Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door kees5
Vandaag om 20:15:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:12:39
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Eelco Storm
Vandaag om 20:11:04
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 19:49:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:42:23
Camp 3 door GD
Vandaag om 19:13:38
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Wim Vink
Vandaag om 17:55:19
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:31
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54

Auteur Topic: BNLS op Eurospoor 2014!  (gelezen 41356 keer)

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: BNLS op Eurospoor 2014!
« Reactie #90 Gepost op: 24 October 2014, 19:45:35 »
Maar de topper in mijn ogen was de ultra fraaie Franse voornamelijk enkelsporige baan die liet zien dat een fraaie baan niet veel diepte nodig heeft als er een goede belichting en fries omheen zit.

Ik had speciaal nog even gekeken hoe ze die verlichting gedaan hadden: "gewoon" een TL balkje en een wit geschilderde bovenkant van de bak.

Een andere goed verlichte baan (kalk+hout smalspoor) was verlicht door een stapel spotjes die op regelmatige afstand rond de baan stonden.

En ook zag je goed werkende LED verlichting.

Dit viel me op, dat het zo divers was.

Maar... het viel me ook op dat er juist ook een paar banen waren zonder enige verlichting. En als je dan aan de rand van de zaal staat waar de zaalverlichting minder goed is wordt het merkbaar donkerder op de baan. Da's toch jammer.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 24 October 2014, 19:49:53 »
Beste mensen,
Ik heb nog een BNLS booster liggen. En dan wel onafgebouwd. Kan ik deze op de Beneluxstand in elkaar bouwen? Ik weet niet of Hans Q aanwezig is? Aanstaande zondag wil ik graag komen. (y)
vr gr Andre

Uuhhhhh nee, we hebben geen hobbyplek. ..
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #92 Gepost op: 24 October 2014, 19:51:19 »
Zoals ieder jaar vermaak ik mij op Eurospoor.
Van 10 tot 18 uur binnen geweest,en kwam weer tijd te kort.
De BNLS baan is niet heel groot ,maar zeer leuk,hulde aan de bouwers en aan Martin!!
Ook zeer stabiel aangezien de wand tegen de baan aanviel... :o
Duidelijke uitleg gehad over geautomatiseerd rijden,ik ben helaas de naam vergeten van de persoon,maar nog bedankt!
Als ik morgen niet had hoeven werken had ik nog een paar uurtjes gegaan!!

gr Ed.

Daniels

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 24 October 2014, 20:25:58 »
Zo eerste dag Eurospoor zit erop voor ons, (John, Marco en ik).

We hebben enorm veel leuke reacties gehad over de banen en veel leuke vragen en verhalen. Enorm leuk als je mensen het 'aha' moment kan geven.

De banen hebben beiden zeer goed gefunctioneerd vandaag.

En zo staat het spul erbij.

Tot morgen,

Groet,

Daniël

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #94 Gepost op: 24 October 2014, 20:34:52 »
de beurs was geweldig en ik mocht meerijden op de modules van beneluxspoor  :D
https://www.youtube.com/watch?v=y_Z-_a0og_8

Leuk!

Morgen nog een keer met een camera die rechtop filmt?
We moeten wel kijken dat de treinen goed doorrijden tussen de modules, hij hapert vrijwel overal.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

guest7823

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 24 October 2014, 20:43:57 »

Beste mensen,
Ik heb nog een BNLS booster liggen. En dan wel onafgebouwd. Kan ik deze op de Beneluxstand in elkaar bouwen? Ik weet niet of Hans Q aanwezig is? Aanstaande zondag wil ik graag komen. (y)
vr gr Andre
voel u van harte welkom. Soldeerbouten genoeg en werkende booster/hubs ook

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #96 Gepost op: 24 October 2014, 20:44:51 »
Pixon,

heel leuk filmpje. Leuk om de baan ook eens vanuit dat oogpunt te zien. Gaaf!  (y)

Gr.

