Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
Vandaag om 22:38:02
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
Vandaag om 22:37:28
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door prutser
Vandaag om 22:34:18
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
Vandaag om 22:25:19
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 21:51:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:01
Ijzeren Rijn: militair transport door defender
Vandaag om 21:43:28
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 21:40:47
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
Vandaag om 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
  

Auteur Topic: Ervaringen en technieken van ons allen.  (gelezen 9462 keer)

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #15 Gepost op: 08 augustus 2014, 15:45:25 »
Hmmm, als ik dit nu goed begrijp is de essentie dat er "iets" (de vorm en werkelijke invulling is nu nog even niet belangrijk) moet komen op het forum waarin allerlei tips en truuks gebundeld worden (met niet alleen tekst maar met foto's aanschouwelijk gemaakt). Dit omdat er in allerlei draadjes allerlei technieken worden uitgelegd, die soms niet meer makkelijk terug te vinden zijn.
Daarbij wordt opgemerkt dat de uitleg in de huidige encyclopedie te algemeen opgesteld is en te weinig visuele ondersteuning heeft.

Ik begrijp deze wens helemaal, ik heb zelf alle tips en truuks die ik belangrijk vind, onder mijn favorieten in mijn eigen PC opgeslagen. Eigenlijk ook omdat hiervoor nog geen voorziening was op het forum.

Dit lijkt me in ieder geval een nuttige discussie om gevoerd te worden. Ongeacht óf er uiteindelijk een oplossing komt en hoe die er uit komt te zien.

Laten we hierbij vooral eerst vast stellen wat nu de precieze wens is (welk doel wil je halen). Daarna kijken op welke manier je dit zou kunnen oplossen. Daarna kijken of er een oplossing is die breed gedragen wordt, maar die ook zonder al teveel inspanning uit te voeren is.

Misschien kunnen voorbeelden van oplossingen van andere forums hierbij behulpzaam zijn.   

Ik zou zeggen, laten we een goede en open discussie gaan voeren, waarin alle voors en tegens de ruimte krijgen. 
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #16 Gepost op: 08 augustus 2014, 15:47:12 »
Een discussie is prima, maar maak daar svp even een apart topic voor aan op de juiste pijler. Dat voorkomt dat dit huidige topic al bij voorbaat verzandt.

Eelco
team forummoderatoren BNLS

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3393
    • modulebaan.nl
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #17 Gepost op: 08 augustus 2014, 15:51:17 »
Hallo  Floris, Herwim,

Er is niemand die jullie er van weerhoudt een verzameling handige tips te verzamelen. De meesten die bouwen hebben hun eigen draadje waarin ze hun ervaringen delen. Dat maken van die beschrijvingen kost een hoop tijd. Om dan te verwachten datzelfde nog een keer in jullie draadje te zetten?
Dat levert de bouwer/ schrijver niets op (behalve commentaar) en kost wel moeite.
Als je goede dingen tegenkomt kun je die nu ook al opgeven voor de ency of voor de baanbrekers.
Voor de ency worden volgens mij altijd vrijwilligers gezocht. Mooie taak voor jullie?

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #18 Gepost op: 08 augustus 2014, 15:52:14 »
Als het niets is en de Encyclopedie hiervoor bedoeld is
gr,
Herwim

Hoi Herwim,

Nee, daarvoor is de encyclopedie niet bedoeld.
Bovendien is het veel te veel werk, omdat dan alle afbeeldingen eerst gedownload zouden moeten worden vanaf het forum en daarna weer ge-upload naar de encyclopedie.


mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
    • Midland
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #19 Gepost op: 08 augustus 2014, 16:19:58 »
Goed idee Herwim. Maar vaak verwateren bouwsels in de reacties en soms wordt het niet 100% gedocumenteerd. Merkte zelf dat ik vergeet foto's te maken tijdens bouwen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8419
    • Rangeerbanen
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #20 Gepost op: 08 augustus 2014, 18:34:27 »
Het is ook zeker niet mijn bedoeling een zelfde Encyclopedie op te zetten maar een aanvulling met wat gedetailleerde
gegevens hoe maken we nu een golf platen dak
En vooral wat hebben we daar voor nodig.

