Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:25:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door grossraumwagen
Vandaag om 17:06:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 16:57:18
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 16:43:28
Aachenau West door tijgernootje
Vandaag om 16:43:07
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 16:38:11
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
Vandaag om 16:32:24
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:23:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Martijn193
Vandaag om 15:42:14
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30

Auteur Topic: Levering VAM-wagons Roco  (gelezen 34200 keer)

EC Rembrandt

• Offline Offline
Re: Levering VAM-wagons Roco
« Reactie #45 Gepost op: 13 October 2007, 22:51:36 »
Goed, zie ik een taak voor de modellen commissie om Roco te voorzien van juiste info en zal eens aan wat touwtjes gaan trekken.

Als de modellen commissie dit laatste "Harlaar-setje" ook (mede) voor elkaar heeft gekregen zie ik dat toch als een groot compliment!

Afgezien van een enkel onjuist detail vind ik dit best wel acceptabel.

Wellicht voor de toekomstige sets een vriendelijke en welgemeende tip richting Salzburg....

Wellicht heeft Jeroen (of andere mede-forumleden) nog meerdere foto-voorbeelden ter illustratie! Nogmaals: Klasse m.b.t. de "blauwe VAM" Jeroen!!!!
« Laatst bewerkt op: 13 October 2007, 23:09:38 door EC Rembrandt »

HeRo

• Offline Offline
    • Bouwdraadje bij de buren.
« Reactie #46 Gepost op: 13 October 2007, 23:37:37 »
Net mijn VAM setje eens goed bekeken.

Mijn Blauwe wagon heeft aan een zijde kleurige vierkanten zonder witte boven lijn.
De andere kant heeft de witte lijnen helaas wel.

Mvg Robin

Thowra

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 17 October 2007, 00:05:46 »
Ha! :D Dank Hans voor je leuke reacties. Zelf ben ik dus ook blij met groot bedrijf foto's om modellen te kunnen vergelijken. En omdat ik er ook niet genoeg van kan krijgen laat ik de andere uitvoeringen zien. Wellicht iets voor de volgende lichting die Roco misschien nog gaat uitbrengen?  ;)

Alle foto's genomen op 17-05-1998 in Amsterdam Westhaven. Een paar dagen voor de sloop! :-[ Enkel de onderste is uit 1990.

http://www.xs4all.nl/~roosenb0/VAM_GFT.jpg

http://www.xs4all.nl/~roosenb0/VAM_Recycling.jpg

http://www.xs4all.nl/~roosenb0/VAM_Potgrond.jpg

http://www.xs4all.nl/~roosenb0/VAM_VAM.jpg

http://www.xs4all.nl/~roosenb0/VAM60.jpg

http://www.xs4all.nl/~roosenb0/VAM_trein.jpg

http://www.xs4all.nl/~roosenb0/VAM_Westhaven.jpg

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 01 January 2008, 20:02:06 door Thowra »
We're all riders on this train.

EC Rembrandt

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 17 October 2007, 00:19:09 »
En omdat ik er ook niet genoeg van kan krijgen laat ik de andere uitvoeringen zien. Wellicht iets voor de volgende lichting die Roco misschien nog gaat uitbrengen?  ;)

Hallo Jeroen,

Weer bedankt voor je prachtige serie foto's. Hopenlijk brengt Roco nog wat meer setjes uit in de toekomst.

Voor dat ze in produktie gaan kijken ze hopenlijk ook naar jouw foto's. Dan moeten het wel "Top-modellen" worden!

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #49 Gepost op: 17 October 2007, 02:29:27 »
Ik heb de 'oude' uitvoering van de blauwe 60 jaar VAM. Is deze wel correct? Ligt nl op zolder opgeslagen maar als niemand het weet zet ik morgen de boel wel even op stelten.

Robbert

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 17 October 2007, 08:25:57 »
Marc,

De set is nu ook  in jouw winkel verkrijgbaar, H&H  ;).

Groetjes,

Robbert

NS 1100

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 17 October 2007, 09:59:15 »
Ik heb de 'oude' uitvoering van de blauwe 60 jaar VAM. Is deze wel correct?

Ik heb zelf ff bij mijn oude blauwe gekeken en gek genoeg is deze wel correct! Wederom dus een onbegrijpelijke fout van Roco, want als ze het gewoon hadden gelaten zoals het was, zou het prima zijn geweest.

Biels

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 17 October 2007, 10:59:39 »
Het groene blokje overlapt de grote M van de tekst VAM. Dit is niet volgens het origineel waarbij het groene blokje onder de letter verdwijnt. Daarbij is de witte belijning boven de blokjes ook foutief.

Jeroen

En toch, het zou best wel eens kunnen zijn dat het blok onder de "6" over de "M" is geschilderd. Op 2 mei 1995 had de 566 9 248-24 alleen een blok onder de "0",Zie Spoor en Trein Editie 7 blz 125. De witte belijning zou wel eens gewoon slecht drukwerk kunnen zijn.

