De eenvoudigste manier om de Conrad motoren met digirails decoders aan te sturen is het gebruik van de DR4024. Deze is speciaal bedoeld voor de aansturing van servo's (motoren) zoals die van Conrad.
Als je nog geen Conrad motoren gekocht hebt is het wellicht een beter idee om ook de servo's van digirails te gebruiken. Er is een voordelige "startset" welke bestaat uit vier servo's en een DR4024 decoder om ze aan te sturen (samen voor € 49,95 !).
Het is ook mogelijk om een servo aan te sturen met een DR 4018 maar dan heb je een hulpschakeling nodig. Deze kan je als je wilt eventueel zelf bouwen. Zie onderstaand schema;
.... Gisteren 6 x DigiKeijs servo's onder niveau 1 geplaatst, hierbij monteer ik op de arm van de servo als verlenging verenstaal van 0,5 mm, en gebruik ik een servo tester om ze in de middenstand te zetten en ze daarna met servotape onder de baan te plakken, hierna regel ik ze juist af volgens de handleiding van Digikeijs, dit is eigenlijk een fluitje van een cent. Dit zijn de 2 achterste wissels die voorzien zijn van servo's.Dit de voorste 4 wissels die voorzien zijn van servo's.