Als juist dat soort dingen nou is hier verzameld kunnen worden,dan hoef je niet opzoek binnen dit forum naar waar die handige beschrijving stond van bv zelf een reclame op een muur krijgen zoals recent ergens er fraai werd beschreven en zelf bijval kreeg van meerdere manieren waarop het ook nog zou kunnen.
Beide onderwerpen heb ik recentelijk behandeld, elk in een apart draadje. Ze staan ergens in het archief van banen en diorama's. Nu zou je ook gewoon ander subboard kunnen openen waarin dit soort technieken per topic beschreven worden. Dan hoef je alleen in dat draadje te zoeken, maar noodzakelijk vind ik dat niet.
Als je alles in één draadje wil onderbrengen krijg je op een gegeven moment een draad van teveel pagina's  waarvan het niet zeker is dat je het gaat vinden. Kortom ben je weer terug bij af.
Overigens krijg ik als ik reclame ga zoeken binnen wat zijn we aan het bouwen krijg ik een aantal zeer nuttige tips. Hetzelfde geldt voor Golfplaat.
Ik zie het extra nut van een draadje niet zo. Maar indien nodig/wenselijk, dan wil ik beide draadjes wel geschikt maken voor de Encyclopedie.

Groet,
michel

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #21 Gepost op: 08 augustus 2014, 19:40:51 »
Hallo  Floris, Herwim,

De meesten die bouwen hebben hun eigen draadje waarin ze hun ervaringen delen. Dat maken van die beschrijvingen kost een hoop tijd. Om dan te verwachten datzelfde nog een keer in jullie draadje te zetten?
Dat levert de bouwer/ schrijver niets op (behalve commentaar) en kost wel moeite.
En een aardig deel wat je nu hie zegt,is een deel van "het probleem" hndige tips en trucs,DHZ beschrijvingen staan overal.
Zou een copy en paste actie door die persoon nou echt zoveel extra moeite kosten ?
Commentaar in zoiets is iets wat niet de bedoeling is,wil ieman wat weten kan kan men in het geval van een vraag als het een BNLS persoon betreft,een pb sturen met vragen.

Voor de ency worden volgens mij altijd vrijwilligers gezocht. Mooie taak voor jullie?
Ik zou er normaal gesproken geen probleem mee hebben.
Ik zit nu in de ziektewet thuis en heb dus tijd.
Als ik hir hopelijk snel weer uit ben,dan is er voor mij weer een dagtaak alss jouwfeur ;) die op me ligt te wachten.
En dat vreet te veel tijd,om zoiets er dan nog naast te doen.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3393
    • modulebaan.nl
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #22 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:06:28 »
Hallo Floris,

Je vraagt aan anderen iets extra's te doen, voor jullie gemak, waar de ander geen voordeel van heeft....>:(
Zoals al eerder gezegd, niemand houdt jullie tegen een draadje te maken met links naar posts waar handige zaken in staan.

Voor wat betreft vragen over gebruikte technieken: dat zijn juist zaken die je NIET per pb af moet handelen, maar in het draadje.  Op die manier kunnen meer mensen profiteren van nieuwe inzichten, en kan er een open discussie ontstaan. Dat laatste is in ieders voordeel, en een belangrijke reden om op het forum te posten.
In mijn bouwverslagen zul je ook links aantreffen naar posts waar technieken in beschreven staan die ik toepas, een manier om een betere kennisoverdracht te creeren.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #23 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:14:04 »
Hallo allen

Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Er zijn mensen die ons idee dragen en er zijn meer mensen die zo hun bedenkingen hebben.
Jammer dat er meer mensen zijn die hun bedenkingen hebben, we proberen alleen een topic te scheppen
waarbij wat meer ingegaan wordt in technische aanpak van bepaalde vraagstuk.
Heeft niets te maken met de Encyclopedie dat is een heel andere opzet met een andere doelstelling.
Ik zelf vind niets op gedetailleerd gebied wat scenery aangaat in de Encyclopedie, dat is geen commentaar
maar ik zie dit als een andere doelstelling maar misschien moeten we ons meer richten om de encyclopedie
uit te breiden met beschreven stukken en foto's betreffende de boven genoemde ideeën.

Als nu al blijkt dat er meer mensen dit niet zien zitten dan denk ik zelf moet ik hier nog energie insteken kan ik mijn energie misschien beter gebruiken voor mijn eigen bouwwerkjes en mijn eigen bestand met artikelen en technieken die ik al 35 jaar bijhoud.