Edsko

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #97 Gepost op: 24 October 2014, 20:45:45 »
We moeten wel kijken dat de treinen goed doorrijden tussen de modules, hij hapert vrijwel overal.
Dat was mijn gedachte idd ook toen ik het zag. Aandachtspuntje.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 24 October 2014, 20:45:53 »
Morgen nog een keer met een camera die rechtop filmt?
Met een gekantelde tablet gaat het prima.  8)
Er zitten inderdaad wat knikjes in de baan... Maar ook in de opname. Erg leuke beelden overigens.  (y)
No dress rehearsel, this is our life.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 24 October 2014, 21:00:05 »
Het was weer een echte Eurospoor met veel verkoop (voor overigens regelmatig erg concurerende prijzen!) en veel verkopers met de meuk die ze al 50 jaar meeslepen en waarvan de prijzen alleen maar stijgen  ::)

De ingang was dit jaar nog verder lopen door de regen dan vorig jaar, dat was wel jammer.

Ligt er natuurlijk maar net aan waar je vandaan komt. Voor ons was het minder ver lopen, dus helemaal top.
En er reden van die pendel diensten waar volgens mij ook goed gebruik van werd gemaakt, dus helemaal prima lijkt me.

En wat de handel betreft, weinig van gezien. Had de tijd nodig om de banen te bekijken, en dan nog moesten we langs de bekendere banen sneller langs lopen, anders zouden we het niet redden.

Qua banen weer veel dezelfde verenigingsbanen met de haakse bochtjes en de onogelijke treincombinaties, geen achtergrond en de dikbuikende 50'ers die de hele dag alleen maar boterhammetjes van thuis aan een tafel zitten te nuttigen  ;D Dat hoort gewoon bij Eurospoor maar het zou zo leuk zijn als die inmiddels 10 jaar geleden al afgeschreven banen eindelijk eens de weg naar de schroothoop wisten te vinden.

Wat mij hierbij opviel was dan een baan waar inderdaad elk jaar weer dezelfde oudere mensen achter staan, nu ook kinderen achter stonden die de bediening over namen. Dus de toekomst komt er aan. En je ziet dat die ouderen zich er prima mee vermaken. En mijn zoon ook die banen best kan waarderen.

Het concurerende forum Modelspoorwijzer had een prachtige collectie A4-diorama's, echt top!  (y) Er was er zelfs eentje met bewegende figuren en een rijdende HO-trein  :o
De BNL modulebakken zagen er goed uit, alleen is het wel jammer dat er dan een Duitse trein door een Engels landschap rijdt......

Vond beide initiatieven erg geslaagd, die A4's, maar ook die modulebakken. En ach, dat er dan een keer een duitse trein door een engels landschap rijd, prima, misschien beetje jammer dat de werkelijkheid zich hier niet aan de modelbouw houd, maar ja, dat moeten we van de werkelijkheid maar niet verwachten, die heeft nu eenmaal wel meer gebreken en beperkingen waar we ons in de modelspoorwereld gelukkig niet aan hoeven te houden :) .
Wel ging het nog even bijna mis daar achter, een hoop herrie, we waren er net weg. Wel was het vervolgens opeens daar heel druk. Goed om te lezen dat er geen gewonden waren, en dat de schade ook meegevallen is.

We hebben ons al met al prima vermaakt, dag was alleen te kort, volgende keer maar een uurtje eerder open ( eerder redden we toch niet :) ) en dan s'avonds een paar uur langer open blijven. Ergens een buffet neerzetten voor deelnemers en bezoekers en dan doorgaan tot een uur of 22.00 of zo.

Groet,
Roelco

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 24 October 2014, 21:03:10 »
Voor mijn gevoel elk jaar minder modelbanen, maar wel een steeds hogere entreeprijs. Ook steeds minder bedrijven met een echte stand. MTE was er vorig jaar al niet meer. Maar ook mis ik bijvoorbeeld een bedrijf als Märklin met zijn demonstratiebanen. En dan nog de matige kwaliteit van de Jaarbeurs catering tegen forse prijzen. Kortom na 20 jaar Eurospoor vond ik dit jaar echt dat het gebodene de prijs niet meer rechtvaardigt.
Toch heb ik me wel weer van opening tot sluitingstijd vermaakt. Topper was echt de Franse baan, waar gewoon met panto's op werd gereden tegen een flinterdunne bovenleiding. Schitterend! Buitencategorie.....

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #101 Gepost op: 24 October 2014, 21:05:23 »
De BNLS baan is niet heel groot ,maar zeer leuk,hulde aan de bouwers en aan Martin!!

