Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door Jean
Vandaag om 23:51:29
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door hmmglaser
Vandaag om 23:34:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
Vandaag om 23:29:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door hmmglaser
Vandaag om 23:27:13
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 23:14:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:00:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 22:56:09
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 22:55:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Vislijn
Vandaag om 22:44:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:33:59
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:20:54
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 22:19:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 22:18:52
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 22:16:25
Modelbaan Beltheim. door Frank 123
Vandaag om 22:13:45
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
Vandaag om 22:12:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 21:49:33
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door MOVisser
Vandaag om 21:37:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 21:30:30
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door ArjanB
Vandaag om 21:22:50
NS Mat 35 Maple Leaf door Railpassie
Vandaag om 19:41:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:51:42
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door MichielB
Vandaag om 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
Vandaag om 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
Vandaag om 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 15:13:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
Vandaag om 14:31:06
  

Auteur Topic: Overgang naar oplopend spoor  (gelezen 6910 keer)

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
    • Hanulveen.nl
Re: Overgang naar oplopend spoor
« Reactie #30 Gepost op: 03 December 2014, 13:51:32 »
Zoveel hellingen, zoveel methodes  ;D
Ik ga het nog anders doen...met M10 draadeinden, ringen en moeren.
De helling bestaat uit 8mm MDF, en zal geleidelijk stijgen naar 11cm over 4.00m (2.5% helling)



Nou zijn er zoals besproken makkelijkere manieren om een helling te maken, maar door het zo te doen wil ik ervaring opdoen voor mijn klimspiraal die ik ook middels deze methode ga bouwen.


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

ELPeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • "Long for Paradise"
Re: Overgang naar oplopend spoor
« Reactie #31 Gepost op: 04 December 2014, 00:21:33 »
Citaat
Wat is trouwens je overweging geweest om piepschuim te gebruiken?
Is vrij ongebruikelijk om daar een helling van te maken.

Hallo, ook nieuw, ik zal mij straks in een eigen topic nog voorstellen.

Zo eigenwijs als mensen mij wel eens vinden stel ik vaak vraagtekens.
Als iets ongebruikelijk is, waarom zou het dan ter discussie gesteld moeten worden?
m.a.w. Het kan zeker een stevige basis geven.

(Ik zelf ben dus ook bezig met EPS platen. )
Het grote voordeel is voor mij o.a.dat het licht is. Mijn handicap staat me niet meer type zware delen te hanteren.
Tevens beschik ik niet over zo'n hele grote plaat. En dan vind ik EPS dus een heel degelijk en vormbaar materiaal.

 (y)Peter
« Laatst bewerkt op: 04 December 2014, 00:23:24 door ELPeter »
Je mag reclame maken maar niet reclameren.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Overgang naar oplopend spoor
« Reactie #32 Gepost op: 04 December 2014, 08:27:03 »
Als iets ongebruikelijk is, waarom zou het dan ter discussie gesteld moeten worden?
m.a.w. Het kan zeker een stevige basis geven.
Aangezien je mij citeert   ;D
Ik stel het niet ter discussie maar stelde het als vraag. 8)
En het bleek onervarenheid van de vraagsteller te zijn.

Maar kan best mogelijk zijn al komt het minder vaak voor. Vandaar mijn reactie.
Gr.
Eric

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6388
  • ***
Re: Overgang naar oplopend spoor
« Reactie #33 Gepost op: 04 December 2014, 09:05:30 »
@Martijn: M8 draadeinden waren echt wel dik genoeg geweest hoor (tenzij je spiraal natuurlijk meer dan tien etages gaat bevatten) ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
    • Hanulveen.nl
Re: Overgang naar oplopend spoor
« Reactie #34 Gepost op: 04 December 2014, 09:13:16 »
Ja dat klopt, ik heb M10 omdat deze gegalvaniseerde M10's de helft kosten van de RVS M8's wat mijn DHZ winkel op voorraad had. (y)

Mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8609
  • Nooit uitgeklust....
Re: Overgang naar oplopend spoor
« Reactie #35 Gepost op: 04 December 2014, 09:42:26 »
Maar waar blijven die foto's nou?    ;)

ELPeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • "Long for Paradise"
Re: Overgang naar oplopend spoor
« Reactie #36 Gepost op: 04 December 2014, 10:05:35 »
@Remunj, Ik dacht dat er misschien een technische reden voor was, vandaar. Misschien een beetje vreemde vraagstelling van mij. Was laat gister. Ik ga me effe voorstellen. ;)
Je mag reclame maken maar niet reclameren.