Kan de Plan V het niet tot 2020 volhouden na een opknapbeurt?
maar wel met naad dus.
Kan de Plan V het niet tot 2020 volhouden na een opknapbeurt? en dan alleen CAF sprintertjes bestellen.
Dat de vervolgbestelling SLT destijds niet is doorgegaan, zoals hierboven opgemerkt werd, beantwoordt nog niet de vraag waarom er dan nu bij deze bestellingen niet alsnog voor SLT is gekozen. Er staan straks inderdaad weer 3 verschillende treintypes op de baan, dus wat daarachter nou de beweegredenen zijn vraag ik me eigenlijk wel af. Iemand die dat weet?
Niets met plaszak te maken, maar met het ontbreken van een toilet (waarvan men zegt dat ze er zelden gebruik van maken, omdat ze zo vies zijn)
Ik vraag mij alleen even 1 ding af. Waar komt ineens al die ophef vandaan? Doet NS eindelijk wat aan de krapte in het materieelpark krijgen ze daar weer commentaar over.
Ook bijzonder dat het zonder een jarenlang aanbestedingscircus kan en opeens uit de hoge hoed komt.Iemand een idee hoe dat zit?
NS Reizigers B.V. (‘NS’) -die namens NV Nederlandse Spoorwegen de Hoofdrailnetconcessie uitvoert- is op grond van de vervoersconcessie die door de Staat aan haar is verleend, gehouden al het reizigersvervoer per trein te verrichten op het hoofdrailnet in Nederland. Als gevolg van voor NS onvoorziene externe omstandigheden ontstaat op korte termijn een dringend tekort aan rollend materieel in het sprintersegment. Dat is onaanvaardbaar, gelet op de belangen van de reiziger en de verantwoordelijkheden en verplichtingen van NS als concessiehouder voor het hoofdrailnet.De onvoorziene omstandigheden waarmee NS is geconfronteerd, bestaan er onder meer uit dat de Nederlandse Staat in juli jl. -ten opzichte van de oorspronkelijke Kabinetsplannen- zijn voornemen tot afschaffing van de Ov-Studentenkaart heeft aangepast. De OV-Studentenkaart blijft bestaan, en wordt bovendien uitgebreid naar MBO-studenten. Dit noodzaakt tot een ingrijpende bijstelling van de vervoersbehoefte en resulteert in een onvoorzien tekort van ca. 60 sprinters aan rollend sprintermaterieel per najaar 2016 om in alle scenario’s aan de vervoervraag te kunnen voldoen. Ook de aan NS opgelegde versnelde uitrol van ERTMS van dit voorjaar en de noodzakelijke inzet van extra materieel in verband met de onvoorziene uitval van het materieel op de hogesnelheidslijn (V250) dragen bij aan het tekort van ca. 60 treinen. Het vervoer van reizigers en de uitvoering van de concessie voor het hoofdrailnet komen daarmee in gevaar. Gelet op de minimale doorlooptijd van productie, levering, toelating op het Nederlandse spoor en inbedrijfstelling van treinen is binnen het beschikbare tijdsbestek het doorlopen van een Europese aanbesteding niet mogelijk. Onderhandse gunning op de kortst mogelijke termijn is strikt noodzakelijk vanuit oogpunt van de reiziger en de concessie. De overeenkomst inzake de verwerving van het rollende sprintermaterieel zal worden gesloten door één van de betrokken vennootschappen binnen NV Nederlandse Spoorwegen.
Het gaat er ook niet om of NS wat aanhet materieeltekort moet doen, maar wel hoe. Dat lijkt mij een hele interessante discussie. Het is een stukje kennisverrijking. Als je het niet interessant vindt, lees je het toch simpelweg niet meer.
Ja duh..... De plaszak was uiteraard een tijdelijke oplossing voor het ontbreken van een toilet. Jeroen