Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 22:37:00
D236 Nord-West-Expres
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 22:35:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:34:02
Pfarrerwinkel bahn
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 22:18:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
wob
Vandaag
om 22:04:38
Piko 2025
door
Spoor010
Vandaag
om 22:01:32
Au bord de la Cèze
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:46:20
Bahnstrecke 5867
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:38:35
Modelspoorbaan van Einte
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:36:58
NS 8800 in spoor 0
door
Huup
Vandaag
om 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
Vandaag
om 21:12:22
Exact-Train 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Seinhuis
Vandaag
om 21:06:52
Mijnbouw Indonesië
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:06:02
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Frank 123
Vandaag
om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia
door
tothebeach
Vandaag
om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
Vandaag
om 19:49:01
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
antoni-a
Vandaag
om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 17:59:45
Halling aandrijvingen
door
Silvolde
Vandaag
om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie
door
008200
Vandaag
om 17:13:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
5166
Vandaag
om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek
door
Juroen
Vandaag
om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 15:21:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Vorige
-
Volgende
-
1
...
28
29
[
30
]
31
32
...
110
Omlaag
Auteur
Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 (gelezen 421623 keer)
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10485
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #435 Gepost op:
10 December 2007, 12:58:54 »
Past er een geluidsdecoder in ?? ...
Meten is weten:
Een ESU LocPilot 3.0 meet 23,5 x 15,5 x 5,5
Een ESU LocSound 3.5 meet 31 x 15,5 x 6,5
De breedte is hetzelfde, dus dat past. 7.5 mm in de lengte is er ook wel aan ruimte, dus dat past ook. Als je de krimpkous van de decoder verwijderd win je ook wel ong. 1 mm in de dikte. Past dus ook !
De luidspreker is een ander verhaal... In het machinistenhuis is ong. 15 x 20 x 5 mm aan ruimte beschikbaar. ESU's kleinste speaker meet 13 mm. Zou dus ook moeten passen.
Wil je groter, is de brandstoftank de aangewezen plaats ( ca 23mm rond ). Echter zul je dan wel even een ietwat forse freesmachine nodig hebben. De tank is volledig opgevuld met een ballastblok ( onderdeel van het frame )
Naast alle voors en tegens vind ik een punt van overweging de prijs... Een soundecoder met luidspreker maakt het model zomaar meer dan dubbel zo duur...
Karst
«
Laatst bewerkt op: 11 December 2007, 09:03:23 door Karst Drenth. Reden: context hersteld
»
Gelogd
WillemNS
Gast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #436 Gepost op:
10 December 2007, 13:48:15 »
Ik denk dat ik hem ook maar ga aanschaffen....
Mooi met en VAM trein natuurlijk.
Voor HBIS met DG
En dan de Geel/Grijze variant voor de VAM wagens
Want ik heb hem gezien in de winkel, en dan ga ik toch twijfelen...
Willem
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18623
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #437 Gepost op:
10 December 2007, 22:33:32 »
Beneluxers,
Ik heb 91(!!) totaal nutteloze bijdragen uit deze draad verwijderd.
Enkele voorbeelden ;
Goh, ik zie een pop up.
Alle linkjes naar DKM modellen.
Verzamelwaardes van DKM modellen.
1:100 verhaal.
Naad verhaal.
Het excuus van Frank is weg, was niet nodig.
Ontzettend veel bijdrage met slechts 1 smiley.
Photoshops van V200'den of ander model.
Gebabbel over een historisch forum.
En talloze meldingen dat die of die winkelier em niet heeft of wel.
En reacties of Friesland nu wel bij NL hoort of niet.
Dat kostte mij een uur. Plus dat onze verwijderde bijdrage forum een puinhoop is, wat ook opgeruimd moet worden. Hebben jullie geen last van, wij wel.
De beide geintjes naad en 1:100 waren briljant. Maar zijn wel verwijderd, we hebben nu genoeg kunnen lachen.
Hierbij vraag ik jullie om enigszins on topic te blijven aangaande de 2400 van Roco.
Ok ?
Voor de rest plaats ik nog een opmerking in deze rubriek materieelbespreking die opgaat voor ALLE besprekingen in deze rubriek.
«
Laatst bewerkt op: 10 December 2007, 23:06:06 door Chris van Diesen
»
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #438 Gepost op:
10 December 2007, 23:55:30 »
Chris, kan ik wel de tijd terug krijgen die ik in dit draadje gestoken heb?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Chris
Offline
Berichten: 18623
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #439 Gepost op:
11 December 2007, 00:08:14 »
Risico van het vak.
Gelogd
Rob
Offline
Berichten: 155
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #440 Gepost op:
11 December 2007, 01:40:38 »
Ik moet nu toch echt ff reageren. Dit is een forum van mensen die met de model(bouw)spoorhobby bezig zijn. En ze communiceren met elkaar. En ja, daar worden grappen en grollen naar elkaar gemaakt. Aard van het medium. Dat was "toen" al zo, en dat is nog steeds zo. Da's de helft van de discussie. En 3/4 van de lol erin misschien.
Het boeit me en dus wil ik er onder virtuele kroketten over kunnen OH-en. Tegelijkertijd wordt er waardevolle informatie uitgewisseld.
Moeten we er nu echt alleen maar serieus mee bezig zijn? En ja, alleen maar een
, dat snap ik. Voeg dan iets toe. Zeg wat je bedoelt.
Is het zo vreemd dat, nadat Roco een 2400 uitbrengt (respect, respect, hoera), er linken gelegd worden met de inmiddels -tig jaar oude DKM? Detail: Om de Roco-kappen te verwijderen moet je het machinistenhuis omhoog trekken? Waar ken ik dat toch van?