Goed, tussen 20 en 24 meter aan baanlengte is niet groot?  ::) Wat is dan de definitie van groot? Tja, het zijn allemaal wat kleinere "kijkdozen" en niet één grote lange baan... :)

De BNL modulebakken zagen er goed uit, alleen is het wel jammer dat er dan een Duitse trein door een Engels landschap rijdt......

Je bedoelt deze?  ;D

Nu even een klein verslagje van mijn kant. Goed vanochtend vroeg, al om 8:00uur, aanwezig. Daar waren de heren van de forumbaan al druk bezig met de laatste voorbereidingen. Gisteravond om 21:00uur eruit gezet door de Eurospoor-organisatie en weer lekker bezig. Meer dan 20 meter baan voor elkaar maken. één voor één druppelen de rest van de standbemanning binnen. Een kop koffie en dan is de boel gereed maken. De spullen worden uitgepakt, de banen worden gereed gemaakt. Altijd de laatste dingen voor zo'n dag. Nog even praten met een aantal mensen en dan gaat de beurs open.

Lekker druk bij de stand, bij de forumbaan, veel belangstelling. Heelveel mooie en positieve reacties op de stand, Steef en Peter zijn lekker aan het praten en proberen zo nu en dan nog iets te doen ;D De banen van John en Danïel kunnen ook rekenen op veel positieve reacties. De Hans en Jan-Peter: Tja... zorgen ervoor dat weer heel wat mensen goed geholpen worden met hun treinproblemen, veel bedankjes van bezoekers. Zo nu en dan eens een paar cafeïne-behoeftigen van koffie voorzien en dan vliegt zo het dagje wel om  ;D

Weinig tijd om een lekker uitgebreid over de beurs te lopen. Dat komt hopelijk nog wel. :)

Al met al een geslaagde eerste dag! Op naar morgen!

Groet Ronald.

Een PS-je:

We hebben ons al met al prima vermaakt, dag was alleen te kort, volgende keer maar een uurtje eerder open ( eerder redden we toch niet :) ) en dan s'avonds een paar uur langer open blijven. Ergens een buffet neerzetten voor deelnemers en bezoekers en dan doorgaan tot een uur of 22.00 of zo.

@Roelco: Dat wil je de deelnemers niet aandoen... tot 22:00uur open zijn... dan ben je om 22:30uur weg.... met geluk om 24:00uur lig je dan in je nest.... Dan mag je de volgende dag weer een complete dag draaien en daarna nog een dag met afbreken... dan kan je een week vrij nemen om bij te komen... Nee, laten we dat maar niet doen......
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

rjr

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 24 October 2014, 21:15:52 »

Een PS-je:

@Roelco: Dat wil je de deelnemers niet aandoen... tot 22:00uur open zijn... dan ben je om 22:30uur weg.... met geluk om 24:00uur lig je dan in je nest.... Dan mag je de volgende dag weer een complete dag draaien en daarna nog een dag met afbreken... dan kan je een week vrij nemen om bij te komen... Nee, laten we dat maar niet doen......

Ronald,

Heb er zelf een paar keer gestaan en als je dan de tweede dag de verhalen hoort van wat ze de eerste dag nog in de avond hebben "nagefeest" maakt het niet zo veel uit wat bedtijd betreft. Wordt dat alleen op de beurs met de bezoekers gedaan. En natuurlijk niet op de laatste dag.
Maar eerlijk is eerlijk, vraag is of ik het als bezoeker ook wel zo lang volhoud hoor. Na een dag van 10:00 tot 18:00 waren we het ook wel echt zat :). Dus zo heel gemeend was het ook weer niet bedoeld :). Voornamelijk om aan te geven dat we ons prima vermaakt hebben met de verschillende banen deze keer, en de handel is deze beurs voor ons altijd bijzaak. Meestal pakken we die nog wel even snel mee, deze keer gewoon echt geen tijd meer voor gehad.

Roelco

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #103 Gepost op: 24 October 2014, 21:17:08 »
Op te lossen door een Class 66 van DB Schenker in te zetten met natuurlijk (o.a.) de rondreizende BNLS wagen aan de  haak.
Kan ze eindelijk weer verder reizen, kom ik morgen langs brengen.
Vr. groeten,
Bob

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #104 Gepost op: 24 October 2014, 21:20:51 »
Paar fotootjes...  :)

Laatste foto speciaal voor Leen.  (y)

Gr.

Edsko