De Ns 2501 tezamen met de Ns 2488 hebben de bruine kleur het langst uitgehouden. In iedergeval tot 1990.
In 1986 of 1987 werden de nummerplaten van de Ns 2501 vervangen door witte nummerbelettering.
moderne groene VAM wagons met een bruine 2400 kan dus toch wel?
De VAM wagens kwamen tog in '70?
volgens mij kregen de locs eerst blauwe en later rode zwaailichten.
Ookal was er 1 of misschien 2 locs die nog bruin zonder logo met kort hekwerk waren, zal het niet veel voorgekomen zijn dat zij voor de vam wagens stonden, ik zou een geel/grijze ervoor zetten, dan weet je iig zeker dat het klopt.
Ik kwam tot ontdekking dat Roco mogelijk toch een klein foutje heeft gemaakt qwa beschrifting van de NS2433. Bij de 2433 staan de gegevens (onderin op het machinistenhuis) op 1 kant verkeerd op! Bij de korte huif horen de gegevens linksonderin te staan nabij de lange huif. De andere kant is wel correct uitgevoerd en staan de gegevens richting korte huif. Is dit al eerder gemeld? Want dan moet dit even doorgegeven worden aan Roco zelf. Om vervolgens de juiste weergave te verkrijgen voor de volgende varianten.
Heb vandaag een bruine 2400 gekocht bij Von 1 bis Z, net over de grens bij Venlo. Hij had nog enkele bruinen en gele liggen. Eigenaar spreekt NL.http://www.modelleisenbahn-online.eu/Ivo