Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 10:52:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?)
door
Jeroen Trainz
Vandaag
om 10:49:27
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
JeroenM.
Vandaag
om 10:24:06
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:18:14
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:02:44
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Frans
Vandaag
om 09:27:24
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 09:03:18
Baan in Los Angeles
door
Jelmer
Vandaag
om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:55:03
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Jelmer
Vandaag
om 08:48:06
"Nederlandse" modellen
door
Besselspoor
Vandaag
om 08:14:36
LS Models 2024
door
Martijn193
Vandaag
om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 00:35:59
NS 8400 van Werps
door
Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner
door
Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven
door
Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo
door
renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Proto E-unit zelf spuiten.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Proto E-unit zelf spuiten. (gelezen 9148 keer)
stig
Offline
Berichten: 10080
Proto E-unit zelf spuiten.
«
Gepost op:
02 september 2007, 02:02:18 »
Bij geen aanbod op eBay zelf maar de spuit ter hand nemen... Zie draadje "
Show hier je nieuwe aanwinsten!
" een loc gekocht van identieke uitvoering, maar met een ander schema. Die heb ik gedemonteerd en aan de alcohol geholpen. Na een opfrisbeurt met een tandenborstel was dit het resultaart:
Gedemonteerd zijn de ramen en deuren (beweegbaar) en RVS ge-etste grille.
Nog ff het giet-tietje bovenop geplamuurd en morgen kan die naar de spuiterij.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
pepper
Offline
Berichten: 112
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #1 Gepost op:
02 september 2007, 11:02:00 »
Mooie loc! ben benieuwd hoe het zal uitpakken.
Gelogd
CKLX
Offline
Berichten: 930
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #2 Gepost op:
02 september 2007, 13:07:18 »
Stig,
Je weet ongetwijfeld dat BLI op dit moment een nieuwe reeks E8'en heeft uigeleverd in CB&Q. De fenomenaal fraaie SD24 van Atlas in Chinese Red is ook weer verkrijgbaar.
Cock Koelewijn - BNSF en "Q" fan.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #3 Gepost op:
02 september 2007, 20:48:23 »
Klopt, maar 135$ vind ik een beetje veel. De proto machines zijn net zo goed, missen alleen de "RVS panelen". Die finish hebben ze wel mooi gemaakt. Een 12-delige CZ heb ik wel, maar die vond ik voor een koopje.
Ik wil ook de Walthers Empire Builder, en heb daarvoor alleen al 3 E-units nodig...
Het ontbreken van de RVS panelen neem ik maar even voor lief...
Voor het doen van donaties kun je per PB contact opnemen
«
Laatst bewerkt op: 02 september 2007, 20:50:28 door stig
»
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Ries
Offline
Berichten: 933
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #4 Gepost op:
02 september 2007, 20:53:42 »
Hallo heren,
jullie vergeten 1 ding!
Het zelf spuiten van je lok is onbetaalbaar, qua genot
Wat betreft die donaties, verwacht van mij geen PB
Gelogd
arjen
Gast
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #5 Gepost op:
02 september 2007, 21:01:37 »
Citaat van: stig op 02 september 2007, 20:48:23
Ik wil ook de Walthers Empire Builder, en heb daarvoor alleen al 3 E-units nodig...
Je had al gezien dat Walthers eind dit jaar met de Hiawatha komt, inclusief nog 2 andere E-units? Blijven sparen
Arjen.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #6 Gepost op:
02 september 2007, 21:14:37 »
Ja, maar de Hiawatha heeft gelukkig niet over Q tracks gereden...
Ga het stuk tussen Chicago en Aurora daar ergens uitbeelden met het 3 sporige racetrack. Vandaar.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
CKLX
Offline
Berichten: 930
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #7 Gepost op:
02 september 2007, 22:50:25 »
Dit dus:
http://www.flickr.com/photos/cklx/1085434872/in/set-72157601372262746/
http://www.flickr.com/photos/cklx/1085332454/in/set-72157601372262746/
De seinbrug is nog uit de CB&Q-tijd.
Ik heb de Empire Builder. Schitterend. De F's van Walthers zijn werkelijk fantastisch. De EB reed alleen kort na 1950 met E's. Er kwamen al snel F's voor omdat die meer trekkracht hadden op het bergachtige traject in Montana, Idaho en Washington.
Waar heb je het 12-pack van de California Zephyr op de kop getikt?
Groeten, Cock Koelewijn.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #8 Gepost op:
03 september 2007, 01:01:10 »
Klopt helemaal, maar het traject Minneapolis-Chicago werd door Q E-units getrokken. 3 stuks om precies te zijn plus een extra Q baggage. Op het racetrack kan dat.
Die CZ heb ik van eBay, een Zwitser liep ermee te leuren. Wel jammer dat het alleen maar Q wagens zijn, want dat kwam zelden tot nooit voor. Misschien dat ik er nog eens wat WP en D&RGW wagens doorheen ga mixen.
Zijn dat jouw Foto's? Fraai hoor. Ik heb eens met google earth/maps het gebied bekeken, het is helemaal volgestampt met ruim opgezette buitenwijken nu.
Wat die EB betreft, ik ga voor een '66 consist van 13 wagens, en dan nog een Q baggage ervoor.
