Flinke wind, hoge golven over de treinbaan, maar de dienst gaat door ...Voorbeeld voor de NS.https://www.facebook.com/video.php?v=821691497896350&fref=nf
Geldt het meest fijnmazige netwerk ter wereld ook tijdens de winterdienstregeling van NS? Of bij andere, in de ogen van NS, extreme weersomstandigheden* ?
Nee, ik denk niet dat de NS nog gereden zou hebben, want die doet dat immers nooit? Alle overige bedrijven in het reizigers- en goederenvervoer die in Nederland actief zijn waarschijnlijk wel.Zucht...
Dat moet je eens bij het reisvee boven het Noordzee kanaal vragen.Waarom hun treinen niet rijden.
En nee ik ga niet mee maar hoor het regelmatig en zie het vaak als ik door station Zaandam kom.De kwaliteit van vervoer is de afgelopen 25 jaar gedaald en de opsplitsing is verder doorgevoerd.Veel wat nu op stations rondloopt heeft niets meer met het rijden van treintjes te doen.
Re: Zou de NS nog gereden hebben in deze omstandigheden?
Er is wel een filmpje bekend van de watersnoodramp uit 53 waar een Nederlandse stoomtrein zich door het water heen ploegt. Er was toen ook heel wat schade aan de spoorlijn richting Zeeland. Maar na de ramp reed de trein na een paar dagen gewoon weer volgens schema.