Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door defender
Vandaag om 05:03:41
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:08:03
Roco 21026 werkt niet goed door Railpassie
Vandaag om 01:41:04
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door Remco vM
Vandaag om 00:00:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 November 2025, 23:43:51
Sankt Georgen. door AndrevdG
05 November 2025, 23:19:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
05 November 2025, 23:17:45
Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
05 November 2025, 23:14:55
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
05 November 2025, 22:56:07
Roco model 63138 door Charles_
05 November 2025, 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
05 November 2025, 22:20:45
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
05 November 2025, 21:42:10
Rondom Charlois door Alewijn
05 November 2025, 21:32:14
HSM D1715 door vpeters1984
05 November 2025, 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door Thom
05 November 2025, 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
05 November 2025, 21:03:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
05 November 2025, 21:01:32
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november door CKLX
05 November 2025, 20:31:52
Station Roodeschool door Torikoos
05 November 2025, 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door MOVisser
05 November 2025, 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
05 November 2025, 18:53:01
Raadplaatje door Klaas Zondervan
05 November 2025, 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
05 November 2025, 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 November 2025, 17:55:45
Acme nieuwe ICNG door Edgar
05 November 2025, 17:46:02
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
05 November 2025, 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
05 November 2025, 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
05 November 2025, 13:46:25
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 12:48:18
  

Auteur Topic: VSM Schept auto in Loenen  (gelezen 8194 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3259
Re: VSM Schept auto in Loenen
« Reactie #45 Gepost op: 22 August 2014, 21:45:48 »
Nou een V100 bijvoorbeeld kun je de boel wel afsluiten,anders krijg je de loc nooit weg als de kopkraan eraf ligt. ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11734
    • Mijn fotoarchief
Re: VSM Schept auto in Loenen
« Reactie #46 Gepost op: 22 August 2014, 23:30:10 »
Ondanks twee verzoeken, ontstond er toch weer een mogelijke schuldvraagdiscussie. De betreffende bijdragen heb ik verwijderd. Nogmaals het verzoek deze discussie niet te beginnen.

Eelco
team forummoderatoren BNLS

zzuma

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: VSM Schept auto in Loenen
« Reactie #47 Gepost op: 23 August 2014, 10:47:11 »
Zo te zien zit de grootste schade aan het achterschip. Trek je eigen conclusie uit dit gegeven................

Om een auto die in de sloot ligt nou meteen uit te schelden voor een schip... 

Groet Stephan
Met vriendelijke groet,

Stephan

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: VSM Schept auto in Loenen
« Reactie #48 Gepost op: 23 August 2014, 11:59:18 »
@Thom,

Remkranen in de cabine kun je toch ook in de afsluitstand zetten (bij het moderne materieel is dat achter de pal) . Nu ken ik helaas de remkranen bij een stoomloc niet, maar ook hun zullen wel iets hebben wat dit mogelijk maakt?

Toen ik voor de laatste keer bij de VSM was (alweer een tijdje geleden) hadden hun stoomlocs ook kopwandkranen. Idd, als deze in de ''open'' stand zouden staan en dan beschadigd zou zijn geraakt was het een ander verhaal. Ik weet niet of je de remmen bij een stoomloc ''buiten dienst'' kan stellen? Misschien kunnen de stoomlockenners mij dit vertellen......

MVG, Hielke1501

PS, de klap moet wel enorm groot zijn wil de kopwandkraan eraf komen.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re: VSM Schept auto in Loenen
« Reactie #49 Gepost op: 23 August 2014, 21:36:44 »
Als je zo'n kraan net op de verkeerde plek raakt dan is dat echt niet moeilijk hoor. En een rem buiten dienst zetten is leuk, maar met een gat in de luchtleiding begin je nog niks.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: VSM Schept auto in Loenen
« Reactie #50 Gepost op: 24 August 2014, 02:25:39 »
@Simon,
Over de wetgeving praten is wat anders dan een oordeel vellen over de schuldvraag.

Op een overweg heeft een trein dus altijd voorrang, maar dan moet die kruising dus correct aangemerkt zijn met een bord bewaakte of onbewaakte overweg icm andreas kruizen. Staan die er niet, zoals een enkele keer nog weleens voorkomt op raccordementen dan zijn het feitelijk geen overwegen en heeft een trein dus niet per definitie voorrang  ;)

@Hielke,
Natuurlijk kun je van een stoomlok de remmen afsluiten, dat kan bij elk spoorvoertuig en eveneens elk spoorvoertuig heeft kopkranen anders kun je rijtuigen niet doorkoppelen.
Een stoomlok is wat betreft de remkraan ook niet anders en die kun je gewoon in een afsluitstand zetten, anders zou je hem nooit met een andere lok kunnen slepen

Wat ik eigenlijk bedoelde ontgaat je nog, en dat is dus dat je met een lok waar de kopkraan kapot gereden is de trein dus niet verder kunt rijden met diezelfde lok.
Je wilt dan namelijk met de remkraan van de lok de treinleiding vullen die op diezelfde lok weer leegloopt over die kopkraan....  ;)
Enige optie is dan de lok afsluiten en de trein van de andere kant af vullen en afslepen waarbij de lok achterop onberemd meegaat.
« Laatst bewerkt op: 24 August 2014, 02:28:39 door Thom »

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: VSM Schept auto in Loenen
« Reactie #51 Gepost op: 24 August 2014, 10:50:11 »
Beste allen,

Ondanks mijn eerdere verzoek, ondanks het verzoek van Eelco, en ondanks een paar Pb's, zijn er toch een paar die menen onze verzoeken en ook dringende verzoeken naast zich neer te mogen leggen.

Citeren van (een deel van) de wegenverkeerswet heeft geen zin als je niet thuis bent in de hele wetgeving.

Waarom we de schuldvraag hier niet willen zien? Simpel, omdat we als BNLS verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor smaad, het opzettelijk verspreiden van informatie met opzet iemand te beschadigen. En aangezien we ons hier met duizenden 'experts' op dit forum begeven, ontstaat er al heel snel een schuldvraag. En hoe zeer het hier ook alleen maar blikschade betreft, we hebben het ook meegemaakt met dodelijke afloop. En ook dan kunnen de betrokkenen zich niet (meer) verdedigen. Jammer dat er dan toch een aantal zijn die vinden dat ze niet aan ons verzoek hoeven te voldoen!

We zullen dit verder intern bespreken, maar voor nu gaat het draadje op slot.

Gr, Bert