Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 12:13:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:54:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 11:42:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 11:10:14
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 11:00:30
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Bauarbeiten im gange door Overet
Vandaag om 10:16:28
Eerste hulp bij Freecad door C_Jabaaij
Vandaag om 09:59:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Spoor010
Vandaag om 09:54:26
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 08:58:17
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
  

Auteur Topic: Fleischmann profi wissels  (gelezen 3201 keer)

p van der priem

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Fleischmann profi wissels
« Gepost op: 03 November 2014, 15:52:33 »
Na een paar maanden wil ik weer mijn modeltrein laten rijden,maar de wissels sluiten niet helemaal aan bij het schakelen.
Hoe kan ik dit verhelpen dat ze weer goed functioneren.

john 56

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #1 Gepost op: 03 November 2014, 16:24:10 »
Even de stofzuiger er over helpt meestal wel!
vooral tussen het schakelpalletje
En een paar keer met de hand schakelen.

Groet John.
« Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 16:25:55 door john 56 »
Baan De Molenwerf 
ITrain
HO Z21 roco
DCC
loconet

knar46

  • Offline Offline
  • Berichten: 785
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #2 Gepost op: 09 November 2014, 21:40:59 »
Het is wel zo vriendelijk om degene die een oplossing aandraagt te laten weten of door de aangedragen oplossing het probleem is opgelost. Dit kan via een persoonlijk bericht maar er zijn altijd genoeg forumleden die het draadje gelezen hebben en (dus) dit ook wel willen weten. Daarom verdient reactie via de site de voorkeur.

Ik heb wel eens gehoord dat een (te) grote afstand tussen het wissel en de spanningsbron of teveel aansluitingen aan de  transformator er toe kunnen leiden dat het wissel niet goed werkt.
Wellicht kunnen echte deskundigen onder de forumleden dit bevestigen of ontkennen.
Knar46   

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #3 Gepost op: 09 November 2014, 22:24:25 »
Hoi Knar,

Ik denk niet dat reageren veel zin heeft. De vraagsteller (M/V) heeft hier op 3 november een vraag gesteld, en is sinds 4 november niet meer online geweest volgens zijn profiel. :)
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #4 Gepost op: 10 November 2014, 09:16:15 »
ach, blijkens datzelfde profiel is hij al sinds 2008 lid. Leest waarschijnlijk alles zonder in te loggen  ::)
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1943
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #5 Gepost op: 10 November 2014, 15:01:00 »
Hi All,

Het klopt dat de Fleischmann wissels met losse aandrijving erg gevoelig zijn voor te weinig power. Omdat ik zelf digitaal rijdt, haal ik altijd het schakelveertje eruit, dat scheelt al iets, maar de grote winst in betrouwbaarheid wordt gemaakt door je op een voldoend stevige trafo te zetten. Bij mij staan ze normaal op de Edits Booster, dus 18V 10A. Dan schakelen ze in het algemeen prima. Als ik ze rechtstreeks vanaf het TwinCenter aanstuur (16V 3 A) zijn er vaak storingen.
 
Met beste groeten,

Dirk Meijer

-Anton-

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #6 Gepost op: 10 November 2014, 15:27:24 »
Ik heb zins vorig jaar kerst 4 wissels omgebouwd als proef met servo aandrijving.
Dit werk veel betrouwbaarder en stiller, ik ga de rest van de baan ook doen.
Zal er eens een foto van maken, want het kan redelijk simpel en is nog goedkoper ook in mijn geval.
IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #7 Gepost op: 10 November 2014, 16:39:14 »
ach, blijkens datzelfde profiel is hij al sinds 2008 lid. Leest waarschijnlijk alles zonder in te loggen  ::)

Had gisteren al gezien dat hij/zij al sinds mei 2008 (ongeveer zes jaar!) niet meer ingelogd heeft. Dit was pas zijn/haar tweede vraag in al die tijd. Voor de eerste vraag zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,11097.msg165789.html#msg165789
En ook toen al reageerde die persoon niet op een gegeven antwoord. Dus vandaar mijn opmerking dat reageren niet te verwachten was. Het is dus klaarblijkelijk, zoals je zelf ook al aangaf, een doorgewinterde 'mee-lezer(es)' ;D
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

knar46

  • Offline Offline
  • Berichten: 785
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #8 Gepost op: 31 December 2015, 19:54:01 »
ik haal dit draadje van stal omdat twee FM wissels niet schakelen: de schakeling geschiedt dmv een reedcontact en de wissels maken een trillend geluid. Er is voldoende spanning daar ligt het niet aan.
Er is ergens ergens een draadje waarin in het binnenste van de aandrijving iets verbonden wordt met een koperdraaje maar ik kan dat niet meer vinden.

Prettige jaarwisseling.
Het lijkt hier af en toe wel oorlog.

Knar46 
« Laatst bewerkt op: 01 January 2016, 10:03:05 door knar46. Reden: aandrijving iopv wissel »

knar46

  • Offline Offline
  • Berichten: 785
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #9 Gepost op: 01 January 2016, 19:28:22 »
Dirk,

dank voor je reactie en aanbod in een Pb. Mijn emailadres vind je in mijn persoonsbeschrijving.

Ik ben zelf ook nog eens gaan zoeken en kwam na het ingeven van "eindafsluiting" op deze site terecht https://9mm-spoor.nl/viewtopic.php?f=31&t=531. daarin staat precies wat ik zoek.
De vraag is: moet het persé een koperdraadje zijn.

Met vriendelijke groet

Theo

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26674
    • Pagina van klaas
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #10 Gepost op: 01 January 2016, 19:35:26 »
Wat is je probleem met een koperdraadje? Dat is toch het meest gebruikelijke materiaal voor elektrische verbindingen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

knar46

  • Offline Offline
  • Berichten: 785
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #11 Gepost op: 01 January 2016, 20:22:19 »
Klaas,

mijn probleem is dat ik geen koperdraadje heb. Voor jou als techneut misschien onbegrijpelijk maar het is de realiteit.
Als het dus ook met een gewoon draadje kan ben ik direct uit de brand.

Theo

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26674
    • Pagina van klaas
Re: Fleischmann profi wissels
« Reactie #12 Gepost op: 01 January 2016, 21:28:38 »
Euhh, "gewone" draadjes zijn toch allemaal van koper?
Wat voor draadje had je dan gedacht?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.