's-Gravenzande is het niet. Ben het niet tegengekomen in publicatie's dat er een DE-2 heeft gereden op de lijnen van de WSM. Denk dat de asdruk van een DE-2 een tikkie te hoog is geweest, zeker voor de brug over Schipluiden.Gr Hans
De huidige Hoekselijn is ooit gebouwd als enkelspoor, maar al heel vroeg geëlektrificeerd en dubbelsporig uitgebouwd.Met uitzondering het deel naar Kijkduin, dit liep echter door de duinen voor zover ik weet en diende voor zandvervoer. Ik verwacht dat deze foto daar dus ook niet gemaakt is.Ik zal dit eens voorleggen bij m'n vader, hij heeft in die tijd in Hoek van Holland gewoond.Groeten,Christophdie van oorsprong ook uit Hoek van Holland komt.
Deze foto komt absoluut niet uit Hoek van Holland of omgeving. De spoorlijn naar Hoek van Holland was destijds al dubbelsporig en geëlektrificeerd.Ook de zandlijn is het niet. Ik bezit een stukje film (te groot om zo over te sturen) van de zandtrein bij de kruising met de Schelpweg . Wat je daarop ziet is een provisorisch aangelegde rail met zeker niet zo’n mooi ballastbed als op de foto. De foto lijkt eerder gemaakt tussen Dordrecht en Geldermalsen, deze lijn was destijds niet geëlektrificeerd en deels ook enkelsporig.