Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 23:07:48
Acme nieuwe ICNG door Chris Westerduin
Vandaag om 22:35:15
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Casmir
Vandaag om 22:27:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:42:37
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 21:40:57
Liliput schaal N door RodeDuivel
Vandaag om 21:38:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 21:24:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Priegelman
Vandaag om 21:19:50
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 21:09:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door defender
Vandaag om 20:44:40
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald69
Vandaag om 20:06:38
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 20:00:47
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
Vandaag om 19:24:53
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
Vandaag om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
Vandaag om 18:24:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
  

Auteur Topic: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?  (gelezen 11686 keer)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1423
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #15 Gepost op: 13 November 2014, 15:36:50 »
@tomasso Dat moet je eens bij het reisvee boven het Noordzee kanaal vragen.
Waarom hun treinen niet rijden.
En nee ik ga niet mee maar hoor het regelmatig en zie het vaak als ik door station Zaandam kom.
De kwaliteit van vervoer is de afgelopen 25 jaar gedaald en de opsplitsing is verder doorgevoerd.
Veel wat nu op stations rondloopt heeft niets meer met het rijden van treintjes te doen.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #16 Gepost op: 13 November 2014, 15:48:22 »
Flinke wind, hoge golven over de treinbaan, maar de dienst gaat door ...

Voorbeeld voor de NS.

https://www.facebook.com/video.php?v=821691497896350&fref=nf
Aangezien die spoorlijn al wat jaartjes bestaat, zijn ze het daar gewoon zo gewend. Tegenvraag: waarom denk je dat daar geen bovenleiding hangt?
Groetjes,
Emiel

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6870
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #17 Gepost op: 13 November 2014, 15:53:49 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22640
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #18 Gepost op: 13 November 2014, 15:58:06 »
Geldt het meest fijnmazige netwerk ter wereld ook tijdens de winterdienstregeling van NS?  ;D
Of bij andere, in de ogen van NS, extreme weersomstandigheden* ?

Wat denk je dat er in Engeland gebeurt bij de eerste de beste sneeuwvlok?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #19 Gepost op: 13 November 2014, 16:28:01 »
Er is wel een filmpje bekend van de watersnoodramp uit 53 waar een Nederlandse stoomtrein zich door het water heen ploegt. Er was toen ook heel wat schade aan de spoorlijn richting Zeeland. Maar na de ramp reed de trein na een paar dagen gewoon weer volgens schema.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #20 Gepost op: 13 November 2014, 17:15:36 »
Geldt het meest fijnmazige netwerk ter wereld ook tijdens de winterdienstregeling van NS?  ;D
Of bij andere, in de ogen van NS, extreme weersomstandigheden* ?

Appels en peren!
Leg eens uit Niels!
Ik zie het verband tussen de infrastructuur en winterdienstregeling niet.
Je kunt van alles bedenken maar als je NS van het niet laten rijden van treinen wil betichten zit je denk ik fout. NS heeft immers al zijn personeel en materieel klaar staan maar de overheid, in casu ProRail ziet geen kans om de treinen op tijd volgens het afgesproken patroon af te handelen.
Ik bespeur de laatste tijd en "afzeiktendens" richting NS van akkefietjes waar zij zelf niks aan kunnen doen. Denk alleen maar aan het weg halen van " overbodige wissels" door ProRail. Als DB Schenker of welke andere vervoerder dan met een defect staat is het weer de schuld van NS als er vertraging is?
Kortom: in 1965 reden treinen gewoon dor met defecte motoren bij veel sneeuw. Zolang de helft van de motoren het nog deed was het devies: Rijden. En dat is nog zo. Alleen is er één ding ten opzichte veranderd: be bemoeizucht van de overheid met zijn regelgeving. Zoals op zoveel vlakken begint het onwerkbaar te worden en zeker omdat ProRail als overheidsorganen zich graag achter de regelgeving verschuilt.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8940
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #21 Gepost op: 13 November 2014, 17:36:30 »
Wow, dat was een snelle zamboni ;D
Maar met argumenten als:
Nee, ik denk niet dat de NS nog gereden zou hebben, want die doet dat immers nooit? Alle overige bedrijven in het reizigers- en goederenvervoer die in Nederland actief zijn waarschijnlijk wel.

Zucht...
Suggestief, NS Bashing

Geldt het meest fijnmazige netwerk ter wereld ook tijdens de winterdienstregeling van NS?  ;D
Of bij andere, in de ogen van NS, extreme weersomstandigheden* ?
NS bashing

Dat moet je eens bij het reisvee boven het Noordzee kanaal vragen.
Waarom hun treinen niet rijden.
Suggestief, denigrerend

En nee ik ga niet mee maar hoor het regelmatig en zie het vaak als ik door station Zaandam kom.
De kwaliteit van vervoer is de afgelopen 25 jaar gedaald en de opsplitsing is verder doorgevoerd.
Veel wat nu op stations rondloopt heeft niets meer met het rijden van treintjes te doen.
Suggestief, NS bashing

En de titel zelfs:
Citaat
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
suggestief

Qua argumentatie gaat het nergens over. Pure ontevredenheid die gebaseerd is op suggesties. Daar zijn we goed in. Kijken naar punten die wel goed gaan doen niet ter zake. Laat staan de verhouding tussen van de punten die mis gaan en de  punten die goed gaan.
Misselijk wordt ik daarvan. Leer eens relativeren en de boel in de juiste perspectieven te zien.