Deze topic heb ik willen opzetten omdat ik bij het hoofdstuk wat zijn onze laatste aanwinsten een boekje zag die Jaap (JaJo) had aangeschaft.
Deze technieken die daar in beschreven worden zijn een lust voor het oog en ikzelf ben daar sinds een jaartje ook mee bezig.
Hoe mooi zou het zijn om deze technieken met elkaar uit te wisselen en van elkaar te leren en hierbij misschien andere technieken ook te beschrijven.
Maar ik twijfel nu of ik hier wel mee door moet gaan, het klinkt misschien slap dat ik dit nu al aangeef maar als ik zie
dat ik al een groot deel van deze dag achter de computer zit om alle opmerkingen te lezen en zo mogelijk te beantwoorden ja dan hebben sommige gelijk dat dit heel veel tijd gaat kosten.
gr,
Herwim

Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8676
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #24 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:23:50 »
Hallo Herwim en anderen,

Ik heb een  tijd de kar van de Encyclopedie getrokken. Daar ook redelijk wat tijd in zitten. Vooral in het corrigeren, controleren en regelen van alle toestemmingen voor foto's e.d. We schreven regelmatig mensen aan of wij bepaalde stukken of delen daarvan mochten gebruiken. We zijn natuurlijk nooit compleet en we kunnen niet voor iedereen op zijn of haar niveau de stukken schrijven.  Als je denkt: Hé dat is iets voor de Encyclopedie en het staat er nog niet in. En je wilt daar een artikel over schrijven dan mag dat. Geen probleem. Dat hebben we vaker gedaan. Je kan dan bijvoorbeeld bepaalde informatie uit draadjes halen en gebruiken voor 1 artikel. We vragen wel de oorspronkelijke schrijver om toestemming :)

Deze topic heb ik willen opzetten omdat ik bij het hoofdstuk wat zijn onze laatste aanwinsten een boekje zag die Jaap (JaJo) had aangeschaft. Deze technieken die daar in beschreven worden zijn een lust voor het oog en ikzelf ben daar sinds een jaartje ook mee bezig.

Ja en vele technieken staan reeds beschreven op het forum en andere websites. Daarnaast ook gepubliceerd in tijdschriften en boekwerken :) Wil je specifiek de technieken uit het boekje? Dan is het een kwestie van het boekje aanschaffen. Dat kan ook handig zijn trouwens, alles gebundeld ;)

Hoe mooi zou het zijn om deze technieken met elkaar uit te wisselen en van elkaar te leren en hierbij misschien andere technieken ook te beschrijven.

Dat doen we toch al?  ??? Dit forum is één grote vergaarbak met het uitwisselen van allerlei technieken en methodes.

Maar ik twijfel nu of ik hier wel mee door moet gaan, het klinkt misschien slap dat ik dit nu al aangeef maar als ik zie
dat ik al een groot deel van deze dag achter de computer zit om alle opmerkingen te lezen en zo mogelijk te beantwoorden ja dan hebben sommige gelijk dat dit heel veel tijd gaat kosten.

"There ain't no such thing as a free lunch"

Terwijl deze topic dieper in de materie gaat en d.m.v.tekst en foto's echt laat zien hoe h.e.e.a. te maken en in detail
aangeeft wat heb je er voor nodig.

Ik probeer in mijn bouwdraadje meestal wel wat te laten zien en wat uitleg erbij. Maar tot in detail iets laten zien stap voor stap.... Persoonlijk gaat dat bij mij niet lukken. Dit omdat ik ook maar wat aanklooi. Ik doe maar wat. Zoals met ballasten, ik gebruik een bepaalde mix van ballastsoorten en merken. Iemand vroeg mij naar de samenstelling. De exacte mix tot op de korrel kan ik je niet geven, alleen dat ik bepaalde zakjes bij elkaar gepleurt hebt en dat een mooie mix vond. Of zoals met het begrassen: Ik doe het wel een beetje volgens de methodes die ik te horen heb gekregen op beurzen, gelezen hier op het forum maar toch een beetje op mijn manier. Ik klooi maar tot het resultaat er voor mij goed uit ziet. Als ik dat zou moeten vastleggen ben ik minimaal drie keer zo lang bezig  ;D  ;D En het schiet al bij mij niet op  ;D

Als je dat wilt, een kookboek-instructie. Tja, wat moet ik daarop zeggen. Dat wordt heel moeilijk voor de meesten denk ik. Ze hebben meestal de methode van Probeer en Experimenteer  ;D  Maar ik stel voor dat degene die zelf alles tot in detail op het forum willen hebben staan eens zelf een mooi bouwverslag van een bepaald iets neerzetten. Stap voor stap... Dan zul je merken dat het behoorlijk wat tijd kost ;) Ik ben benieuwd.  (y)

Voor technieken e.d. kijk ik meestal wat gebruiken en doen ze in het draadje en anders stel ik daar een vraag over. Ook vaak spreek ik iemand op een beurs van "Zag op het forum dat je bezig was met.... en gaat dat goed? Enzovoort..." En als ik iets kwijt ben dan is via google zoeken: met extra zoekterm Site:forum.beneluxspoor.net een handige :) Je moet dan wel de juiste termen weten. Dat dan wel weer. En ik heb een stapel tijdschriften (miba, EJ, SJ, RH, MSM & RM) liggen als archief  (y) Daar kan je ook nog wel eens wat uithalen.

