Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:26:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:25:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door grossraumwagen
Vandaag om 17:06:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 16:57:18
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 16:43:28
Aachenau West door tijgernootje
Vandaag om 16:43:07
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 16:38:11
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
Vandaag om 16:32:24
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:23:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30

Auteur Topic: Eurospoor 2014, van de organisatie  (gelezen 42923 keer)

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Eurospoor 2014, van de organisatie
« Reactie #75 Gepost op: 26 October 2014, 21:18:16 »
Met veel bekenden gesproken, gejureerd bij Modelspoorwijzer, genoten van alle kleine A4'tjes en van de BNLS modulebaan. Kortom; een geslaagde dag met vrouw en kleinkind! :) ;)

Daar gaat het toch om Ronald....  (y) Een geslaagde dag  ;D En gelukkig is dat voor iedereen iets anders... En ik zie toch veel reacties voorbij komen van: Er zijn verbeterpunten maar het was een geslaagde dag!

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #76 Gepost op: 26 October 2014, 21:20:36 »
Uiteraard zijn er verbeterpunten. Maar iedereen zal het op een andere manier beleven.

Het mooiste is altijd de discussie over toegangsprijzen terwijl ik bij de nieuwe aanwinsten meestal spul voorbij zie komen dat een half maandloon kost  ;D ;)

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #77 Gepost op: 26 October 2014, 21:22:11 »
@Marty, ik weet het maar al te goed (beter dan je denkt) Zelf als deelnemer onder andere Dortmund en Bremen bezocht. Dortmund is misschein wat anders, maar Bremen Qua grootte zeker gelijkwaardig. Parkeren ongeveer de helft van hier aan kosten, Entree ongeveer 30% goedkoper. En fraaie lange banen (weinig Engels) en voldoende handel met scherpe prijzen. Maar dit schreef ik al eerder maar lezen blijft in deze realistische wereld blijkbaar moeilijk. Maar goed, ik ken mijn plaats wel weer hoor, zal voortaan alleen nog maar braaf "ohh en ahhh en geweldig roepen" want opbouwende kritische geluiden mogen blijkbaar niet op een forum.....
« Laatst bewerkt op: 26 October 2014, 21:26:13 door Floris »

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #78 Gepost op: 26 October 2014, 21:26:11 »
@Floris railclub Utrecht heeft de laatste jaren geen marklinbaan op eurospoor gehad. Wat jij als die baan ziet is een afsplitsing.

Gepost met tapatalk

Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #79 Gepost op: 26 October 2014, 21:28:32 »
Het mooiste is altijd de discussie over toegangsprijzen terwijl ik bij de nieuwe aanwinsten meestal spul voorbij zie komen dat een half maandloon kost  ;D ;)

Inderdaad  ;D

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #80 Gepost op: 26 October 2014, 21:35:41 »
Floris, ik lees best wel goed hoor, want wat ik lees zijn jou waarnemingen, die iedereen kan doen, en tot dezelfde conclusie zal doen komen dat het daar goedkoper is, dat zie ik ook wel, heb wel wat geleerd op de Havo
Wat ik ook lees zijn veel ononderbouwde aannames, niet alleen van jou, maar van meerdere die denken te weten waar dat aan ligt , maar eigenlijk heel veel dingen over het hoofd  zien, of dingen combineren die geheel niet kunnen.
En dan met advies komen waarvan elk normaal denkend mens op zijn minst een beste glimlach van op zijn gezicht krijgt
Als jij 17,50 te duur vind, mag jij mij vertellen waar ik geschreven heb dat ik dat een rare mening vindt, dat mag jij vinden, misschien vind ik dat zelf ook wel.
Dat jij als deelnemer ergens "op de veranda" hebt gezeten wil nog niet zeggen dat je weet wat er achter de veranda deur afspeelt om hetgene op de veranda voor elkaar te krijgen zeg maar  :)
Ik heb alles nog eens nagelezen, maar als jij vindt dat 10 mensen jou verkeerd lezen, moet je misschien wat aan je schrijven gaan doen  ;)

ik heb niets anders dan een citaat van jou aangehaald, wat lees ik daar dan niet goed aan ?
« Laatst bewerkt op: 26 October 2014, 21:37:20 door Marty »
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 26 October 2014, 21:48:54 »
Enne, is het goed als ik in Maart al op Rail sta?

...... jippie.......
Mvh Steef

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #82 Gepost op: 26 October 2014, 21:49:12 »
Hoi modelspoor liefhebbers,

Ik wou even kort over eurospoor zeggen dat ik een aantal zeer mooie modulen banen gezien heb. De gipsel bahn maar ook die mooie duitse 1/87 module baan verder. die kleine Amerikaanse module baan vond ik ook erg mooi gemaakt.  De spoor 1 baan was ook een genot om te zien zo KM 1 BR 23 of zo mooie BR 78 met zilverlingen.Tot slot is de spoor nul baan met station Gogh ook erg mooi. 

