Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
Vandaag om 07:46:34
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Exact-Train 2025 door Falkenberg
11 September 2025, 22:51:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
11 September 2025, 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 September 2025, 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
11 September 2025, 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
11 September 2025, 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
11 September 2025, 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
11 September 2025, 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
11 September 2025, 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
11 September 2025, 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
11 September 2025, 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
11 September 2025, 18:12:22
Veevervoer ss/ ns door klusser
11 September 2025, 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
11 September 2025, 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
11 September 2025, 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
11 September 2025, 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
11 September 2025, 17:02:06
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 421437 keer)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #435 Gepost op: 10 December 2007, 12:58:54 »
Past er een geluidsdecoder in ?? ...

Meten is weten:

Een ESU LocPilot 3.0 meet 23,5 x 15,5 x 5,5
Een ESU LocSound 3.5 meet 31 x 15,5 x 6,5

De breedte is hetzelfde, dus dat past. 7.5 mm in de lengte is er ook wel aan ruimte, dus dat past ook. Als je de krimpkous van de decoder verwijderd win je ook wel ong. 1 mm in de dikte. Past dus ook !

De luidspreker is een ander verhaal... In het machinistenhuis is ong. 15 x 20 x 5 mm aan ruimte beschikbaar. ESU's kleinste speaker meet 13 mm. Zou dus ook moeten passen.

Wil je groter, is de brandstoftank de aangewezen plaats ( ca 23mm rond ). Echter zul je dan wel even een ietwat forse freesmachine nodig hebben. De tank is volledig opgevuld met een ballastblok ( onderdeel van het frame )

Naast alle voors en tegens vind ik een punt van overweging de prijs... Een soundecoder met luidspreker maakt het model zomaar meer dan dubbel zo duur...  :o



Karst

« Laatst bewerkt op: 11 December 2007, 09:03:23 door Karst Drenth. Reden: context hersteld »

WillemNS

  • Gast
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #436 Gepost op: 10 December 2007, 13:48:15 »
Ik denk dat ik hem ook maar ga aanschaffen.... ;D
Mooi met en VAM trein natuurlijk.
Voor HBIS met DG
En dan de Geel/Grijze variant voor de VAM wagens ;D

Want ik heb hem gezien in de winkel, en dan ga ik toch twijfelen...

Willem

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #437 Gepost op: 10 December 2007, 22:33:32 »
Beneluxers,

Ik heb 91(!!) totaal nutteloze bijdragen uit deze draad verwijderd.
Enkele voorbeelden ;

Goh, ik zie een pop up.
Alle linkjes naar DKM modellen.
Verzamelwaardes van DKM modellen.
1:100 verhaal.
Naad verhaal.
Het excuus van Frank is weg, was niet nodig.
Ontzettend veel bijdrage met slechts 1 smiley.
Photoshops van V200'den of ander model.
Gebabbel over een historisch forum.
En talloze meldingen dat die of die winkelier em niet heeft of wel.
En reacties of Friesland nu wel bij NL hoort of niet.

Dat kostte mij een uur. Plus dat onze verwijderde bijdrage forum een puinhoop is, wat ook opgeruimd moet worden. Hebben jullie geen last van, wij wel.
De beide geintjes naad en 1:100 waren briljant. Maar zijn wel verwijderd, we hebben nu genoeg kunnen lachen.   ;)

Hierbij vraag ik jullie om enigszins on topic te blijven aangaande de 2400 van Roco.

Ok ?
Voor de rest plaats ik nog een opmerking in deze rubriek materieelbespreking die opgaat voor ALLE besprekingen in deze rubriek.

« Laatst bewerkt op: 10 December 2007, 23:06:06 door Chris van Diesen »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #438 Gepost op: 10 December 2007, 23:55:30 »
Chris, kan ik wel de tijd terug krijgen die ik in dit draadje gestoken heb?  :-X ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #439 Gepost op: 11 December 2007, 00:08:14 »
Risico van het vak.

Rob

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #440 Gepost op: 11 December 2007, 01:40:38 »
Ik moet nu toch echt ff reageren. Dit is een forum van mensen die met de model(bouw)spoorhobby bezig zijn. En ze communiceren met elkaar. En ja, daar worden grappen en grollen naar elkaar gemaakt. Aard van het medium. Dat was "toen" al zo, en dat is nog steeds zo. Da's de helft van de discussie. En 3/4 van de lol erin misschien.
Het boeit me en dus wil ik er onder virtuele kroketten over kunnen OH-en. Tegelijkertijd wordt er waardevolle informatie uitgewisseld.
Moeten we er nu echt alleen maar serieus mee bezig zijn? En ja, alleen maar een  ;D, dat snap ik. Voeg dan iets toe. Zeg wat je bedoelt.

Is het zo vreemd dat, nadat Roco een 2400 uitbrengt (respect, respect, hoera), er linken gelegd worden met de inmiddels -tig jaar oude DKM? Detail: Om de Roco-kappen te verwijderen moet je het machinistenhuis omhoog trekken? Waar ken ik dat toch van?
En nee, de Roco is beter, want van zoveel jaren later. Is het erg dat ze ernaar gekeken hebben? Nee! Ik zou hetzelfde ook doen!
Maar ik krijg een beetje het gevoel dat daar niet meer over gesproken mag worden.
De importeurs en fabrikanten lezen mee. Chapeau! Geweldig! Men luistert naar onze opmerkingen? En kijk eens wat een resultaat.
Maar onnodig afbranden, dan wel opbouwende kritiek, van produkten leidt in ieder geval tot telefoontjes van niet-gewone-forumleden. Van wie dan wel????? Winkeliers? Importeurs? Fabrikanten?
En als we ons daar niets van aantrekken, moeten we dan bang zijn dat NL-spoor in de goot belandt?
Ik heb gezegd enzo.....


Groeten, Rob


 
Groeten, Rob

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #441 Gepost op: 11 December 2007, 01:56:38 »
Dik 90 berichten verwijderen op de +/- 550 (er zijn nog 30 pagina's over ä 15 berichten per pagina) komt neer op een signaal/ruis-verhouding van 5:1. Met andere woorden, één op de zes berichten was weinig zinvol.

Een grapje op zijn tijd is geen probleem, maar net als met drank moet je er matig mee zijn, anders ben jezelf de enige die er nog lol aan beleeft.

Maar laten we het toch vooral hebben over dit -naar mijn persoonlijke mening- fraaie model van Roco.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #442 Gepost op: 11 December 2007, 02:00:37 »
@Rob

Ik had moeten zetten Bijna alle linkjes naar DKM verwijderd.
En NATUURLIJK mag je praten over een DKM, maar open dan simpelweg een draadje die bv heet :

DKM versus Roco 2400, in de ditjes en datjes.

Hoor je mij ook niet meer  ;)
Dus je ziet het iets te zwart in.
Het gaat er om deze draadjes in deze bewuste rubriek meer gericht te houden op de besproken modellen. Als iemand nu wilde lezen over de Roco 2400, moe(s)t hij tig pagina's doorlezen om enigzins iets te weten te komen over de 2400.
Kwam hij ook bovenstaande onzin in grote getale tegen.

Ik kan mij commentaar herinneren van diverse mensen die nu hard roepen dat we moeten kunnen grappen en grollen, die toen zeiden dat BeneluxSpoor.net te vaak off topic en geneuzel had staan, en dat we strenger moesten zijn...... ;)

Dat willen we nog steeds niet (streng zijn) maar een beetje sturen moet toch kunnen lijkt me...

Mooi voorbeeld is het draadje van de Artitec Plan E.
Grappen en grollen staan er ook, en toch kan je er waardevolle info uit halen.
Er staan zelfs gephotoshopte plan E's in, die MEGA waardevol zijn voor de fabrikant.

Dat juichen we alleen maar toe !
Daar is dan ook amper gepoetst. En toch is het een gezellige draad.






« Laatst bewerkt op: 11 December 2007, 02:18:45 door Chris van Diesen »

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #443 Gepost op: 11 December 2007, 02:16:03 »
Heb nog een vraagje. Aangezien mijn model nog steeds bij m'n leverancier ligt te wachten op de komst van de geel/grijze kan ik het zelf even niet bekijken. Is de loc voorzien van een kortkoppelmechanisme?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #444 Gepost op: 11 December 2007, 02:19:13 »
Zover ik kan zien op de foto's van Karst hier in de draad wel :)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #445 Gepost op: 11 December 2007, 03:06:29 »
Dat is dus goed nieuws. Kan ik m'n andere (durf de naam natuurlijk niet meer te noemen) dumpen en twee extra roco's aanschaffen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #446 Gepost op: 11 December 2007, 07:55:56 »
De loc heeft vanzelfsprekend een nem-schacht, maar geen kortkoppelmechaniek.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #447 Gepost op: 11 December 2007, 08:53:43 »
Inderdaag geen KK mechanisme...

Maar... wel een hele mooie oplossing om de koppeling 'rechtuit' te houden in de overigens geheel metalen  8) draaistellen (op de scheenplaten na natuurlijk ;) )

Koppelt perfect kort met zowel korte en lange 2-assers als lange en korte 4-assers.
Buffer afstand ong. 1.5 mm

Grtzz,

Karst

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #448 Gepost op: 11 December 2007, 09:09:59 »
Nou, 1,5 mm?  ;)



Hier gekoppeld met het Fleischmann Bethlehem wagentje dat over een prima mechaniek beschikt.
Ik vind het mooi genoeg. Een kkm op een loc is helaas een zeldzaam verschijnsel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #449 Gepost op: 11 December 2007, 09:15:13 »
Citaat van: henk
Nou, 1,5 mm?  ;)

Hmmm, ik had het 'over de duim' geschat ;)

Dus nagemeten: Met Roco KK en Roco E (GTOW) bedraagt de bufferafstand 1.95 mm ;) bij duwen, 2.55 mm bij trekken.

idd geen 1.5  :-[

Grtzz,

Karst