p.v. mat '64?

Maar wat het feitelijk onderwerp betreft: Het is duidelijk dat Kingsbridge bezig is de verschillende merken te (her)positioneren. Gezien het feit dat bedrijven als Kingsbridge gemiddeld na vijf jaar hun investering willen terugverdienen (door de boel - desnoods in stukjes - weer te verkopen), is het helemaal niet zo gek dat ze Trix min of meer loskopelen van Märklin.

mvg,
Gert

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« Reactie #29 Gepost op: 25 September 2007, 08:04:52 »
Ja natuurlijk, de investeerders willen weer geld zien en zullen proberen alle onderdelen weer apart te verkopen zoals je zo vaak ziet in de industrie.
Als trix (H0) alleen een omgebouwde Marklin is en dus afhankelijk is, dan is het niet te verkopen.
Als H0 is Trix nu nog alleen een merknaam.

Nu maar hopen dat Marklin behouden blijft voor gelijkstromers. Er is niks mis met de kwaliteit van Marklin producten in vergelijking met andere merken als om techniek en detail gaat.

Nou dit is mijn vertaling van het opmerkelijke bericht
Vr. groeten,
Bob