Ook al rijd je digitaal dan is het geen verplichting je wissels ook digitaal aan te sturen. Aangezien er voor jou eigenlijk geen voordeel is om het digitaal te doen zou ik het gewoon volledig analoog houden. Niets DCC, niets multimause, gewoon knopjes en draadjes
...Multimaus voor de treinen (vanwege de rijeigenschappen en gemak qua niet-hebben van afschakelbare gedeeltes). ...
Je gaat digitaal rijden en dan is spanningsloos maken van sporen 'not done'. Je moet bij digitaal de sporen juist nooit spanningsloos maken. Het is overigens ook gewoon zinloos en veel werk met allerlei isolatie's.
- Bert << van Gelder #74>> adviseert de ESU SwitchPilot. Dat is zeker een goed product maar knetter duur. Voor zover ik weet kun je nergens duurder vinden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Digikeijs.
Ik zat te denken dat het (voor mij) handig zou kunnen zijn om bepaalde rangeersporen die ik ga gebruiken voor opslag van loco's spanningsloos te kunnen maken om ze zo doende te "beschermen" tegen onnodig (energie) gebruik.
Het spanningsloos maken van een spoordeel moet toch simpel genoeg te doen zijn door een schakelaar in de stroom toevoer voor dat spoor deel te zetten. Of heeft dat invloed op het DCC signaal?
Waarom wil je bezetmelders hebben?