Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:13:39
Zoek onderdelen blat voor oude stoomloc 04112A door Ronald69
Vandaag om 16:10:03
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
Pfarrerwinkel bahn door Paul1969
Vandaag om 15:42:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 15:36:25
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Lambert
Vandaag om 13:39:40
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 11:51:46
TRAX3D - kan geen account aanmaken door Pauldg
Vandaag om 11:42:27
Märklin 2025 door Railpassie
Vandaag om 11:36:35
  

Auteur Topic: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?  (gelezen 4779 keer)

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2069
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #15 Gepost op: 12 November 2014, 09:06:49 »
Ik vind deze met twee aandrijvingen juist veel handiger. Over het algemeen vind ik ze betrouwbaarder dan met 1 aandrijving. Bovendien zijn ze in de bediening eenvoudiger. Je bepaald met 1 aandrijving waar de trein vandaan komt, en met de andere waar hij naar toe moet.
Eenvoudig als je ouderwets met knoppen werkt.
Maar ook in een computer programma eenvoudig op te lossen, en voor een goede bediening met de muis op het scherm kun je ze zelfs als 2 losse wissels plaatsen.

Enige waar je even op moet letten is bij puntstuk polarisatie. Puntstuk verste weg moet je mee laten schakelen.
Hangt beetje af welke aandrijvingen je er bij hebt zitten. In principe zit daar een mogelijkheid voor puntstuk polarisatie in. Zitten dan 3 soldeerpunten bij de aandrijving aan 1 kant. Maar heb ook al wel eens aandrijvingen gezien waar dit niet (meer) aanwezig was.

Roelco

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6360
  • ***
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #16 Gepost op: 12 November 2014, 09:54:16 »
 (y)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).