Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Lobomotion69
Vandaag om 02:40:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:28:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
31 July 2025, 16:07:50
  

Auteur Topic: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen  (gelezen 10581 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #15 Gepost op: 30 November 2014, 12:59:45 »
Top op heden zijn bij de losse aanbestede lijntjes volgens mij nog geen NS personeelsleden over gegaan.
In ieder geval niet bij de Valleilijn, de Vechtdalllijnen en de Merwede-Lingelijn.

Op de vechrdallijnen rijden oud NS machinisten   ;)

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #16 Gepost op: 30 November 2014, 13:09:11 »
Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.

Met vriendelijke groet,
Michel


Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #17 Gepost op: 30 November 2014, 13:11:17 »
En idd. Al die enkele lijntjes ben ik geen voorstander van. Eentonig werk en inefficiënt qua kosten en exploitatie. Maar ja, de NS is er vanaf hè en de politiek heeft z'n heilige aanbestedingen ........ ::)

Met vriendelijke groet,
Michel

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #18 Gepost op: 30 November 2014, 13:21:21 »
Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.

Met vriendelijke groet,
Michel

Dat klopt niet helemaal, er is gevraagd wie er over wilde gaan, en er waren maar een paar die mee wilde
De rest zit in groningen of Zwolle.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #19 Gepost op: 30 November 2014, 13:53:55 »
Was dus vrije keuze. Of over of lange forenzen afstand. Geen verplicht overschuiven zoals bij bus concessies.

Ik verwacht niet dat NSR machinisten tijdens hun dienst een deel Gouda-Alphen gaan rijden voor Abellio of als aparte dienst geheel op die lijn. Dan begeeft NS zich namelijk wel op heel glad aanbestedingsijs .....

Met vriendelijke groet,
Michel

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #20 Gepost op: 30 November 2014, 14:07:45 »
Ik had begrepen dat niemand van standplaats Emmen over wilde naar Arriva. Maar wellicht dat later toch nog mensen van keuze zijn veranderd.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #21 Gepost op: 30 November 2014, 14:19:11 »
Was/waren ook maar een handje vol machinisten.paar daar van wouden veel reizen dus naar zwolle of Groningen. Of omdat ze al op leefdtijd waren.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #22 Gepost op: 30 November 2014, 14:34:34 »
Van voormalig NS standplaats Emmen is wel geteld 1 persoon over gegaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #23 Gepost op: 30 November 2014, 14:39:01 »

Maar niemand wilde in principe over geschoven worden. Alleen die uit Emmen konden geen kant op. Bij NS blijven was geen optie, praktisch gezien. Er waren genoeg open vacatures.

Met vriendelijke groet,
Michel
Ze konden alle kanten op hoor. In Zwolle, Groningen Leeuwarden konden de collega's zo ingepast worden. Er is niemand, maar dan ook niemand gedwongen over te gaan naar Arriva. De optie om gewoon lekker bij NS te blijven is wel degelijk geboden, en op 1 collega na, is dat ook gewoon gebeurd.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groeten Joop, machinist Lls

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #24 Gepost op: 30 November 2014, 14:45:52 »
Ja, uiteraard konden ze alle kanten op. Niemand gaat vanaf NS verplicht over. Of ze het recht hebben WEL over te gaan weet ik niet. Fijn dat je bij NS mag blijven, maar ver reizen moet je maar kunnen en willen, dag in dag uit.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #25 Gepost op: 30 November 2014, 15:54:27 »
Er zijn anders best veel mensen die voor hun werk veel moeten reizen. Zo dikgezaaid zijn de banen ook weer niet hoor...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #26 Gepost op: 30 November 2014, 16:30:42 »
En de klant mag weer extra in en uitchecken.... want wat is dat nou voor raar kort stukje  Gouda–Alphen aan den Rijn??
Vr. groeten,
Bob

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #27 Gepost op: 30 November 2014, 17:03:25 »
Een stukje van 19 minuten om precies te zijn...
Spoor 0 adept

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #28 Gepost op: 30 November 2014, 18:31:16 »
Ja, uiteraard konden ze alle kanten op. Niemand gaat vanaf NS verplicht over. Of ze het recht hebben WEL over te gaan weet ik niet. Fijn dat je bij NS mag blijven, maar ver reizen moet je maar kunnen en willen, dag in dag uit.
Er is ook helemaal niemand die hier in dit topic geroepen heeft dat er Mcn over MOETEN, alleen dat ze waarschijnlijk zoals altijd de keuze krijgen...

Daarnaast zal er niemand langer of korter hoeven reizen, want zowel Gouda als Alphen zijn volgens mij geen standplaatsen, dus hoeft daar niets aan te veranderen voor de Mcn die bij NSR blijft, hij zal alleen niet op die lijnen meer komen...

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Abellio presenteert huisstijl Gouda-Alphen
« Reactie #29 Gepost op: 01 December 2014, 11:57:07 »
En de klant mag weer extra in en uitchecken.... want wat is dat nou voor raar kort stukje  Gouda–Alphen aan den Rijn??

Je zult maar met korting meereizen met iemand. Steeds weer dat kortingsproduct op je OV****Kaart laden...... Dat is het echte probleem, het nog steeds niet eenmalig kunnen in en uit checken....



**** = chip
« Laatst bewerkt op: 01 December 2014, 14:02:37 door Railroadtycoon. Reden: tikfouten herstelt »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....