Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hulp gezocht omgeving Drachten door Joz
Vandaag om 13:38:02
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 13:37:42
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door NS264
Vandaag om 13:31:10
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 13:26:52
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door thijs
Vandaag om 13:18:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 13:11:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 13:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:04:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
Rondom Charlois door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:51:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:15:58
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:12:48
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 11:51:46
Lodewickshaven door Eric B
Vandaag om 11:51:24
TRAX3D - kan geen account aanmaken door Pauldg
Vandaag om 11:42:27
Märklin 2025 door Railpassie
Vandaag om 11:36:35
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 11:23:12
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 09:40:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:23:10
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 429321 keer)

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1485 Gepost op: 08 November 2009, 22:01:40 »
...technisch perfect...
Wat hem o.a. zo technisch perfekt maakt, zijn m.i. de verwisselbare bufferbalken.
Is dat ook bij andere Roco-modellen al toegepast?

Freek.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1486 Gepost op: 08 November 2009, 22:03:55 »
Jazeker is dat bij andere Roco's toegepast.
De BR 146 van de DB heeft dat ook.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1487 Gepost op: 08 November 2009, 22:05:17 »
En de V200.1

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1488 Gepost op: 08 November 2009, 22:06:29 »
Kijk naar de huifdeuren; daar middenop zitten handgrepen. Bij de 2401-2450 waren die net zo lang als de deur zelf, en bij de 2451-2529 waren ze een stuk korter, net iets minder dan de helft. Door wisselingen van deuren zijn er ook loc's met beide typen grepen geweest, en zijn er ook lage nummers bekend met korte grepen en enkele hoge nummers met lange grepen. Dit is een kenmerkend verschil; Philotrain maakte de versie met korte grepen, DKM en Roco die met de lange.

Op die manier, ik dacht even dat het om de handgrepen op de neus ging. Ik heb foto's bekeken van de 2506: deze heeft lange in het midden en korte vooraan, het lijkt mij ondoenlijk om daar rekening me te houden. Dank voor de uitleg...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1489 Gepost op: 08 November 2009, 22:06:57 »
Nou technisch perfect is wat veel gezegd vind ik. Natuurlijk, de loks zijn erg netjes geprijsd, maar om hem technisch perfect te noemen mochten de frontseinen wel in 1x goed gedaan zijn voor wat betreft de omgekeerde L-sein varianten.  :P

Op zich zou het zelfs een kleine moeite zijn geweest als de functie voor het aansturen van het rangeersein al was ingebouwd op het printplaatje, dit is namelijk toch een hele nieuwe ontwikkeling.

Ik heb er nu zelf 3 (2410, 2418 & 2433) en moet me erg inhouden om er niet nog een aan te gaan schaffen. Mensen die deze lok nog niet hebben: KOPEN!  8)

Trouwens, ik vraag mij ook af wat er steeds bedoeld wordt met dat 'Roco een lok per ongeluk heeft uitgebracht'...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1490 Gepost op: 08 November 2009, 22:10:32 »
Volgens mij valt de seinverlichting niet onder technisch perfect.
Hier wordt meer gekeken naar andere punten in de constructie wat het makkelijk maken om het een en ander aan te passen, en natuurlijk ook nog eens erg onderhoudsvriendelijk is.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1491 Gepost op: 08 November 2009, 22:14:43 »
Trouwens, ik vraag mij ook af wat er steeds bedoeld wordt met dat 'Roco een lok per ongeluk heeft uitgebracht'...

In Jip en Janneke taal spreekt men ook wel over een FOUT! Waarschijnlijk was het goedkoper om de FOUT niet terug te draaien en maar zo te laten.. maar goed dat is mijn eigen speculaasje.

Jaja zelfs bij de firma Roco komt dit af en toe voor. Blijft moeilijk te begrijpen natuurlijk  :P

Sorry hoor dit moest ff  ;D

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1492 Gepost op: 08 November 2009, 22:17:50 »
In Jip en Janneke taal spreekt men ook wel over een FOUT! Waarschijnlijk was het goedkoper om de FOUT niet terug te draaien en maar zo te laten.. maar goed dat is mijn eigen speculaasje.

Ja leuk, maar wélke fout wordt nu steeds bedoeld? Je maakt toch niet per vergissing twee nummers? Ja, sorry, ik stootte de nummeropdrukmachine aan (hopla 2426).... ja nou dan verkopen we ze maar. Oeps, I did it again (hopla 2439)....

Kijk dat je met de prijs een fout maakt snap ik meteen, maar hoe kan het fout zijn dát die nummer überhaupt zijn gemaakt?

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1493 Gepost op: 08 November 2009, 22:20:15 »
@ NS1100 en Jos,

Inderdaad, de twee pitjes zoals af fabriek zijn prachtig.
Dat er dan een derde bij moet is meer incompleet maar heeft niets met de technische perfectie te maken.
De twee pitjes zijn technisch perfect, hoe vaak zie je niet van die half brandende, of ongelijk of overstraalde pitjes.

Albert (y)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1494 Gepost op: 08 November 2009, 22:20:50 »
Kijk dat je met de prijs een fout maakt snap ik meteen, maar hoe kan het fout zijn dát die nummer überhaupt zijn gemaakt?

Naar ik aanneem heeft de fout betrekking op het tijdstip van op de markt brengen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2195
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1495 Gepost op: 08 November 2009, 22:40:56 »
Dan is de 2417 nóg ongelukkiger op de markt gebracht, namelijk net voor de dumpactie.
Die twee nieuwe hadden er kennelijk nog niet mogen zijn, maar worden wél tegen aanbiedingsprijs ingekocht en verkocht. De 2417 heeft kennelijk een inkoopsprijs die boven die aanbiedingsprijs ligt gehad (anders had Chris het niet over weggeven). Ik kan me zo voorstellen dat de verkoop van dit (duurdere) model nu wat stagneert, tenzij je echt op zoek bent naar die ene bruine loc met A-sein.
Grtz!
Tedo

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1496 Gepost op: 08 November 2009, 23:38:54 »
Kunnen we ophouden dit draadje te vervuilen met inkoop en verkoop ? Daar bestaat al een draadje voor.

John van Oers

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Airshow Pictures
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1497 Gepost op: 08 November 2009, 23:53:09 »
Volgens mij valt de seinverlichting niet onder technisch perfect.

Volgens mij wel, denk dat werkende sluitseinen ook onder technisch perfect vallen (nu is dat eenvoudig op te lossen door een digi setje maar toch..)
 
Met vriendelijke groeten,

John

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1498 Gepost op: 09 November 2009, 09:21:13 »
@John,
Dat is nu juist iets van compleet zijn of niet maar niet van technische perfectie.

Als je alles wil, dus ook werkende sluitseinen zal de prijs daar ook naar zijn.
Het leuke van dit model is dat het allemaal mogelijk is maar dat het niet op het basis model zit zodat de prijs laag kan zijn.
Velen zullen de sluitseinen niet hoeven, degenen die het wel willen kunnen dat met een digirail setje regelen en de echt handige knutselaars doen het zelf. Ik zelf heb in de toekomst ook nog plannen.
Het is dus een model met een prima basis waar alles mogelijk is maar niets hoeft en dan blijft de prijs lekker laag.

Groet, Albert.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
  • Spoor N
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1499 Gepost op: 09 November 2009, 10:24:55 »
@5156, ik denk dat de blauwe museum 2412 er binnenkort aankomt en dan moet die 2404 natuurlijk wel weg zijn.
Dat denk ik niet want de echte 2412 is nog niet blauw, dat zal nog wel even duren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.