Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 13:47:36
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 13:19:50
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 412694 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1155 Gepost op: 04 August 2008, 12:30:25 »
Die vishaken zet je er zo zelf op natuurlijk  ;)
Grtz!
Tedo

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1156 Gepost op: 04 August 2008, 13:12:44 »
@tedo

Neeee, ik wil geen vishaken.....

Zonder haakje,
Frederico

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2024
  • Allegra" treinstel
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1157 Gepost op: 05 August 2008, 11:00:33 »
Ik heb net in het boek Diesellocomotieven in Nederland bij het verhaal over de serie 2400 een ondekking gedaan waar men mogelijk bij Roco gerekening mee heeft gehouden ;D.

''De NS werd in het begin van de jaren 80 gecomfronteerd met de eis van de DB dat alle grensoverschrijdende treinen het A sein moesten voeren.Derhalve werden de 2415-2436 aan voor en achterzijde van een derde frontsein voor zien''.

Echter heeft Roco de 2433 als eerste geel/grijze loc uit gebracht, maar nu heb ik dus ondekt dat deze loc een derde frontsein had moeten hebben,
of deze loc is in deze kleur uit gebracht voor dat hij met een derde front is voorzien.
Maar al met al blijft het een mooi model van Roco deze 2400 serie.
hopen dat ze nog met veel varianten gaan komen  ;) ;).

Binnenkort ga ik mijn tweede bruine loc op halen en mogelijk ook nog een derde met A frontsein.


groetjes edwin
« Laatst bewerkt op: 05 August 2008, 12:03:05 door edwin. Reden: tekst verwijderd »

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1158 Gepost op: 05 August 2008, 12:37:19 »
De 2433 is later pas van een 3e frontsein voorzien, dus het Roco model is voor de periode tussen het huisstijlen en het aanbrengen van het 3e frontsein te gebruiken.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2024
  • Allegra" treinstel
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1159 Gepost op: 05 August 2008, 13:04:00 »
Oke ik vroeg het me af vandaar die info van me

groetjes edwin

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1160 Gepost op: 05 August 2008, 13:36:58 »
Ik heb het boek (dieselloks in nederland)er ook eens bijgehaald en als aanvulling op het bericht van edwin moet er bij vermeld worden dat in 1982 de 2433 buiten dienst gesteld is. Dus de grote vraag is: heeft deze lok wel een 3e pit gekregen? Heeft iemand Foto's van deze lok van rondom 1982 ?

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1161 Gepost op: 05 August 2008, 14:29:49 »
Medio 1982 wordt melding gemaakt van de volgende 2400'en met 3e frontseinen: 2415-2420, 2423-2426, 2428-2435. De 2433 heeft dus 3e frontseinen aangemeten gekregen. De 2433 is in december 1982 terzijde gesteld maar nog niet afgevoerd. In de materieeloverzichten van 01-01-1984 komt de 2433 nog gewoon voor, op die van 01-01-1985 niet meer.

Overigens keek de NS niet op een 3e frontsein meer of minder: de 2242 met (nieuwe) 3e frontseinen ging gewoon aan de kant in augustus 1982 en verdween net als de 2433 in de loop van 1984 uit het materieelpark (offciële afvoer).

Ik zal eens proberen te achterhalen wanneer de 2433 3e frontseinen kreeg.

Edit: het is opgezocht: 6 april 1982 verliet de 2433 Tb mèt 3e frontseinen (tevens herstel kleine botsschade). Als de revisiedatum op het model klopt dan betekent dit een inzetperiode van januari 1978 t/m februari 1982.
 
Ander leuk weetje: de 2417 werd op 5 maart 1982 afgeleverd met 3e pitten en werd met haar bruine kleur daarmee uniek.

Bron: HOV
« Laatst bewerkt op: 05 August 2008, 14:59:58 door Mispoes. Reden: gevonden! »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1162 Gepost op: 05 August 2008, 16:12:11 »
En in december 1982 werd de 2433 ter zijde gesteld...

Groet, Edwin

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1163 Gepost op: 05 August 2008, 18:06:48 »
nu je het zegt...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

rvp

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1164 Gepost op: 05 August 2008, 18:47:52 »
Citaat
Als de revisiedatum op het model klopt dan betekent dit een inzetperiode van januari 1978 t/m februari 1982.
 
Voor zover mij bekend, werd de 2433  tijdens de revisie "H.2.75 Tb"  geel/grijs gespoten. De opschriften op het model zijn dus niet juist.

mvg. Max

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1165 Gepost op: 05 August 2008, 18:50:20 »
Dat valt ook nog wel na te kijken. Ik heb huisstijloverzichten uit de jaren zeventig.

Klopt, op 21 februari 1975 verliet de 2433 in geel/grijs de wph Tilburg.
« Laatst bewerkt op: 05 August 2008, 19:03:34 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1166 Gepost op: 05 August 2008, 23:13:38 »
Ik heb het boek (dieselloks in nederland)er ook eens bijgehaald

Voor betrouwbare info moet je nou juist dát boek niet hebben.... staat vol fouten en onjuistheden.
Gelukkig is er een nieuw schrijven over de 2200 en 2400 in de maak.

Roco heeft het, afgezien van de revisiedatum, met z'n 2433 dus prima gedaan.  Mag ook wel eens gezegd worden ;D
Grtz!
Tedo

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1167 Gepost op: 05 August 2008, 23:41:42 »
Voor betrouwbare info moet je nou juist dát boek niet hebben.... staat vol fouten en onjuistheden.
Gelukkig is er een nieuw schrijven over de 2200 en 2400 in de maak.

Ik ben benieuwd welke grote fouten jij bedoelt, tot nu toe heb ik niks kunnen ontdekken.
Wat dat tweede betreft, doel jij op het boek waar Sicco Dierdorp mee bezig is? Daar ben ik erg benieuwd naar.... als het net zo goed word als de boeken van Henk Bouman over de 1200 en 1300 of dat van Dhr van der Dool over de 1100 ben ik heel blij!
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1168 Gepost op: 06 August 2008, 07:38:23 »
In het 1100-boek wemelt het van de foute fotobijschriften.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #1169 Gepost op: 06 August 2008, 13:13:24 »
Ik ben benieuwd welke grote fouten jij bedoelt, tot nu toe heb ik niks kunnen ontdekken.

Dubbele locnummers in de overzichten, vergeten locnummers bij afwijkende versies (bv. de tochtramen bij de 2400), fouten in de afvoerlijsten en ga zo maar door. Oké, de leek zal het niet opvallen, maar als je gedetailleerde info zoekt, moet je daar dus niet zijn.

doel jij op het boek waar Sicco Dierdorp mee bezig is?

Die bedoel ik ja  ;) Ik hoop niet dat het zo'n technisch werk wordt als dat over de 1100'en (niet om door te komen vind ik), maar eerder zoals de 1200 en 1300. Sicco kennende gaat dat helemaal goed komen.
Grtz!
Tedo