Nu alle sensors geplaatst zijn kan ik natuurlijk geen genoeg krijgen van spelen met de treintjes! Heb een aantal instellingen gewijzigd in de Traincontroller Schedule Rules om the doorloop te verbeteren. Niet dat zoiets 'prototypical is', integendeel, het is gewoon een experiment.1. De instelling voor wachttijd na groen sein op 0 gezet. Die tijd is leuk als je seinen op de baan hebt staan, het simuleert dat de machinist even tijd nodig heeft om te reageren. Default staat die op 2s. Ik heb (nog) geen seinen, dus die 2s is er nu even af. Een intercity op topsnelheid is dan toch alweer een eind verder voor de stilstaande trein begint op te trekken. Da's nu wat sneller na elkaar.2. Wat ook hielp is het moment van vrijgeven van het voorgaande blok aan te passen. Default staat dat op 'bij de stop marker'. Dat is meestal aan het einde van een blok. Bij lange blokken is dat dus een tijd nadat de trein het vorige blok verlaten heeft. Het staat nu op 'trein volledig in blok'. Dat werkt alleen als je ook treinlengtes opgeeft. Daar heb ik dan nog 20 cm mee gesmokkeld wat de start van de wachtende trein nog weer iets vooruit trekt.Heb de geplande stops niet korter gemaakt, het ging me alleen om 'speed up' van de rijdende treinen. De video heeft 5 minuten trein verkeer, met muziek deze keer. Aan het einde is goed te zien dat de tweede goederentrein opstart als de eerste geheel binnen zijn blok is. Het werkt dus mooi. En wat te zeggen van de stopposities?Link naar video RMR043 - Tuning for Higher Throughput.