Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 19:37:52
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door eichddraig
Vandaag om 19:24:59
Raadplaatje door Karben
Vandaag om 19:21:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Peter Kleton
Vandaag om 19:16:15
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Update: baan in de tropen door Brouwersbaan
Vandaag om 18:59:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 18:28:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:36:01
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
Rondom Charlois door defender
Vandaag om 15:12:25
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
Minibaan Visserskaai H0 door defender
Vandaag om 15:05:09
Mijn minitrix 2051 hobbelt door spoorijzer
Vandaag om 13:56:07
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 13:41:19
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 13:08:27
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 12:40:45
modulebaan in spoor 1 door rbroerse
Vandaag om 12:30:31
  

Auteur Topic: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?  (gelezen 4786 keer)

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2070
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #15 Gepost op: 12 November 2014, 09:06:49 »
Ik vind deze met twee aandrijvingen juist veel handiger. Over het algemeen vind ik ze betrouwbaarder dan met 1 aandrijving. Bovendien zijn ze in de bediening eenvoudiger. Je bepaald met 1 aandrijving waar de trein vandaan komt, en met de andere waar hij naar toe moet.
Eenvoudig als je ouderwets met knoppen werkt.
Maar ook in een computer programma eenvoudig op te lossen, en voor een goede bediening met de muis op het scherm kun je ze zelfs als 2 losse wissels plaatsen.

Enige waar je even op moet letten is bij puntstuk polarisatie. Puntstuk verste weg moet je mee laten schakelen.
Hangt beetje af welke aandrijvingen je er bij hebt zitten. In principe zit daar een mogelijkheid voor puntstuk polarisatie in. Zitten dan 3 soldeerpunten bij de aandrijving aan 1 kant. Maar heb ook al wel eens aandrijvingen gezien waar dit niet (meer) aanwezig was.

Roelco

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6360
  • ***
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #16 Gepost op: 12 November 2014, 09:54:16 »
 (y)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).