Maar ja er stonden ook wat mindere banen maar dat heb je op rails ook of in Dortmund, Keulen.

tot zo ver deze reactie en zie weer uit naar Rails en Ontraxxs in 2015 maar eerst nog even in Keulen kijken

Met vriendelijke groeten,

Bernard

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #83 Gepost op: 26 October 2014, 21:50:34 »
Heel sta-ca-to dan maar:

1. Ik ben voorstander van het concept Eurospoor
2. Ik ben zeker geen tegenstander van modulebanen, maar dan wel graag een beetje fraaier als getoond (is het nou echt zo moeilijk om ipv een hoekmodule met R1-R2 met R10 of groter te maken, of een eindkeerlus te verstoppen in een schaduwstation?)
3. Ik (en een groot deel van de huidige komende nieuwe generatie) ben meer geinteresseerd in tijdperk 4 tot nu ipv TP 1-2-3
4. Ik vind Eurospoor en zeker de locatie Jaarbeurs TE DUUR
5. IK heb van bekende handelaren gehoord (niet van horen zeggen) dat de kosten van een stand op eurospoor niet tegen de baten opwegen

Ow ja, ook ik heb me bemoeid met de weliswaar mini organisatie van een evenement zijnde de Bosche Modelbouwdagen. Best moeilijk, want toezeggingen blijken soms boterzacht en er zijn talrijke factoren die je niet in de hand hebt. Maar goed, ook anderen blijken zich schuldig te maken van ongefundeerde veronderstellingen dus en hebben het alleen maar over veranda's.....
PS: Over goed lezen gesproken:

Conclusie: Verlaag de kosten voor de bezoeker (zodat deze meer kan besteden op de beurs) en verlaag de kosten voor standhouders en handelaren (zodat het aantrekkelijk wordt om deel te nemen).
Deze adviezen zijn overigens geheel gratis.

Floris, ik lees best wel goed hoor.......
En dan met advies komen waarvan elk normaal denkend mens op zijn minst een beste glimlach van op zijn gezicht krijgt
ik heb niets anders dan een citaat van jou aangehaald, wat lees ik daar dan niet goed aan ?

I rest my case...
« Laatst bewerkt op: 26 October 2014, 21:56:14 door Floris »

henk

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 26 October 2014, 21:54:30 »
Henk, sinds wanneer mogen bezoekers hier niet gratis ononderbouwde kritiek bekritiseren ??  :)

Mijn opmerking sloeg op het oude riedeltje van Sobat Marty. Dat iedereen zo zijn best doet en dat je eigenlijk pas een mening mag hebben als je zelf beter kan.
Eurospoor is geen door hobbyïsten voor hobbyïsten. Het is een professioneel gebeuren waar een commerciële prijs voor wordt gevraagd. Wie die prijs betaalt mag een mening hebben.
Iets anders is dat er weinig ontwikkeling in de meningen zit, maar ook dat hoort bij Eurospoor.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #85 Gepost op: 26 October 2014, 22:00:04 »
O sorry Henk, dan begreep ik je verkeerd.... of ik las niet goed :)
En ja, eens, ik vind het de grootste dooddoener die er is, alsof ik pas kritiek op de nachtwacht mag hebben als ik het beter kan schilderen dan Rembrandt zelf :)

Het is goed Floris, je hebt gelijk.... en waar lul ik nou over, zou niet weten hoe een organisatie van zo'n beurs werkt eigenlijk  :)
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #86 Gepost op: 26 October 2014, 22:02:17 »
Citaat
3. Ik (en een groot deel van de huidige komende nieuwe generatie) ben meer geinteresseerd in tijdperk 4 tot nu ipv TP 1-2-3

Zo en Floris heeft een langdurig gedegen onderzoek gedaan  ;)

sander1985

• Offline Offline
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
« Reactie #87 Gepost op: 26 October 2014, 22:03:24 »

Ik vraag me toch af of ik dan wel bij de juiste generatie hoor. Ik vind de oude meuk (lees vooroorlogs) toch leuker dan al het nieuwere spul  ;)
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #88 Gepost op: 26 October 2014, 22:04:21 »
Ja en kritiek mag je hebben als je het zelf beter kan....
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #89 Gepost op: 26 October 2014, 22:05:36 »
Het is goed Floris, je hebt gelijk.... en waar *** ik nou over, zou niet weten hoe een organisatie van zo'n beurs werkt eigenlijk  :)

(y)

Ik vraag me toch af of ik dan wel bij de juiste generatie hoor. Ik vind de oude meuk (lees vooroorlogs) toch leuker dan al het nieuwere spul  ;)

(y) (y)