«
Laatst bewerkt op: 03 september 2007, 01:03:21 door stig
»
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
CKLX
Offline
Berichten: 930
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #9 Gepost op:
03 september 2007, 10:05:07 »
Volgens mij is de Racetrack alleen het stuk tussen Chicago Union Station en Aurora. Hoe het stuk tussen Aurora en de Twin Cities heet, weet ik niet. Er werd wel hard gereden, maar dat komt omdat de lijn op de oever van de Mississippi ligt en dus nauwelijks grote hoogteverschillen kent.
Mooie foto's van de Racetrack met reizigerstreinen in de jaren '50 en '60 staan in het vierde deel van the CB&Q in color van Michael Spoor (zo heet die man echt...) van Morning Sun.
De "Q" E7's en E8'en reden inderdaad tussen de Twin Cities en Chicago. Bij mijn weten kwamen de E7's van de GN daar nooit. Die reden - na te zijn verbannen van de EB - vooral korteafstandstreinen rond de Twin Cities en op andere vlakke lijnen.
Amerikaanse reizigerstreinen uit de jaren 30-60 zijn schitterend. Jammer dat er bij ons zo weinig belangstelling voor is. De afgelopen tijd zijn er heel wat mooie modellen verschenen. En als je ziet wat er allemaal nog op stapel staat...
Groeten, Cock Koelewijn.
Gelogd
Ries
Offline
Berichten: 933
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #10 Gepost op:
03 september 2007, 11:17:25 »
Cock en Stig, ik zit jullie verhaal met heel veel belangstelling te lezen, dus laat het mooie spul maar zien, zou ik zegge
Misschien met een paar mooie aktie foto's.
Even een vraagje, hoe hard werd er op het race traject gereden?
Groetjes, Ries
Die wel 1 "Q" lok bezit, maar dat worden er in de toekomst wel meer
Gelogd
CKLX
Offline
Berichten: 930
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #11 Gepost op:
03 september 2007, 11:39:56 »
Ries,
Op het Atlas Forum staan wat foto's van de GN F's.
http://forum.atlasrr.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40529
.
Bedenk dan dat deze uit dezelfde tijd stammen als de bruine diesels en de blauwe e-locs van de NS.
De lijn naar de Twin Cities ziet er ter hoogte van Savanna (IL) zo uit:
http://www.flickr.com/photos/cklx/619108397/in/set-72157600565602074/
http://www.flickr.com/photos/cklx/619108357/in/set-72157600565602074/
Groeten, Cock Koelewijn.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #12 Gepost op:
04 september 2007, 02:30:11 »
Zie hier een goede map van Chicago area. Let wel, dit is een BNSF map, er zit dus wat AT&SF materiaal bij, maar goed deels vm. CB&Q spul.
http://www.bnsf.com/tools/reference/division_maps/div_ch.pdf
Vanuit Chicago naar Aurora, het zogenaamde "racetrack". Echter een term nooit door de Q gebezigd. Zij noemden het East End. Daar splitst de lijn tussen het deel naar Denver (west) en de Twin Cities (noordelijk)
Hier de overige systeem mappen, vind ik erg goed verzorgd door BNSF overigens.
http://www.bnsf.com/tools/reference/division_maps/?menu=5&submenu=0
Jouw vraag betreffende snelheden op het racetrack houd me bezig, ik kan er moeilijk info over vinden. Hier end aar lees ik van treinen die toen 70, 80 mph deden. Dat is niet echt hard. Maar is ook moeilijk met dinkys en freight tussendoor. Het is eerder een racetrack door de hoeveelheid treinen 140 per dag en de 3 sporen.
Verder vond ik nog wat info over de inzet van E-units (en dat vond ik al interessant genoeg voor mijzelf om te weten). De TCZ (Twin City Zephyr) had een strak schema aan te houden, die reed van Chicago naar de Twin Cities, dat is een dikke 400 mijl. En daar hing men dan een stel E5 of E7's aan. Waarom? Die hadden een hogere overbrenging van 52:25 en konden 117mph bereiken. De E8/E9 met 55:22 overbrenging met als top 102mph werd voor de overige treinen ingezet, zoals de CZ (tot Denver) en Empire Builder (tot de Twin Cities), waar een minder strak schema werd aangehouden. Verder was het de loc bij uitstek voor commuter dinkys. 3 Commuter Galleries werden in no-time op snelheid getrokken/geduwd door een E8/9.
«
Laatst bewerkt op: 04 september 2007, 03:38:36 door stig
»
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #13 Gepost op:
04 september 2007, 23:55:04 »
Jammer dat het kunststof dezelfde kleur heeft als de primer. Maar hij staat dan eindelijk echt in de primer.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Ries
Offline
Berichten: 933
Re: Proto E-unit zelf spuiten.
«
Reactie #14 Gepost op:
05 september 2007, 07:21:04 »
Leuke site van Atlas, Cock, dat zouden meer mensen (fabrikanten) moeten doen.
Nog nooit een F of E in het echt gezien, maar met de Belgische reeks 52 in het hoofd, moet het "pretty impressive" zijn geweest
80 mph is toch nog zo'n kleine 130 km/h, lijkt me wel wat om dat langs te zien schuiven
en dan nog aardig wat treinen die langskomen.
Wat zijn trouwens Dinky's, ik neem even aan geen speelgoed autootjes, ah speelgoed, kleine stoptreintjes misschien???
Zie nu ook staan commuter dinky's, getrokken of geduwd, you have picture please? Commuter galleries
Wat een leuk taaltje, but what does that mean?
Voor de rest, I love Primed Mean Machines
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Proto E-unit zelf spuiten.