Voor het probleem van "Ik kan het niet meer vinden....", is nog een tweede oplossing: Waarom leg je niet een bestand aan op de computer met linkjes en een omschrijving van bepaalde methodes en technieken? Dat moet volgens mij ook werken... Edit Ronald: Ik lees net dat je dat al hebt... Dan zou je toch veel moeten terug kunnen vinden....  ::)

En een aardig deel wat je nu hie zegt,is een deel van "het probleem" hndige tips en trucs,DHZ beschrijvingen staan overal.
Zou een copy en paste actie door die persoon nou echt zoveel extra moeite kosten ?

Uhm... ja, als je het goed wil doen moet je het controleren of alles goed is, of het verhaal nog klopt. Of eventuele aanvullingen c.q. opmerkingen uit andere posts meegenomen zijn, enzovoort... :)

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2014, 20:27:39 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8405
  • Nooit uitgeklust....
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #25 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:28:05 »
@Herwim, het valt mij op dat je nu in die paar bijdragen in deze draad je al drie maal hebt afgevraagd, zelfs na 55 minuten al, of je nog wel door wilt/moet met dit draadje. Ik kan niet voor anderen spreken, maar dat wekt bij mij een verkeerde indruk op. Zal vast niet je bedoeling zijn, maar ik vind het niet positief overkomen.
Top dat je je nek wilt uitsteken voor zoiets. Maar het gevolg van het opperen van een op zichzelf leuk initiatief, is dat je zowel mede- als tegenstanders zult vinden. Echter is het mijn ervaring dat mensen die tegengas geven an sich niet mordicus tegen zijn, maar wel  blootleggen waar een paar mogelijke pijnpunten kunnen zitten. Het is de kunst om dat goed op te pakken en mee te nemen in jullie verdere plan om dit op te zetten. Ik denk dat het plan er beter van word.
Om continue maar te zeggen dat je je energie dan maar liever in iets anders steekt na zo'n heel korte tijd als er toch zoveel mensen tegen zijn, dat wekt weinig vertrouwen dat het goed komt hiermee. Daarmee zul je afhakers creeeren. En dat zou ik jammer vinden. Ik vind het goed dat jullie met z'n tweeen dit idee oppakken en verder willen uitwerken.

Dus mijn advies: pak het idee, zet het op papier en neem vooral ook de pijnpunten mee en probeer die op een positieve manier te verwerken in jullie plan. Laat het even rijpen en kom dan terug met nieuwe moed en een uitgewerkt plan dat door een aantal anderen is beoordeeld.

My 2 cts...

Gr.

Edsko

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #26 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:39:18 »
Aan de hand van de meeste posting hier,kan ik dan niet anders dan concluderen,dat er erg weinig interesse is voor een "kant en klare" hoe maak ik dit topic waarin men allerlei DHZ zaken kan opzoeken
Hiermee moeten we dan maar concluderen dat er door diverse redenen/motieven vrijwel geen interesse is in een stuk basis gemak als het gaat om hoe doe ik dit nou en wat kan ik daarvoor gebruiken op 1 plek.
Ook prima,het zij zo.
Dan mag wat het mij betreft dit draadje langzaam verzanden in de diepte die BNLS  prullenbak heet.
Ga ik weer verder met het trachten te verzamelen van DHZ bouw beschrijvingen die voor mij nog is handig kunnen zijn.
Wie weet of er achter de schermen nog is een verbeterde versie wordt opgebouwd,die beter/anders zal worden ontvangen hier ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #27 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:41:27 »
Hallo Edsko

Ik was al bang dat dergelijke opmerking zou komen na aanleiding van mijn eigen opmerkingen.
Inderdaad ik ben momenteel heel onzeker, wil me dolgraag inzetten om een dergelijke topic op te zetten
samen met Floris hoewel ik moet toegeven dat ik Floris hier een beetje in mee getrokken heb maar er is iets
waardoor ik onzeker ben en nog niet kenbaar heb gemaakt omdat ik er liever niet over wil praten.
Maar om te voorkomen dat jullie een verkeerde indruk krijgen, het probleem is dat ik misschien verder op in
het jaar Sept / Okt een soort hart operatie moet ondergaan het is nog niet zeker maar ik hoop dat jullie begrijpen
dat dat mij wel bezig houd tussen alle modelspoor activiteiten.
Verder wil ik hier niets over zeggen.

Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8405
  • Nooit uitgeklust....
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #28 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:52:51 »
Ga ik weer verder met het trachten te verzamelen van DHZ bouw beschrijvingen die voor mij nog is handig kunnen zijn.
Dan heb je toch al een begin?
Voor ieder probleem zijn er meerdere oplossingen. De een vind dit handig, de andere dat. Allemaal prima, als het maar voor je werkt.
Werk het achter de schermen eens wat verder uit. Ik vindt het een sympathiek idee en zou het jammer vinden als jullie dit niet in alle rust even achter de schermen uitwerken. Na 2 pagina's al aangeven dat je stopt, is wel heel kort door de bocht, want er is maar een handvol mensen die gereageerd hebben. Laat dat je aub niet tegenhouden. De meerderheid van de lezertjes hier reageert niet of zelden, maar leest wel graag mee.

Dus, koppies op, schouders naar achter, t**ten vooruit en gaan!  ;D (y)

En Herwim, alle begrip daarvoor. Ik denk dat dat iets zou zijn dat iedereen zou bezig houden. Sterkte.

Gr.

Edsko

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15428
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen en technieken van ons allen.
« Reactie #29 Gepost op: 08 augustus 2014, 21:05:33 »
Floris, citaat vam Chris:

Nutteloos.
Mooie ombouw projecten staan al in een rubriek, en handige technische hoogstandjes gaan van hier meestal door naar de ency.
Zo niet, kan je dat als gebruiker altijd aangeven en zetten ze dat eventueel netjes neer in de ency.

Jou reactie:

@ Ronald Halma,

Ik denk dat dit iets is wat niet geheel te vergelijken is met de encyclopedie.
Er zijn hier vele mensen die of in een algemeen draadje of in hun bouw verslag van wat ook dingen laten zien,die je niet terug vind in de encyclopedie.
Als juist dat soort dingen nou is hier verzameld kunnen worden,dan hoef je niet opzoek binnen dit forum naar waar die handige beschrijving stond van bv zelf een reclame op een muur krijgen zoals recent ergens er fraai werd beschreven en zelf bijval kreeg van meerdere manieren waarop het ook nog zou kunnen.
Afijn dat soort dingen hier verzamelen en uitbreiden,zou denk ik voor vele erg handig kunnen zijn.
@ Chris

Misschien vind je t nutteloos,maar lees mijn reactie naar Ronald even en wacht desnoods rustig af of dit toch minder nutteloos kan worden dan je nu denkt  ;)
Niet iedereen is overal handig in of een ouwe rot in dit "vak" en ook die mensen kunnen met behulp van een draadje waarin allerlei handigheden beschreven staan wellicht ook toekomstige hoogstandjes laten zien doordat men op een gevonden DHZ(doe het zelf) beschrijving van iets,is gaan verder denken.
Het is geen zins de bedoeling om technische zaken hier te willen verzamelen,maar gewoon "simpele" dingen om bv een dak zelf te maken,iets te weatheren,zelf reclame borden te maken of reclames op een huis te frotten,methodes om ramen met open slaand midden stuk te maken,van dat soort dingen.

Wat ik bedoelde; we hebben de ency maar ook baanbrekers (waar Chris op doelde). Ofschoon ik van die indeling helemaal geen voorstander ben staan daar wat apartere dingetjes, en als je die bijhoudt heb je idd een eigen database waar je uit kunt putten. Jullie idee is best goed maar het zal het forum m.i. nog onoverzichtelijker maken omdat je verzand in allerlei subboards en zo het overzicht verliest.

Ik bedoel dan ook niet jullie inspanning, daar heb ik grote waardering voor. Wat ik niet mooi vind is idd na enkele berichten en 2 uurtjes de negatieve klank waarmee dit draadje door jullie in stand wordt gehouden. Iets positievere insteek zal zeker meer enthousiasme opleveren en ook het meewerken van anderen om evt zoiets op te zetten wat jullie willen.

Succes :)