Groet,
Michel

Edit, idd wel een indrukwekkend filmpje
« Laatst bewerkt op: 13 November 2014, 19:07:31 door tothebeach »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #22 Gepost op: 13 November 2014, 17:41:57 »
En om nog even op de originele posting terug te komen. Vanwege die barre weersomstandigheden heeft de lijn eerder dit jaar máánden stil gelegen... Stukken van de lijn waren compleet weggeslagen door de zee. Dus tja... Nu rijden ze wel, eerder dit jaar bij prachtig weer dus maanden niet.
No dress rehearsel, this is our life.

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #23 Gepost op: 13 November 2014, 19:04:30 »
Er liggen geen bladeren op de rails dus ik zou niet weten waarom de NS niet zou rijden?

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #24 Gepost op: 13 November 2014, 19:04:53 »
Ach, was gisteravond op Breukelen, schietpartij bij de nieuwe Mac daar. Op last van de politie mochten er geen treinen rijden. Veel gehoorde reacties van reizigers: ns is weer lekker bezig, klotetreinen ook altijd, *** ns, etc. Tja, zulk dom volk zit hier ook op het forum. Ach, het went...
« Laatst bewerkt op: 13 November 2014, 19:27:29 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #25 Gepost op: 13 November 2014, 19:17:50 »
Maarre, over gras en buren en zo. We kijken altijd naar een ander. Over Japan wordt ook vanalles geroepen, hoe fijn het daar allemaal wel niet is. maarre, over reisvee gesproken... Maar daar hoor je nooit iemand over. grappig hè... Over de enorme wantoestanden op het Britse spoor hier trouwens ook niet...
« Laatst bewerkt op: 13 November 2014, 19:21:13 door Tomasso »
Spoor 0 adept

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2621
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #26 Gepost op: 13 November 2014, 22:06:08 »
Er is wel een filmpje bekend van de watersnoodramp uit 53 waar een Nederlandse stoomtrein zich door het water heen ploegt. Er was toen ook heel wat schade aan de spoorlijn richting Zeeland. Maar na de ramp reed de trein na een paar dagen gewoon weer volgens schema.

Dat is dus klinkklare onzin:
De watersnoodramp was in de nacht van 31 januari op 1 februari. De eerste trein door de Kruiningerpolder (de "Badkuipspoorlijn") reed op 5 mei; de volgende op 18 mei. Op 21 mei startte een dienstregeling van twee goederentreinen per dag, op 1 juni werd dat opgevoerd tot vijf per dag (alleen bij laag tij). Bij harde wind werd er helemaal niet gereden. Pas op 3 augustus reden er weer reizigerstreinen en was de normale dienst hersteld.

Bron: Jan Matthijssen, Sporen door het Water, Stichting Rail Publicaties, 1953

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12527
    • sleutelspoor
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #27 Gepost op: 13 November 2014, 22:14:55 »
In principe heeft het niets met de NS te maken. Zij waren geheel afhankelijk van de dijkbouwers. Zo lang de dijken nog niet dicht waren kon er alleen met laag laagwater gereden worden en over de waterstanden ging de NS niet..
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1423
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #28 Gepost op: 13 November 2014, 23:23:56 »
Ns bashing nee dat geloof ik niet maar zie hier een commentaar van een loopcollega die dagelijks met de dienstverlening boven het Noordzeekanaal te maken heeft:Ella je weet hoe het gaat hè in de trein, te veel mensen te veel vertraging te kleine treintjes te veel betalen voor die te Kl..... Services

En ja voor de privatisering en ontvlechting hoorde alles bij de NS familie en nu zijn het aparte BVtjes met eigen managers die niets meer meevoelen met het rijden van treintjes.
Dus bij calamiteit zeggen die jongens en meisjes :niet mijn pakkie an moet je in Utrecht wezen.

En als het aan al die anderen ligt dan heeft NS een groot probleem dat ze dat niet weet te communiceren naar haar klantjes en de grote boze buitenwereld.


SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
« Reactie #29 Gepost op: 14 November 2014, 04:30:43 »
Ja, vroeger was alles beter.

Als alles bij het oude was gebleven, was het zeer aannemelijk dat in ieder geval de treindienst was gestaakt op Arnhem-Tiel, Zutphen-Winterswijk, Almelo-Mariënberg en Leeuwarden-Stavoren.

Maar daarmee heeft men boven het Noordzeekanaal natuurlijk niets te maken.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een NS medewerker bij een calaiteit zei: niet mijn pakkie an.
Heußenstein : HO, DB 1957