Biels

Gert1

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 17 October 2007, 12:58:52 »
Dat zou kunnen. Als het model is gemaakt van witte kunststof en er is niet helemaal sluitend gedrukt, dan blijft er een witte rand zichtbaar.
Zou wel erg slordig zijn.

mvg,
Gert

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 17 October 2007, 13:07:30 »
Wordt het niet eens tijd om de oude VAM wagens uit te brengen?  Ik bedoel hiermee dus het allereerste type (heb er nog een tweetal van in bouwpakket liggen; nee die krijgt niemand!)
« Laatst bewerkt op: 17 October 2007, 14:21:32 door Arnold »

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #55 Gepost op: 17 October 2007, 13:46:53 »
Al met al vind ik het mooie wagens die best lijken. Het is ene heroplage van een model waar 20 jaar geleden compromissen voor zijn gesloten, maar het beste (en behoorlijk goed) wat er te krijgen is.

Ik ga een verkeerd streepje niet degraderen als kapitale, slordige fout, maar beoordelen als: jammer maar helaas.

Kijk eens wat VAM-wagens 2e hands nog moeten kosten (en wat er voor betaald ) wordt, en kijk dan eens naar de prijs voor dit setje.

In mijn optiek (opgedaan in de afgelopen maanden hier op dit forum) wordt een fabrikant compleet afgezeken als er een minuscuul foutje wordt gemaakt, (een gelijmd buffertje ipv ingestoken en daardoor 1 mm korter)
en ik denk dat dat geen goede zaak is. Een paar jaar geleden waren we blij met kleurvarianten van Duitse modellen als goederenwagens!

Natuurlijk worden modellen steeds beter, en daardoor onze eisen steeds hoger. Maar laten we zorgen dat het een beetje in gelijke pas loopt.

In het uiterste geval verkoopt ROCO bijna geen VAM-wagens meer. (ik weet dat het dom klinkt, maar stel.....) Daardoor lijden ze een financiele strop en bedenken ze zich een volgende keer wel als ze iets uitbrengen, en al helemaal voor nieuwe modellen. En dat allemaal omdat er een hoop mensen die al vallen over een kleins streepje, op fora die door duizenden mensen worden gelezen (OOK door bijv de man van ROCO zelf, wiens naam ik niet zal uitspreken)

Ik weet ook wel dat zeuren allemaal in onze (NL) cultuur zit, ook omdat we te vaak onze zin krijgen. Je gaat langs een spoorlijn wonen en krijgt het voor mekaar dat er in de nacht geen goederentreinen meer rijden,je protesteert tegen de komst van een AZC en protesteert 5 jaar later tegen het afbreken van hetzelfde AZC, je gaat langs het ziekenhuis wonen en protesteert tegen de traumaheli omdat jij in je bed ligt, en de slaap niet kunt vatten omdat ze iemands anders leven aan het redden zijn.

Maar mag het allemaal een beetje minder?

En ik weet ook wel dat sommige hierboven genoemde dingen overdreven klinken en dat was de bedoeling ook. Maar laten we ook eens blij zijn als je kijkt wat je krijgt voor je geld.
En ik weet ook wel dat sommige dingen te voorkomen waren geweest (draaistellen van ICK), maar het kan ook te ver gaan.

MfG, Arjan

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #56 Gepost op: 17 October 2007, 14:05:11 »
Niets dan bijval Arjan !

Uit het hart gegrepen en helemaal mee eens  ;D

Grtzz,

Karst

Gert1

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 17 October 2007, 14:07:42 »
Ik snap de teneur van je bericht wel Arjan, maar als het om slordig drukken gaat, dan vind ik dat we wel kritiek mogen hebben.
Kennelijk is er dan namelijk iets mis met de kwaliteitscontrole. En daar kan best wat aan gedaan worden. Is alleen maar goed als 'de man van Roco' dat ook leest.

mvg,
Gert

henk

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 17 October 2007, 14:12:27 »
Volgens mij hebben we deze discussie al een keer of 30 gevoerd.

Persoonlijk lees ik graag wat er allemaal wel en niet klopt aan een model. Kan ik goed geïnformeerd bepalen of ik fouten en foutjes aan een begeerd model vervelend genoeg vind om van aanschaf af te zien. Wat mij betreft dank aan iedereen die de moeite neemt de modellen grondig te bestuderen.

Overigens lijken de meeste mensen te beslissen dat die VAM wagens goed genoeg zijn. En terecht ... wat mij persoonlijk betreft.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #59 Gepost op: 17 October 2007, 14:24:27 »
Henk, de discussie is inderdaad al vaker gevoerd, dat klopt.

Maar wat ik aan probeer te geven dat in de laatste maanden blijkbaar een trend ontstaat om modellen bij kleine fouten compleet af te branden en dat dit steeds heviger wordt. Taalgebruik als "extreem slordig" , "prutswerk"  en dat soort zaken wordt daarbij niet geschuwd.
Sterker nog, als mensen dingen gaan roepen over het "nieuwe" roco en dat de kwaliteit stukken minder is, dat er een hoop zaken zijn wegbezuinigd etctec, dan hoop ik wel dat men zich realiseert dat er behoorlijk veel mensen zijn die zich daardoor laten beinvloeden.

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT