Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LS Models 2025 door spoorzeven
Vandaag om 11:26:31
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
Vandaag om 11:10:24
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:06:08
Handregelaar aan IB Basic door Ben
Vandaag om 11:05:52
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:51:37
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:02:06
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 07:15:59
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica door MOVisser
18 June 2025, 23:01:24
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
  

Auteur Topic: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400  (gelezen 410949 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8415
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #30 Gepost op: 13 September 2007, 21:14:28 »
Nou, Tedo, niks mee.... das wel een understatement :)
Je moet echt uitkijkn bij de aanschaf van dat ding oftie wel goed loopt.
Verder is 'model van 13 jaar geleden' mijns inziens geen excuus. Ook volgens de standaard van dertien jaar geleden was de aandrijving, om het maar netjes te zeggen, prut.

Groet,

Huibert

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #31 Gepost op: 13 September 2007, 23:45:37 »
Ik hoop op een bruine zonder vishaak en komt hij niet dan wacht ik net zo lang tot hij wel komt. :D
Een blauwe heb ik al van DKM, rijdt prima en pas nog schildjes geplaatst, hier en daar een likkie verf en de lampjes voor diodes vervangen (lampjes brandden een beetje flauwtjes).

Stephan

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2162
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #32 Gepost op: 14 September 2007, 09:38:53 »
@ Huibert: ik heb zes van die dingen (waarvan 4 gemotoriseerd) en die doen het stuk voor stuk perfect.
Ze doen qua rij-eigenschappen zeker niet onder voor een Roco 2200 van hetzelfde bouwjaar (1994).
Aan het einde van DKM zijn van alle nog aanwezige onderdelen loc's samengesteld (soms op slechts 2 assen aangedreven) en dat zijn de wat mindere exemplaren. Waren ook veel goedkoper in aanschaf destijds. Wie weet hebben jullie een dergelijke machine.
De DE-II van DKM heeft wat dat betreft meer de naam slechte rij-eigenschappen te bezitten.

En dat tijd geen excuus is voor mindere rij-eigenschappen; ik weet niet wie er hier een Trix NMBS reeks 59 (5907, anno 2007) bezit, maar dat ding rijdt pas $%##!@#!@&&*. Zelfs digitaal.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat de Roco 2400 anno 2007 hoogstwaarschijnlijk beter zal rijden.
Grtz!
Tedo

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8415
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #33 Gepost op: 14 September 2007, 10:59:08 »
Tedo, ik heb vier van die dingen gehad. Slechts één rijdt er perfect. Twee zijn samenstellers en rijden redelijk, maar de eerste die ik kocht reed beroerd: met een beetje last trok ie zijn eigen draaistellen de lucht in. Draaistellen draaiden ook niet soepel onder het chassis. En waggelen. Niet veel, maar toch.
En dat was toch echt niet een lok uit de restverkoop.
Ook bij andere eigenaren heb ik dat verschijnsel gezien. Een 2200 uit die periode had ik ook. Die reed echt een stuk beter dan zelfs de beste van de vier. Cann't help it....
Heus, dat jij zes goed rijdende hebt is puur mazzel :)

Groet,

Huibert
« Laatst bewerkt op: 14 September 2007, 11:01:27 door DE_II »

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1751
  • Dieselpower rules!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #34 Gepost op: 14 September 2007, 13:18:23 »
Ik heb geen slechte ervaringen met de DKM; ik gebruik de bruine voor mijn VSM en een geel-grijze heb ik omgeschilderd in VFLI-kleurstelling. Een aandrijving van een ouder geel-grijze DKM heb ik zelfs gebruikt voor motorisering van een Blokkendoos-motorwagen (ex Ces en cardanassen verlengd met een rietje).
Ik denk ook niet dat ik mijn bruine-DKM zal omruilen voor een Roco-versie. Misschien dat er qua detaillering verschillen zullen zijn, maar de DKM vind ik ook daar niet eens zo slecht in. Maar smaken kunnen verschillen.

