Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Peter Kleton
Vandaag
om 18:37:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 18:24:13
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 18:06:32
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 17:25:34
Uhlenbrock Iris
door
phdirk
Vandaag
om 16:53:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:29:31
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper?
door
Torikoos
Vandaag
om 16:14:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
prutser
Vandaag
om 15:56:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
RdJ
Vandaag
om 15:49:38
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 15:24:54
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a
door
cbouwhuis
Vandaag
om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:04:57
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
dennie
Vandaag
om 14:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dion
Vandaag
om 14:42:55
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:25:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Pauldg
Vandaag
om 13:10:53
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Duikeend
Vandaag
om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 12:58:51
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 11:26:43
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Peter Soonius
Vandaag
om 11:06:00
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 10:34:15
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 09:44:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:19:19
modeltreinbeurs elsloo
door
dennie
Vandaag
om 07:38:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 03:04:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Verlichting mappen, wat is het handigst?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Verlichting mappen, wat is het handigst? (gelezen 1203 keer)
henk
Offline
Berichten: 22530
Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Gepost op:
17 October 2014, 19:03:22 »
Ik wil het volgende met een Roco 1800.
Frontseinen rijrichtingafhankelijk met f0.
Sluitseinen rijrichtingafhankelijk met f1.
En slechts aan één kant front- en sluitseinen rijrichtingafhankelijk met f2. Dit als de lok wordt ingezet voor trek-duwbedrijf.
De verlichting zit aangesloten op de vier versterkte uitgangen van een Lokpilot3.
Hoe regel je dat het handigst? Moet f2 dan f0 en f1 kunnen overrulen of zo?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10483
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Reactie #1 Gepost op:
17 October 2014, 19:21:59 »
Yep,
Neem aan een LoPi 4.0 ?? Dan kun je condities aangeven als 'Not F2' bij F0 en F1
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22530
Re: Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Reactie #2 Gepost op:
17 October 2014, 19:30:46 »
Nee, LP3 dus.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10483
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Reactie #3 Gepost op:
17 October 2014, 19:39:31 »
Dan gaat dat niet zonder extra electro.
Makkelijker dan:
F0 wisselende frontseinen
F1 wisselende front/sluit seinen Cab 1
F2 wisselende front/sluit seinen Cab 2
F0 --> normaal gedrag van een standaard loc
F1 aan F2 uit. Loc staat met cab2 tegen een trein
F2 aan F1 uit. Loc staat met cab1 tegen een trein
F1 aan F2 aan Loc rijdt een 'Lokzug'
Grtzz,
Karst
Gelogd
treinenhobby
Offline
Berichten: 411
Re: Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Reactie #4 Gepost op:
17 October 2014, 20:05:34 »
Download vanaf de esu site de lokprogrammer software.
Vervolgens kan je ingeven welke aux bij welke functie en rij richting wel of niet aan moet.
Via het menu kan je vervolgens een cv lijst opvragen, zodat je die in de lok kunt programmeren.
Indien je over een Lokprogrammer (hardware) beschikt, kan je dit direct in de decoder programmeren.
Gelogd
Biesje
Offline
Berichten: 2269
Re: Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Reactie #5 Gepost op:
17 October 2014, 20:30:10 »
bij de 1600 en reeks 11 heb ik het zo gedaan: F0 voor losse loc, dus de hele kerstmis verlichting aan/front en sluitseinen. F1 seinen aan één cabine aan (front en sluitseinen) en andere cabine dus lekker niet, en F2 omgekeerd. Ik gebruik een LoPi 4 maar gebruik niet de 'not f1 with f2' dinges. verantwoordelijkheid van de meester om de verlichting goed in te stellen
Mvg,
Robert
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22530
Re: Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Reactie #6 Gepost op:
17 October 2014, 21:10:22 »
Als Robert en Karst hetzelfde idee adviseren, moet dat wel goed zijn.
Het ging nog even meer om een beter idee, dan om de cv'tjes Treinenhobby. Overigens heb ik altijd ruzie met de software van de programmer, maar dat ligt aan mij.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Timo
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 4656
Re: Verlichting mappen, wat is het handigst?
«
Reactie #7 Gepost op:
18 October 2014, 08:59:59 »
Mijn voorkeur gaat ook naar de mapping van Karst. Als je aan het rijden bent gaat richting wisselen dan gewoon goed. Als je F0 = frontseinen en F1 = sluitseinen doet ben je steeds ook zelf F0 en F1 aan het wisselen als je van richting wisselt. Toch jammer als dit iets is dat vanzelf kan
Moet wel zeggen dat ik zelf op F0 en F1 het cab wisselen zet zoals Karst aan geeft en het "normale" licht doe door F0 en F1 aan te zetten. Dit omdat een loc toch bijna nooit (niet rangerend) los rijdt. Maar idee van Karst is ook slim
Timo
Gelogd
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Verlichting mappen, wat is het handigst?