Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:17
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23
  

Auteur Topic: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen  (gelezen 10595 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #15 Gepost op: 30 November 2014, 12:59:45 »
Top op heden zijn bij de losse aanbestede lijntjes volgens mij nog geen NS personeelsleden over gegaan.
In ieder geval niet bij de Valleilijn, de Vechtdalllijnen en de Merwede-Lingelijn.

Op de vechrdallijnen rijden oud NS machinisten   ;)

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #16 Gepost op: 30 November 2014, 13:09:11 »
Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.

Met vriendelijke groet,
Michel


Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #17 Gepost op: 30 November 2014, 13:11:17 »
En idd. Al die enkele lijntjes ben ik geen voorstander van. Eentonig werk en inefficiënt qua kosten en exploitatie. Maar ja, de NS is er vanaf hè en de politiek heeft z'n heilige aanbestedingen ........ ::)

Met vriendelijke groet,
Michel

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #18 Gepost op: 30 November 2014, 13:21:21 »
Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.

Met vriendelijke groet,
Michel

Dat klopt niet helemaal, er is gevraagd wie er over wilde gaan, en er waren maar een paar die mee wilde
De rest zit in groningen of Zwolle.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #19 Gepost op: 30 November 2014, 13:53:55 »
Was dus vrije keuze. Of over of lange forenzen afstand. Geen verplicht overschuiven zoals bij bus concessies.

Ik verwacht niet dat NSR machinisten tijdens hun dienst een deel Gouda-Alphen gaan rijden voor Abellio of als aparte dienst geheel op die lijn. Dan begeeft NS zich namelijk wel op heel glad aanbestedingsijs .....

Met vriendelijke groet,
Michel

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #20 Gepost op: 30 November 2014, 14:07:45 »
Ik had begrepen dat niemand van standplaats Emmen over wilde naar Arriva. Maar wellicht dat later toch nog mensen van keuze zijn veranderd.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #21 Gepost op: 30 November 2014, 14:19:11 »
Was/waren ook maar een handje vol machinisten.paar daar van wouden veel reizen dus naar zwolle of Groningen. Of omdat ze al op leefdtijd waren.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #22 Gepost op: 30 November 2014, 14:34:34 »
Van voormalig NS standplaats Emmen is wel geteld 1 persoon over gegaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #23 Gepost op: 30 November 2014, 14:39:01 »

Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.

Met vriendelijke groet,
Michel
Ze konden alle kanten op hoor. In Zwolle, Groningen Leeuwarden konden de collega's zo ingepast worden. Er is niemand, maar dan ook niemand gedwongen over te gaan naar Arriva. De optie om gewoon lekker bij NS te blijven is wel degelijk geboden, en op 1 collega na, is dat ook gewoon gebeurd.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groeten Joop, machinist Lls

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #24 Gepost op: 30 November 2014, 14:45:52 »
Ja, uiteraard konden ze alle kanten op. Niemand gaat vanaf NS verplicht over. Of ze het recht hebben WEL over te gaan weet ik niet. Fijn dat je bij NS mag blijven, maar ver reizen moet je maar kunnen en willen, dag in dag uit.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #25 Gepost op: 30 November 2014, 15:54:27 »
Er zijn anders best veel mensen die voor hun werk veel moeten reizen. Zo dikgezaaid zijn de banen ook weer niet hoor...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #26 Gepost op: 30 November 2014, 16:30:42 »
En de klant mag weer extra in en uitchecken.... want wat is dat nou voor raar kort stukje  Gouda–Alphen aan den Rijn??
Vr. groeten,
Bob

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #27 Gepost op: 30 November 2014, 17:03:25 »
Een stukje van 19 minuten om precies te zijn...
Spoor 0 adept

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #28 Gepost op: 30 November 2014, 18:31:16 »
Ja, uiteraard konden ze alle kanten op. Niemand gaat vanaf NS verplicht over. Of ze het recht hebben WEL over te gaan weet ik niet. Fijn dat je bij NS mag blijven, maar ver reizen moet je maar kunnen en willen, dag in dag uit.
Er is ook helemaal niemand die hier in dit topic geroepen heeft dat er Mcn over MOETEN, alleen dat ze waarschijnlijk zoals altijd de keuze krijgen...

Daarnaast zal er niemand langer of korter hoeven reizen, want zowel Gouda als Alphen zijn volgens mij geen standplaatsen, dus hoeft daar niets aan te veranderen voor de Mcn die bij NSR blijft, hij zal alleen niet op die lijnen meer komen...

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #29 Gepost op: 01 December 2014, 11:57:07 »
En de klant mag weer extra in en uitchecken.... want wat is dat nou voor raar kort stukje  Gouda–Alphen aan den Rijn??

Je zult maar met korting meereizen met iemand. Steeds weer dat kortingsproduct op je OV****Kaart laden...... Dat is het echte probleem, het nog steeds niet eenmalig kunnen in en uit checken....



**** = chip
« Laatst bewerkt op: 01 December 2014, 14:02:37 door Railroadtycoon. Reden: tikfouten herstelt »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....