Laten we voorop stellen dat Fireworks in deze rubriek zoveel vragen mag stellen als hij wil.Dat enkele vragen lachwekkend kunnen overkomen op oude rotten in het vakgebied, geeft hen nog niet het recht een beginner zodanig neer te zetten dat hij zijn vragen niet meer durft te stellen.
.......maar zo is volgens mij iedereen begonnen.
..... Kibri en Faller heb ik al, of zijn dit ook echt de twee grootste? Wel jammer dat je online geen catalogus kan bekijken van deze twee.
Hier komen dan nog even een paar echte leekvragen. Degene die hier niet tegen kan, slaat het maar gauw over.Ik wil digitaal gaan rijden, hebben jullie nog voorkeuren voor een bepaald merk?Het liefste wil ik een beetje uitgebreid iets.
Maakt het voor wagons nog uit op wat voor systeem ze rijden?
Kan je een sein overal plaatsen of moet je daar een speciale rail voor hebben?
Ik wil proberen om alles op Eurospoor te kopen, maar ik heb specifieke eisen, zoals profi-rail, bepaalde locs e.d. Is het sowieso verstandig om daar ook het digitale kastje te kopen? Zou ik kunnen slagen of moet ik bij Eurospoor alleen denken aan wat aanvulling op je verzameling?
Uh, nou we hier toch beginnersvragen mogen stellen. Zo'n locmouse, pakt die automatisch de adressen enz op? Ik heb nl een aantal treinen met decoder gekocht via mp. Heb echter geen idee welke decoder erin zit of wat het adres is. En de prijs van een multimouse valt inderdaad wel mee.Overigens, kan ik ergens een simpele beschrijving van het digitale gebeuren vinden? Bv. beginnend bij een ovaaltje en langzaam uitbreidend tot alles, bedoel dan incl wissel en seinen?
Je kunt natuurlijk ook kijken in de rubriek " winkeliers, uw mening " in dit forum.Hierin kun je alvast selecteren welke treinnzaken in ' aanmerking ' komen bij je om jou van advies te dienen waar dit nodig is.