Maar ging dit topic trouwens niet over de Roco-versie die nog helemaal niet uit is? Laten we dat eerst afwachten en dan kunnen we pas echt gaan vergelijken.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #35 Gepost op: 14 September 2007, 13:25:47 »
t is wat offtopic maar cardanassen verlengen met een rietje is ware modelbouw!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2162
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #36 Gepost op: 14 September 2007, 13:26:19 »
VFLI kleurstelling? Dat vraagt om 'n fotootje...
Grtz!
Tedo

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1751
  • Dieselpower rules!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #37 Gepost op: 14 September 2007, 17:49:18 »
Die stond ook op de voorloper van dit forum, maar ik zal kijken of ik dit weekend wat in de verhuisdoos kan rommelen...
« Laatst bewerkt op: 17 September 2007, 01:58:08 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #38 Gepost op: 15 September 2007, 10:08:47 »
Citaat
Aan het einde van DKM zijn van alle nog aanwezige onderdelen loc's samengesteld (soms op slechts 2 assen aangedreven) en dat zijn de wat mindere exemplaren. Waren ook veel goedkoper in aanschaf destijds.
Klopt,
mijn eerste NS-lok was de geel/grijze 2416. Dit was zo'n restonderdelen-lok. Heeft mij 125 gulden gekost (de helft van wat andere 2400-en moeten kosten) en de trekkracht was beperkt. Met ongeveer vijf 2-assige ketelwagons hield het wel op.

Groeten,

Johnnie
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1223
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #39 Gepost op: 15 September 2007, 12:03:57 »
Grappig, die onderling verschillende ervaringen met hetzelfde model.  :)

Mijn DKM 2416 heeft lange tijd één hobbelende as gehad, dat is op een gegeven moment verdwenen nadat ik op een bepaald punt in de aandrijving wat olie deed. Nu rijdt de loc helemaal perfect en is bovendien beresterk.
Daarbij heeft de loc geen sounddecoder nodig, aangezien hij al een zoemend geluid om te zoenen heeft (net een echte diesel)...

Bart

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1751
  • Dieselpower rules!
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #40 Gepost op: 16 September 2007, 18:28:32 »
Die stond ook op de voorloper van dit forum, maar ik zal kijken of ik dit weekend wat in de verhuisdoos kan rommelen...

Even off-topic dan (de modellen zaten te ver in de verhuisdoos, maar deze foto's had ik nog op de PC):

Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2162
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #41 Gepost op: 16 September 2007, 21:54:09 »
Bedankt voor de foto's ! Leuk, is weer eens wat anders dan bruin of geel-grijs!
Grtz!
Tedo

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #42 Gepost op: 16 September 2007, 22:44:17 »
Hoi Simon st,
Mischien een vreemde vraag.Waar staat VFLI voor?. ::) ::
Die kleurstelling kan ik niet. Ik ben die gene die dit balletje heb op gegooid en ik wist niet dat hier zoveel reacties op kwamen.Ik wacht geduldig op de eerste levering.
Met vriendelijke groeten,
Jan van den Berg  :D
J.v.d.Berg

Ronald

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
  • Fallerbusje komt zo.
    • MSG "De Nieuwe Waterweg"
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #43 Gepost op: 16 September 2007, 22:49:05 »
Ik heb een gelijkstromer en een wisselstroomdummie gekoppeld als ombouwproject.
Rijeigenschappen..... PRUT..... na veel prutsen, nieuwe wielen en weet ik veel allemaal staan ze nu stoffig te worden in de grote vitrinekast.
Want rijden.....dat zullen ze niet meer.  Afgeschreven
Op naar de Roco's
Groetjes Ronald

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
« Reactie #44 Gepost op: 16 September 2007, 23:31:50 »
Zou je me de afmetingen willen vertellen? Radstand, draaistelafstand, wieldiameter. Dan kijk ik eens of ik een goede yank ervoor kan vinden.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)