Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 19:25:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 19:23:33
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 17:33:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: Wissels samen schakelen of niet?  (gelezen 5768 keer)

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1772
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #15 Gepost op: 22 November 2014, 20:55:06 »
Toch best wel handig hè, die linialen ;D

Volgens mij kan dat in de huidige beveiliging wel, aangezien er nu ATB is etc. Dat geeft toch wat meer zekerheid m.b.t het op tijd stoppen van een trein (in ieder geval voor het uitgangs-wissel).
Vriendelijke groet, Servé.

guest7823

  • Gast
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #16 Gepost op: 22 November 2014, 21:03:29 »
Bedenk me net dat het oude NS armseinenstelsel ook een richtingsstelsel was en geen snelheidsstelsel. Pas bij de overgang naar lichtseinen is het een snelheidsstelsel geworden. (seinstelsel '46 of '54 zo even uit het hoofd)

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1772
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #17 Gepost op: 22 November 2014, 21:17:02 »
Het proefseinstelsel uit '38 was het eerste snelheidsseinstelsel, maar '46 is inderdaad het eerste bekende en veel toegepaste snelheidsseinstelsel.
« Laatst bewerkt op: 22 November 2014, 22:30:33 door Servé »
Vriendelijke groet, Servé.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4044
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #18 Gepost op: 22 November 2014, 21:18:34 »
Hallo,
 Zojuist   (21:14 ) even gekeken bij  http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
 naar de kruising van de treinen tussen Alphen en Woerden in Bodegraven.
 Beiden rijden precies gelijk het station binnen ,en stoppen op hetzelfde moment.
 Omdat het nu avond is ,rijden er minder treinen bij Obdam ,er wordt 's avonds daardoor niet gekruisd in Obdam.
 Vr gr ,
           Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6802
  • Spaar ze allemaal.
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #19 Gepost op: 22 November 2014, 21:37:30 »
Ik vertrouw die site niet zo, zag net even voor station Coevorden 2 treinen over elkaar heen rijden want volgens mij ligt daar naast het kanaal nog steeds enkelspoor.

Stephan.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4044
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #20 Gepost op: 22 November 2014, 22:02:56 »
Nu,om 22 uur  in Coevorden ,komt de trein uit Zwolle iets later aan dan zijn collega uit Emmen. Voordat die helemaal stilstond ,ging die naar Zwolle al weg voordat de ander helemaal stilstond.
 Er wordt dus altijd in Coevorden gekruisd.
 Wat je gezien hebt ,snap ik dus niet  ??? Was dat ver bij het station vandaan ?
 Vr Gr, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #21 Gepost op: 23 November 2014, 10:41:52 »
Ik ga ze gewoon apart schakelen via mijn DR4018.
Wat zou dan een logische volgorde zijn:
Het meest logisch om ze schakelen in de rijrichting. Dus eerst de dichtstbijzijnde bij je trein en dan de daarna opvolgend de rest. En daarna geef je de rijroute vrij.
Vindt het trouwens wel knap om van zoiets simpels een "groot" probleem te maken  :P
Gr.
Eric

freekvo

  • Offline Offline
  • Berichten: 814
Re: Wissels samen schakelen of niet?
« Reactie #22 Gepost op: 23 November 2014, 11:02:28 »
Hoezo een "groot probleem"? Het was gewoon een simpele vraag, meer niet.
Groet Freek