Natuurlijk zal ik wel weer een purist gevonden worden, maar als het bij het ene model wel goed kan zijn, waarom dat bij het andere niet? En ja; je kan zelf wel gaan schilderen of spuiten (de echte was ook behoorlijk bepostzegeld), maar daar koop je geen model van 115 euro voor (trouwens ook opeens een stuk in prijs gestegen die Roco 2400!)
Over de hoogte van het logo het volgende; hoe denk je dat het werkt bij de revisie werkplaats. Niet alle monteurs of schilders hebben die zelfde tik die een modelspoorder heeft en ze zijn ook niet alle even gemotiveerd. Ze plakken niet altijd even secuur.
Het vignet zit m.i. toch echt te hoog op de 2456 en niet op de 2417.Voor mij waarschijnlijk reden 'm niet te nemen tenzij hier iemand zijn of haar 2445 of 2427 kap wil ruilen tegen de 2456 kap. Of misschien ga ik dan wel voor de 2417 in plaats van de 2456.
Nieuw bij modelbesprekingen : De Roco 2457.
Vandaar dat ik, net als Bernd, bezig ben de frontseinen omhoog te plaatsen
Kun je daar niet beter de 2433 voor nemen? Die heeft, zei het voor een blauwe maandag, ook een A-sein gehad. En heeft van de fabriek uit een glad front zonder derde pit. Dan hoef je geen gaten op te vullen, schuren/plamuren en spuiten.... Gaatje boren in de 2433, frontsein erop en klaar.Hier heb ik op n DKM 2416 de pit van een 2432 geplaatst, redelijk op de goede hoogte. Het verschil met de Roco is duidelijk.....