Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: 15 minutes modelling (vrij naar JO) komt voor het Backertje!  (gelezen 6886 keer)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re: 15 minutes modelling (vrij naar JO) komt voor het Backertje!
« Reactie #30 Gepost op: 28 November 2014, 14:39:55 »
 (y)

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
« Reactie #31 Gepost op: 28 November 2014, 17:26:20 »
Geweldig.
Inspireert enorm bij mij. (y)
« Laatst bewerkt op: 28 November 2014, 17:29:19 door KoenF. »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

WeKra

• Offline Offline
    • Facebook
« Reactie #32 Gepost op: 28 November 2014, 22:23:53 »
Maar waar is het nu écht mee gedaan? En, kun je het ook nog weghalen (lees: snuiven?) of van al dat mooie groen nu niks meer over?
Check ook mijn Facebook

Gastheerg

• Offline Offline
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
« Reactie #33 Gepost op: 28 November 2014, 23:37:13 »
Maar waar is het nu écht mee gedaan?

Bloem dus

En, kun je het ook nog weghalen (lees: snuiven?) of van al dat mooie groen nu niks meer over?

Sneeuw mag blijven liggen. Diorama heeft z'n nut gehad. Staat nog een paar weken in m'n open kast en gaat daarna de container in. Stukje rails en hutje trek ik eraf en klaar.

En heb ik spijt dat ik het weggegooid maak ik in 64 minuten gewoon weer een ander ;D

g-j

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 29 November 2014, 11:18:46 »
Hallo Gastheerg,

Op zich ben ik geen voorstander van het plaatsen van een foto in een topic welke door iemand anders is gestart. Ik hoop dat je me deze foto kan vergeven! Je idee was zo inspirerend dat ik vanmorgen hetzelfde heb geprobeerd, gestart om 10.10 en klaar om 10.55.

En i.p.v. sneeuw heb ik een ander natuurverschijnsel genomen. Water.

Met vriendelijke groet, Gert-Jan

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #35 Gepost op: 29 November 2014, 11:27:13 »
Wie volgt? Leuk en inspirerend om te zien wat je in uurtje of korter kunt bereiken.
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Gastheerg

• Offline Offline
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
« Reactie #36 Gepost op: 29 November 2014, 18:23:33 »
@Gert-Jan: lekker posten hoor. Alleen het is zo mooi dat het een eigen topic verdient. Daarnaast vind ik het prachtig als we ELKAAR inspireren. Top!

Sölbëringen

• Ik spoor niet......
  • Offline Offline
  • Sölbëringen en Hülzemühle (Zuid Duitsland)
« Reactie #37 Gepost op: 29 November 2014, 22:18:38 »
Best jammer dat je het weer zo snel wegdoet.... Maar het ziet er zeer kunstig uit! Leuk dat het zo in 65 minuten kan. Ik doe het je niet na (y)

Groetzels

Marten
De Box met treinen nostalgie (Facebook)
Rondom het Spoor (YouTube)
klik
Flickr
klik

g-j

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 30 November 2014, 08:33:14 »
@ Gastheerg, elkaar inspireren is voor mij 1 van de redenen om actief te zijn op dit forum. Heb de overige foto's van mijn 45 minuten baantje in 1 van mijn bestaande bouwdraadjes geplaatst. klik hier

Groet, Gert-Jan

HJ

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 30 November 2014, 10:22:59 »
Hallo Gaastheerg,

Ik vind dit echt een briljant idee!
Na de uitvinding van de modulebak en time-saver van John Allen misschien wel het beste nieuwe idee sinds jaren in modelbouwland!

Volgens mij moeten er wel een miljoen onvoltooide modelspoorbanen op nederlandse zolders staan.
Zonde van al die tijd, moeite en geld die daar in is gaan zitten. Om nog maar niet te spreken van alle frustraties die zulke zich jaren voortslepende en eeuwig onvoltooide projecten met zich mee brengen.

Wat zou het gaaf zijn als je een concept kan bedenken dat je bv met een paar mensen bij elkaar komt en dat je met elkaar een complete modelbaan in 1 dag bouwt. Om 9 uur beginnen en om 17 uur klaar.
Dan kan het natuurlijk niet te groot zijn maar dat is juist de essentie. Iedereen heeft nog wel ergens een start-ovaaltje met transformator liggen. Als je daar een handje rails en 2 of 3 wissels bij doet, heb je volgens mij een sporenplan waar je uren plezier aan kan beleven.

Kan je eindelijk die Glaskast eens in een passende omgeving laten rijden of dat backertje of dat leuke Landerbahn setje dat al jaren in de kast staat omdat je baan in tijdperk 5 is. Zelfs US rail roading is mogelijk zonder je hele DB verzameling weg te hoeven doen. :)

Idee voor het BNLS-forum?

groet

Hendrik

modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

rots

• Offline Offline
    • rots' modelspoorfoto's
« Reactie #40 Gepost op: 30 November 2014, 13:02:26 »
Inderdaad beestenweer!
Nog een tip, misschien. Je kunt de sneeuw schuiner laten vallen (sneeuwstorm!) als je je werkstuk voor de foto scheef zet, en dan de camera ook natuurlijk. Dat is het voordeel van zo'n klein werkstuk, al moet alles dan wel vast zitten.