En nee, de Roco is beter, want van zoveel jaren later. Is het erg dat ze ernaar gekeken hebben? Nee! Ik zou hetzelfde ook doen!
Maar ik krijg een beetje het gevoel dat daar niet meer over gesproken mag worden.
De importeurs en fabrikanten lezen mee. Chapeau! Geweldig! Men luistert naar onze opmerkingen? En kijk eens wat een resultaat.
Maar onnodig afbranden, dan wel opbouwende kritiek, van produkten leidt in ieder geval tot telefoontjes van niet-gewone-forumleden. Van wie dan wel?
? Winkeliers? Importeurs? Fabrikanten?
En als we ons daar niets van aantrekken, moeten we dan bang zijn dat NL-spoor in de goot belandt?
Ik heb gezegd enzo.....
Groeten, Rob
Gelogd
Groeten, Rob
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #441 Gepost op:
11 December 2007, 01:56:38 »
Dik 90 berichten verwijderen op de +/- 550 (er zijn nog 30 pagina's over ä 15 berichten per pagina) komt neer op een signaal/ruis-verhouding van 5:1. Met andere woorden, één op de zes berichten was weinig zinvol.
Een grapje op zijn tijd is geen probleem, maar net als met drank moet je er matig mee zijn, anders ben jezelf de enige die er nog lol aan beleeft.
Maar laten we het toch vooral hebben over dit -naar mijn persoonlijke mening- fraaie model van Roco.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Chris
Offline
Berichten: 18623
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #442 Gepost op:
11 December 2007, 02:00:37 »
@Rob
Ik had moeten zetten Bijna alle linkjes naar DKM verwijderd.
En NATUURLIJK mag je praten over een DKM, maar open dan simpelweg een draadje die bv heet :
DKM versus Roco 2400, in de ditjes en datjes.
Hoor je mij ook niet meer
Dus je ziet het iets te zwart in.
Het gaat er om deze draadjes in deze bewuste rubriek meer gericht te houden op de besproken modellen. Als iemand nu wilde lezen over de Roco 2400, moe(s)t hij tig pagina's doorlezen om enigzins iets te weten te komen over de 2400.
Kwam hij ook bovenstaande onzin in grote getale tegen.
Ik kan mij commentaar herinneren van diverse mensen die nu hard roepen dat we moeten kunnen grappen en grollen, die toen zeiden dat BeneluxSpoor.net te vaak off topic en geneuzel had staan, en dat we strenger moesten zijn......
Dat willen we nog steeds niet (streng zijn) maar een beetje sturen moet toch kunnen lijkt me...
Mooi voorbeeld is het draadje van de Artitec Plan E.
Grappen en grollen staan er ook, en toch kan je er waardevolle info uit halen.
Er staan zelfs gephotoshopte plan E's in, die MEGA waardevol zijn voor de fabrikant.
Dat juichen we alleen maar toe !
Daar is dan ook amper gepoetst. En toch is het een gezellige draad.
«
Laatst bewerkt op: 11 December 2007, 02:18:45 door Chris van Diesen
»
Gelogd
Esperopt
Offline
Berichten: 2227
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #443 Gepost op:
11 December 2007, 02:16:03 »
Heb nog een vraagje. Aangezien mijn model nog steeds bij m'n leverancier ligt te wachten op de komst van de geel/grijze kan ik het zelf even niet bekijken. Is de loc voorzien van een kortkoppelmechanisme?
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18623
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #444 Gepost op:
11 December 2007, 02:19:13 »
Zover ik kan zien op de foto's van Karst hier in de draad wel
Gelogd
Esperopt
Offline
Berichten: 2227
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #445 Gepost op:
11 December 2007, 03:06:29 »
Dat is dus goed nieuws. Kan ik m'n andere (durf de naam natuurlijk niet meer te noemen) dumpen en twee extra roco's aanschaffen.
Gelogd
henk
Online
Berichten: 22557
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #446 Gepost op:
11 December 2007, 07:55:56 »
De loc heeft vanzelfsprekend een nem-schacht, maar geen kortkoppelmechaniek.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10485
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #447 Gepost op:
11 December 2007, 08:53:43 »
Inderdaag geen KK mechanisme...
Maar... wel een hele mooie oplossing om de koppeling 'rechtuit' te houden in de overigens geheel
metalen
draaistellen (op de scheenplaten na natuurlijk
)
Koppelt perfect kort met zowel korte en lange 2-assers als lange en korte 4-assers.
Buffer afstand ong. 1.5 mm
Grtzz,
Karst
Gelogd
henk
Online
Berichten: 22557
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #448 Gepost op:
11 December 2007, 09:09:59 »
Nou, 1,5 mm?
Hier gekoppeld met het Fleischmann Bethlehem wagentje dat over een prima mechaniek beschikt.
Ik vind het mooi genoeg. Een kkm op een loc is helaas een zeldzaam verschijnsel.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10485
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
«
Reactie #449 Gepost op:
11 December 2007, 09:15:13 »
Citaat van: henk
Nou, 1,5 mm?
Hmmm, ik had het 'over de duim' geschat
Dus nagemeten: Met Roco KK en Roco E (GTOW) bedraagt de bufferafstand 1.95 mm
bij duwen, 2.55 mm bij trekken.
idd geen 1.5
Grtzz,
Karst
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Vorige
-
Volgende
-
1
...
28
29
[
30
]
31
32
...
110
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400