Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Reinout van Rees
Vandaag om 21:08:16
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
Vandaag om 21:07:11
Time-of-flight module door janvanbemmel
Vandaag om 20:43:14
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door stoombr38
Vandaag om 20:28:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:24:36
Antennes op Roco 1753 door Wilma1970
Vandaag om 19:42:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 18:59:18
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door 1200blauw
Vandaag om 18:32:55
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 18:21:13
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:13:40
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Noordpool
Vandaag om 16:35:25
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door hmmglaser
Vandaag om 16:12:56
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 13:31:20
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22

Poll

Is hier belangstelling voor vraagt de commissie zich af ?

Jazeker
101 (54.6%)
Nee, dank je wel
84 (45.4%)

Totaal aantal stemmen: 172

Auteur Topic: Stichting BNLS.net poll (1) V60 van VolkerStevinRailTechnie. (H0)  (gelezen 54010 keer)

5166

• Online Online
Re: Stichting BNLS.net poll (1) V60 van VolkerStevinRailTechnie. (H0)
« Reactie #60 Gepost op: 22 May 2007, 22:16:53 »
De 106-1 is eind 2005 enige tijd gebruikt te Pernis, voor het aan- en afvoeren van zand naar het emplacement. De hiervoor gebruikte wagens waren Res-en:

Daarna zijn de loc's eigenlijk alleen nog ingezet met de mobiele werkplaats (en staat er inmiddels VolkerRail op de loc). Binnenkort worden de V-60's voor de mobiele werkplaats vervangen door een BR 203. Mogelijk dat de V-60 dan weer ingezet gaan worden voor werktreintjes/ rangeerwerk

Groeten Edwin

kar

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 05 June 2007, 21:52:29 »
O, kijk, dat verklaard al wat.l

Nou Heren/Dames, ik zou zeggen ga eens kijken bij de bovenstaande link.  ;)
Druppelen de bestellingen onderhand wat binnen?
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1 icm MacBook Air M4

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #62 Gepost op: 29 June 2007, 23:01:28 »
Ik ben benieuwd hoeveel er hier nu van bestelt zijn. Kan/Wil SFFE of BNLS ons eens op de hoogte stellen van de bestellingen tot nu toe? Ik ben namelijk ook wel benieuwd of zo'n poll inderdaad leidt tot het aantal bestellingen dat er volgens de poll gedaan zou worden indien het model ook daadwerkelijk uitgebracht zou gaan worden.

Groeten,

Edsko

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 08 July 2007, 00:15:47 »
Ik ben benieuwd hoeveel er hier nu van bestelt zijn. Kan/Wil SFFE of BNLS ons eens op de hoogte stellen van de bestellingen tot nu toe? Ik ben namelijk ook wel benieuwd of zo'n poll inderdaad leidt tot het aantal bestellingen dat er volgens de poll gedaan zou worden indien het model ook daadwerkelijk uitgebracht zou gaan worden.

Tot nu toe: de bestellingen zijn in geen verhouding met de uitkomst van de poll en maken daarmee de waarde van de poll's zeer twijfelachtig. Andere fabrikanten zou ik, voor zover ze dat zelf al niet weten of ervaren hebben, afraden om op zo'n totaal vrijblijvende poll af te gaan.
Teleurstellend? Ja, voor de poll's, maar dit heeft geen enkele invloed op het besluit deze loc's uit te brengen.. In de voorbereiding (die al veel langer duurde dan de poll oud was) heb ik totaal geen rekening gehouden met welke info dan ook, behalve mijn eigen gegevens en eigen inschatting. Wij hebben gelukkig veel meer klanten dan de "schreeuwers", want zo noem ik de stemmers/niet kopers.

Ook over mogelijke andere NL uitgaves, die geen poll hebben, lees ik vaak de meest fantastische verhalen. Wel steeds van hetzelfde handjevol mensen die willen doen geloven dat er een geweldige belangstelling is. Ja, maar wel voor een dubbeltje, want een kwartje is al te veel. De fabrikant die daar intrapt zal dat maar 1 keer doen en daarna is het afgelopen (met de uitgaves of met de fabrikant, naar keuze).

Maarten, (gedeeltelijk voor de SFFE)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #64 Gepost op: 08 July 2007, 02:30:44 »
Onzin.
Diverse winkeliers en importeurs kijken naar de poll's en nemen de uitslag in hun achterhoofd.

Natuurlijk is een poll als deze nooit beslissend. Ik neem aan dat iedereen dat begrijpt....
We gaan ons ook niet op de borst kloppen als een model uitkomt.
Behalve de VTG wagens en de Railpro wagens, want die zijn zeker mede door deze poll's gekomen. (de nl varianten van MTE bedoel ik dan)

Achter de schermen bekijken we de uitslagen van de poll's en staan we keurig in contact met fabrikanten en importeurs die dit zeer waarderen.
Sterker nog, de laatste poll (van Mehano) is zelfs een verzoek om de voelsprieten eens uit te gooien over een model.

Om alle stemmers als schreeuwers en niet kopers te bestempelen neem ik je zeer, zeer  kwalijk.  >:(
« Laatst bewerkt op: 08 July 2007, 02:58:57 door Chris van Diesen »

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 08 July 2007, 09:13:06 »
@Maarten, je vergeet 1 ding.

Veel belangstellenden willen het model eerst zien voordat ze deze kopen.
Dus een aantal "ja" stemmers wachten nu gewoon af wat komen gaat.
Dat ik heb ook gedaan met de ACTS en dat doe ik nu weer met Knabbel en Babbel.

En volgens mij heb jezelf in een ander draadje aangegeven dat jij dat zelf na je teleurstelling over de ICK's dat je  ook niet meer op voorhand zal bestellen.Dus gun een ander die mening dan ook. ;)
« Laatst bewerkt op: 08 July 2007, 09:49:03 door Geoffrey Korstanje »

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #66 Gepost op: 08 July 2007, 10:09:42 »
Ik vind het een rare uitspraak van Maarten.

Waarom zouden mensen hier moedwillig fabrikanten om zeep willen helpen (want dat kan uiteindelijk het gevolg zijn als ze een aantal keren modellen uitbrengen die niet gekocht worden).

Ik heb voor de V60 loc ook bewust nee gestemd, omdat ik het inzetgebied van de loc niet vind passen bij mijn te bouwen modelbaan.
Kijk het word wat anders als mensen ja stemmen op iets en het blijkt dat de moderators Philotrain tippen om het model uit te brengen. Philotrain is nu eenmaal voor een selecte doelgroep betaalbaar en niet voor de meeste onder ons (denk ik).
Maar dat weten de moderators hier ook wel en daarnaast denk ik dat mensen hier niet massaal moedwilleg ja gaan stemmen terwijl ze  absoluut geen interesse in een model hebben.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 08 July 2007, 22:34:19 »
Om alle stemmers als schreeuwers en niet kopers te bestempelen neem ik je zeer, zeer  kwalijk.  >:(

Dat heb ik niet gedaan.
Ik heb het over "schreeuwers" die ik definieer als stemmers die niet kopen. Mocht dit onduidelijk zijn zal ik het correcter formuleren: voor mij is (nogmaals tussen aanhalings- en sluittekens) een "schreeuwer" in dit verband iemand die op de vraag "ja" antwoordt en vervolgens niet bestelt. 
Dus ik heb het niet over iedere stemmer, want van een stemmer die "nee" stemt verwacht ik geen bestelling. De correctie is wel op zijn plaats voor mensen die "ja" gestemd hebben en afwachten wat er als resultaat uitkomt.
Maar de vraag waar ik antwoord op gegeven heb was daarop niet gericht.
Ik denk dat je mijn antwoord op de vraag nog eens moet lezen voordat je mij iets kwalijk gaat nemen, want ik heb NIET geschreven wat je mij kwalijk neemt. Je hebt de volgorde van enige woorden omgedraaid, waardoor een bewering ontstaat die ik NIET gedaan heb.

Maarten

Marcel van der Plas

• Offline Offline
  • MRCE 500 1607
« Reactie #68 Gepost op: 08 July 2007, 22:36:11 »
Pff,

Wat een discussie allemaal weer  ::).
Maar wanneer verwachten ze / we dat de 1ste modellen klaar zijn om te kopen ?
Ik heb ja gestemd en wil niet voor schreeuwer uitgemaakt worden ;)  :P.

Groetjes,
Marcel

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 08 July 2007, 22:45:56 »
@Maarten, je vergeet 1 ding.

Veel belangstellenden willen het model eerst zien voordat ze deze kopen.
Dus een aantal "ja" stemmers wachten nu gewoon af wat komen gaat.
Dat ik heb ook gedaan met de ACTS en dat doe ik nu weer met Knabbel en Babbel.

Dat ben ik (gelukkig) niet vergeten, maar dat was de vraag helemaal niet.
Op grond van de poll is het aantal bestellingen teleurstellend.
Dat een (groot) aantal ja-stemmers eerst afwacht totdat de loc's er zijn, dat moeten ze uiteraard zelf weten en geef ik ze in principe geen ongelijk in. Vrijheid blijheid en zie inderdaad mijn eigen reactie op de ICK's.

Maarten

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 08 July 2007, 22:49:04 »
Ik denk dat het 'probleem' de interpretatie van deze poll is. Zelf heb ik 'nee' gestemd, omdat VolkerRail (of hoe ze deze week ook moge heten) niet in mijn interessegebied ligt -althans, nog niet- en ik al een ACTS 6000 heb, hetzelfde locje dus maar met een ander kleurtje.

'Ik heb interesse' is niet hetzelfde als 'ik ga er zeker een kopen'. Voor dat laatste heb je voorinschrijvingen. Derhalve zul je een dergelijke poll als indicatie moeten gebruiken, niet als iets om je bedrijfsplan op af te stemmen. Nu is daar inderdaad geen sprake van, maar wellicht is het aantal 'ja'-stemmers, afgezet tegen het aantal werkelijke bestellingen, te gebruiken om een idee te krijgen hoeveel bestellingen je kunt verwachten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 08 July 2007, 22:50:14 »
Ik kan je teleurstelling voorstellen, uiteraard heb jij liever allles op voorhand uitvekocht natuurlijk ;D. Maar als ze er net zo uitzien als de 6005 zou ik me niet al teveel zorgen maken. En je komt nog op een goed tijdstip ook met de loc's. Dan kunnen ze nog net op het verlanglijstje van Sinterklaas of die van de Kerstman. Maar dat zal ook geen toeval zijn ;)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #72 Gepost op: 08 July 2007, 22:50:38 »
Citaat
Wij hebben gelukkig veel meer klanten dan de "schreeuwers", want zo noem ik de stemmers/niet kopers.

Dan had je bovenstaande iets beter moeten neerzetten.

Citaat
Wij hebben gelukkig veel meer klanten dan de "schreeuwers", want zo noem ik de ja stemmers/ die vervolgens niets kopen.

Zoals dit dus.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 08 July 2007, 23:02:21 »
Waarom zouden mensen hier moedwillig fabrikanten om zeep willen helpen (want dat kan uiteindelijk het gevolg zijn als ze een aantal keren modellen uitbrengen die niet gekocht worden).

daarnaast denk ik dat mensen hier niet massaal moedwilleg ja gaan stemmen terwijl ze  absoluut geen interesse in een model hebben.

Ik geloof niet zo dat mensen dat moedwillig doen en ook niet dat ze daarmee bepaalde fabrikanten om zeep zouden willen helpen, alsof ze dat al zouden kunnen.
Het tweede denk ik ook niet, maar nogmaals, dat was helemaal niet aan de orde.

Als ik de zaak helemaal op mezelf zou betrekken, en dan mag iedereen zelf nadenken of hij zich daar in zou kunnen vinden of niet, kan ik het als volgt formuleren:  op grond van de uitslag van de poll is het aantal bestellingen van de loc's voor de SFFE (lees hier: Maarten) teleurstellend.
Dat betekent dat of de verwachting (onterecht) te hoog was of dat er inderdaad minimaal besteld is door ja-stemmers op de poll. Voor SFFE (lees Maarten) was het dit laatste (ZEER minimaal), maar desondanks zou de verwachting te hoog gespannen kunnen zijn geweest. Misschien had de verwachting gewoon 0 (nul) moeten zijn, dan zaten we nu ruimschoots erboven!  ;)

Maarten.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 08 July 2007, 23:07:50 »
Dan had je bovenstaande iets beter moeten neerzetten.

Zoals dit dus.

Helemaal gelijk in, maar dan moet jij daarna ook geen woorden omdraaien  ;)

Overigens lijkt alle bovenstaande in ieder geval tot een beter begrip van de poll's te leiden, bij mij zeker. Misschien iets voor een draadje: inhoud en betekenis van polls? (uit verschillende oogpunten)

Maarten