Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door puntenglijder
Vandaag om 22:15:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra  (gelezen 34987 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #75 Gepost op: 12 August 2014, 10:11:16 »
Remco, even een vraagje uit pure belangstelling :
- Wat is het essentiele verschil in de software ?

Sander

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #76 Gepost op: 12 August 2014, 10:24:43 »
@ Simon. Dank voor de uitleg.
@ Eric. Met zoekmachines kan ik vrij goed omgaan, maar een nummerlijstje krijg ik niet gevonden. Niet in het Fyra-draadje noch op Railcolor. Als jij weet waar het staat, laat het maar weten.
Deze als voorbeeld

Om meer lijsten te vinden:
Kies het merk, kies het type, eventueel het subtype/eigenaar voila je krijgt nog meer lijstjes.
Gr.
Eric

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #77 Gepost op: 12 August 2014, 10:26:59 »
Sander, hoe het allemaal software matig in elkaar zit durf ik niet te zeggen. Meest essentiele verschil is in ieder geval de topsnelheid. Ik kan me voorstellen dat er qua aanzet krachten ook wel verschil in zit." 
Helaas heeft de cargo software een aantal zaken die door de NS geeist werden,maar voor cargo een ergenis zijn.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #78 Gepost op: 12 August 2014, 13:20:37 »
Ik lees op de site van Nico Spilt dat het van oorsprong goederenlocs zijn voor een snelheid van 140 km/u maar voor de NS de specificaties worden aangepast naar reizigersverkeer met 160 km/u. Zou dat wel goed gaan? Ik krijg even een 1100- deja-vu waar de Franse goederenloc (100 km/u) werd aangepast voor 130 km/u met alle problemen van dien... we zullen er maar van uitgaan dat de huidige techniek dat gewoon toelaat.
Het design vind ik overigens wel heel erg jaren '80 zo, maar het is een proefloc dus wellicht bedenkt men wel een fraaier kleurschema voor de dienst.
Het is helemaal geen proefloc, het is gewoon de eerste van 19 stuks. Proefrijden zullen ze allemaal doen, dat is de afname proefrit namelijk.

Ad_M

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
  • N-Spoor
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #79 Gepost op: 12 August 2014, 14:44:17 »
Zo ver ik op de foto's kan zien wijkt de kleur geel al flink af van de ICR's en zit het blauwe vlak te hoog tov de ICR's

Eigenlijk echt Nederlands dit.., lekker zitten mekkeren terwijl je er geen bal aan kan doen  ;D

Mvg,
Ad
Als je het niet meer trekt..., dan moet je duwen!

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #80 Gepost op: 12 August 2014, 17:56:36 »
De reden is dat de 186 halfafgeveerde tractiemotoren heeft (Tatzlager-antrieb) en dat daarom op conventioneel spoor de toegelaten snelheid van de locs maar 140 km/h is. Omdat de HSL speciaal gelegd spoor heeft voor hogere snelheden konden de locs daar wel een toelatingssnelheid van 160 km/h krijgen zonder dat de tractiemotoren het te zwaar te verduren krijgen.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #81 Gepost op: 12 August 2014, 19:22:52 »
Weer zo'n afzichtelijk blauw-geel ding. Probeer eens een origineel
ontwerp te bedenken. Kijk eens bij de buren om je heen NS....
Mvh Steef

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8850
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #82 Gepost op: 12 August 2014, 19:32:43 »
zoals de V250

groet,
michel ;)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #83 Gepost op: 12 August 2014, 19:34:37 »
Weer zo'n afzichtelijk blauw-geel ding. Probeer eens een origineel
ontwerp te bedenken. Kijk eens bij de buren om je heen NS....

Michel was me net voor.

@Steef, te heet gewassen verkeersrood van de DB?  neuh.
Jeroen

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8850
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #84 Gepost op: 12 August 2014, 19:42:37 »
 ;D
Maar ik geef toe een BM73 was ook leuk geweest.

Groet,
michel

martijn v m

  • Online Online
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #85 Gepost op: 12 August 2014, 20:12:13 »
alsof de DB iets origineel flitsents heeft?
wit met een rooie streep  ::)
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #86 Gepost op: 12 August 2014, 20:13:44 »
Kijk eens bij de buren om je heen NS....

Moeilijk zeker, begrijpend leren lezen...
Mvh Steef

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #87 Gepost op: 12 August 2014, 21:33:43 »
Ah, de Duitsers zijn geen buren meer dus. Vertel eens wat dan volgens jou een flitsend ontwerp is? :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2484
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #88 Gepost op: 12 August 2014, 22:27:49 »
Misschien omdat tegenwoordig alle materieel een EVN nummer moet hebben en het dan een beetje achterhaald is om dan ook nog eens een eigen nummer toe te kennen. Zeker voor locs die ook grensoverschrijdend opereren.

Ehh, en de groene Traxx locs van Alpha trains dan ? E 186 125 is ook genummerd als 2803 bijv. Dus wat mij betreft hadden er ook 1900 nummers op de locs gemogen.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

martijn v m

  • Online Online
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #89 Gepost op: 12 August 2014, 23:05:39 »
Moeilijk zeker, begrijpend leren lezen...

wat bedoel je dan?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk