Hallo,Welkom op BNLS. Hoewel BNLS inderdaad over modelspoor gaat en 1:8 strikt genomen ook modelspoor is zal je hier weinig informatie vinden over dit soort zaken. Er is een nederlands forum over miniatuurspoorwegen alleen heb ik daar nu de link niet van bij de hand. Zodra ik die heb zal ik die even posten
Hoewel ik redelijk wat speurwerk heb gedaan op het net vind ik dat er vrij weinig over deze maatvoering te vinden is . veelal eigen sites met eigenbouw projecten maar weinig tips en info. op Engelse websites is meer te vinden.
Ik neem aan dat je weet dat Nienoord Spoorwegen ook een eigen 2400 heeft?Gr.Robbert Jan.
Verder (even uit mijn hoofd)- SWZ in Den Haag- Radingspoor in Hollandse Rading- Nienoord in Leek- Stormpolder in Capelle a/d ijssel- Maasoeverspoorweg in Barendrecht- Kerkwerve in Zeeland- d'r zit ook een club in TurnhoutGa er een keertje langs en ga daar eens praten. Dan hoef jij het wiel niet uit te vinden en voorkom je bv dat je op 200 mm gaat bouwen ipv de norm van 184
ik bouw wel op de 184 spoorbreedte dat heb ik wle gecheckt voordat het straks klaar is en nergens terecht kan