(...) is de overgang tussen de modules wel prima, lijkt me.
Rechts hängt ein Brett mit den drei Schlüsselschaltern an die Rückwand, die zugleich auch das Regal versteift. Mit diesen Schaltern werden die Fahrstraßen von eingefahrenen Zügen aufgelöst – die ausfahrenden Züge lösen ihre Fahrstraßen automatisch durch Gleiskontakte auf.
Hij rilt nog een beetje bij de gedachte aan dat ongeluk in Dahlerau laatst. Zijn collega op dat station wilde, zo begreep hij het verhaal, extra zeker zijn dat een goederentrein stopte en pakte een rode lamp. Die trein was gewend normaliter een groene lamp te zien en geen rode lamp. Zo'n rode lamp was ook helemaal niet standaard, die stond niet in het Fahrdienstvorschrift. Hij had gewoon niets moeten laten zien, dan was als het goed is de goederentrein gestopt omdat ze geen vertrektoestemming hadden, zucht... De arme kerel kon alleen maar hulpeloos toezien hoe de stevige, zware v100 met zijn goederentrein zijn station uitreed op weg naar de railbus met schoolkinderen... En kon alleen de ambulances nog bellen... Brrrrr. Jakob heeft zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt.Trrrrrrriiiiing! Jakob loopt naar de telefoon. Netjes volgens het Fahrdienstvorschrift zegt hij "Fahrdienstleiter Kelberg, Jakob Bodeman"."Fahrdienstleiter Berenbach. Darf Zug P1204 kommen?" zegt de stationschef van Berenbach via de telefoon.Jakob: "Ja, Zug P1204 darf kommen."Berenbach: "Ich wiederhole: Zug darf kommen."Jakob: "Richtig und Schluss"Hij schrijft het netjes op in zijn Zugmeldebuch.Vandaag hoorde hij via-via dat die Dahlerau-collega van hem omgekomen was bij een nachgewiesenermaßen nicht selbst verschuldeten Autounfall. Tja. Wat moet hij daar nu van denken....