Interessant draadje..Misschien ook nog een kleine overweging waard: Het in een U vorm leggen/bouwen van een modelbaan heeft ook het "voordeel" dat de baan bijna niet in een keer te overzien is. Met andere woorden Het lijkt of de trein daadwerkelijk ergens naar toe gaat. Je kunt niet in een oogopslag zienwaar de trein "uitkomt" dat zul je sneller waarnemen op een rechthoekige baan dan op een U vormige/langs de wand...Jos
wat ik op de 2 lange "benen" ga doen
Hallo Rien,Ik ben geen "banenexpert" maar hier zijn zooo veel mogelijkheden...En ervan is, waar vele die niet zoveel m2 tot hun beschikking hebben heel erg van dromen, : Gewoon een lang stuk( 2 sporig?) baanvak waar je de treinen langs ziet komen in een toepasselijk landschap! (een parade baanvak) Jouw optie van een station aan de ene en het rangeerstation aan de andere kan ook , eigenlijk net zoals in het echt! Het ligt, "gescheiden "door het korte verbindingstuk( basis van de U) . in elkaars verlengde...Ik hoop niet hier op dit forum dat we je overrompelen met ideen en mogelijkheden.. Maar op zo'n oppervlakte is gelukkig/helaas veel te realizeren. Heel zeker in schaal N!Daarmee bedoel ik dus met "veel" niet de hoeveelheid rails enzo, maar de thema's Jos
Rien als je die krappe boogstralen gaat gebruiken, zorgen dan wel dat er nog een rechtstuk voor zit van een cm of 15 dat ook niet zichtbaar is. Zo voorkom je dat je als nog je rijtuigen haaks de hoek om ziet gaan.Groetjes Michiel
15cm is dat genoeg ? Zijn toch vrije lange combinaties toch ? Ik zal wel wat over het hoofd zien denk ik. Verklaar u nader aub.CitaatEen wagon zal max 15 cm zijn. In de bocht hangt die buiten de rails. Wil je dat niet zien dan het genoemde rechte stuk er voor en je illusie is "perfect"Succes,
Een wagon zal max 15 cm zijn. In de bocht hangt die buiten de rails. Wil je dat niet zien dan het genoemde rechte stuk er voor en je illusie is "perfect"Succes,
aangezien je ruimte kan je in h0 heel veel realisere.en iets wat mezelf gebeurt is: ik ben begonnen met n spoor en nu inmiddels h0 en dat is zoveel mooier spannender(sound en rook) en vraag me af waar ik ooit mee bezig ben geweest dus mischien tog nog eens die keuze voor n-spoor overzien?