Groeten,
Rob
Oostenrijks smalspoor in h0e

Gastheerg

• Offline Offline
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
« Reactie #41 Gepost op: 30 November 2014, 14:54:39 »
Schuin is beter. De ventilator blies het hele huis met bloem ;D

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #42 Gepost op: 30 November 2014, 16:55:40 »
Ik vind t knap gedaan gedaan,zowel van de TS als van Gert Jan  (y)
Ik doe dit ook absoluut niet na,en sta verbaast dat je ondanks zoveel kant en klaar voorhande zijnde spullen,zo vlot iets zo fraais kan maken  8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Gastheerg

• Offline Offline
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
« Reactie #43 Gepost op: 30 November 2014, 18:21:30 »
Toch even ter overpeinzing:

Niet ieder heeft hetzelfde tempo. Maakt ook niet uit want het gaat er toch om welke voldoening je hobby geeft. Dat heeft doorgaans niet zoveel met vaardigheden te maken getuigen de tientallen topics met ware meesterwerkjes. Wel heeft het met DOEN te maken en de perfectionist die we als modelbouwer toch een beetje allemaal in ons hebben gewoon eens beneden laten zitten als je zelf naar zolder gaat. Perfectionisme is een onbetaalbare variant van goed is goed genoeg!

In het echte leven zijn er nauwelijks zeer grote projecten die echt succesvol zijn. Ik heb een knap trackrecord (iets ander dan de meeste rails leggen  ;D) als projectleider maar hele grote projecten neem ik niet aan. In powerplay modus hou je motivatie, betrokkenheid en een betere bewaking. Daarnaast kan je sneller een feestje vieren! 

Als in de ECHTE wereld grote projecten steeds (87% van de grote ICT projecten) mislukken..................is het dan niet wat naïef (arrogant mag ook) om privé van die megaprojecten op te pakken. Dat is echt een misplaatste inschatting van je eigen kunnen, maar ook van mogelijkheden (geld, ruimte, je sociale leven, werk, studie).

Laat even helder zijn dat ik bewondering heb voor sommige levenswerken die ik langs zie komen,  maar persoonlijk vind ik het ook leuk als iets een keer klaar is.
Dat geeft weer ruimte in je hoofd (en hart) om iets nieuws te doen.

Ik ben sinds kort weer met treintjes bezig. Ik heb qua tijd, geld, vaardigheden, ruimte en energie genoeg mogelijkheden om een mega project te starten. Ik doe dat niet want echt grote resultaten zijn dan pas over een jaar, 2 jaar.......ik kan wel dood zijn!

M'n 0,6 M² projectje werd bizar enthousiast ontvangen op onze treintjesdag op kantoor Dit 15 minutes project heeft ook een aantal van jullie geraakt. Maar jullie reacties werken op mij ook enorm stimulerend. Het tafereeltje van Gert-Jan vind ik echt prachtig (keuze water ook geweldig) en prikkelt mij om een keer wat met de VS te doen. Zo iets kleins kan ook.
Maar Rob (als voorbeeld en ik wil niemand overslaan) heeft ook al prachtige (zeg maar kwijlen) voorbeelden laten zien dat iets kleins schitterend kan zijn. 

Ik ben "stiekem" iets groters aan het tekenen. Een station waar grootspoor overgaat in smalspoor. Om dat een beetje leuk uit te beelden pak ik 320x60cm. Maar ik start het project pas als ik er van overtuigd ben dat ik in drie maanden een aantoonbaar resultaat kan creëren. De maatstaf is dan m'n oma. Die is al lang dood maar ik laat haar nog steeds over m'n schouder meekijken.

Als ze na drie maanden gaat zeggen: ALLEEN RAILS????????? Heb ik het niet goed gedaan. Als ze zegt: wat schattig die mensen die overstappen van de grote trein op het boemeltje...........ja dan ben ik blij ;D

Voor ik aan dat project begin ga ik echter een paar keer in training met DIT soort kleine projecten. Goed zijn in kleine projecten vergroot de kans dat grote (grotere) projecten gaan slagen.

En voor de onzekere twijfelaars: geloof me vrouwen vinden het niet belangrijk hoe groot je treinbaan is  ;D Ik ook niet en wil vooral mooie INSPIRERENDE beelden. Rails op mdf is dat niet!

Next project: kunstschatten! (stiekem heb ik ook een hele bos Tillig besteld  8) )

Tot slot vind ik het idee om op 1 dag met een groepje iets te maken ECHT SUPER!!!! Ik stel ruimte en catering beschikbaar als dat ergens toe kan leiden!  Leuk idee! Dank daarvoor!

Ieder bedankt voor de erg leuke reacties en wil je liever een mega project? Gewoon doen!
« Laatst bewerkt op: 30 November 2014, 19:14:23 door Gastheerg »

Sicco Jan

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 30 November 2014, 20:59:09 »
Zeer nieuwschierig wat iedereen hier van maakt. Ik zie het andere baantje Linden Valley ook. Bedenk dat ik elk jaar een heel simpele kerstbaan optuig, nog twee weken.. En ik heb ook nog een onaf landschap van Woodlands Scenics (een startpakket om je bekend te maken met hun producten). Dat is ook wel een kandidaat om snel stappen te maken . Kortom, dank voor de inspiratie.

Om het overzicht te houden is een hash misschien wel handig. Ik stel de 15mm-ig voor. Meelezende moderatoren die het op kunnen pakken?

Groet, Sicco Jan