Tja ik weet het, ben in de verkeerde tijd geboren, rijd op een 27 jaar oude brommer, vind oude auto's mooier, zelfde geld voor treinen, werk dan ook aan mat'54 766 ieder weekend en behoefte aan een smartphone en allerlei andere gadgets heb ik ook niet, had best 30 jaar eerder geboren willen worden soms Ik rijd dan wel weer digitaal Maar ja ik heb altijd nog de verhalen, foto's en dia's van m'n vader die dit soort dingen wel heeft kunnen doen.Groeten Edwin.
En je wordt nog eens gratis vergiftigd door de btw-vrije kerosinedampen. Nee dan liever in de CNL stappen, een leuke gesprekje hebben met je medepassagiers, in Duisburg elkaar goede nacht wensen en in Freiburg wakker worden. Moderne manier en milieu vriendelijke manier van reizen die te weinig onder de aandacht wordt gebracht.
Wat een discussie dit.. ! uiteenlopende meningen. Persoonlijk lig ik liever plat in een slaapcoupe (ondanks de andere 5 mensen in de coupe), dan onmogelijk opgevouwen in een stoel te midden van 200+ mensen om je heen als sardienes in een blik op een kilometer of 10 hoog.. Slaap je eindelijk een beetje wil er iemand naar het toilet of knalt er zon leuk stewardessen karretje tegen je knie.. meneer wilt, u ook wat drinken.. pfff..Dat geluid van de trein die voortdendert over de rails ervaar ik overigens altijd als een prima slaapmiddel. Vroeger ook met de typische wapperende gordijntjes bij de oudere rijtuigen waar het raam helemaal open kon..Overigens is die hiervoor beschreven ervaring op de boot van Odessa-Istanbul een beetje apart wel. En men heeft gelijk dat we beter massaal de nachttrein kunnen boeken. Ik ga het gelijk doen voor deze kerst periode.. zo.
Overigens is die hiervoor beschreven ervaring op de boot van Odessa-Istanbul een beetje apart wel.
Of de slaaptrein Kiev - Odessa. Waar ik, na enige steekpenningen betaald te hebben, heerlijk geslapen heb in het compartiment van de provodnik/wagonopzichter...