Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:41:56
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 16:38:37
waterwagens door FritsT
Vandaag om 16:35:31
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 16:31:03
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:23:34
Project seaside Germany door Tjalling
Vandaag om 15:36:13
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Pauldg
Vandaag om 15:33:53
Fleischmann rijtuig 5896 door ArjanB
Vandaag om 15:15:17
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht door TonM
Vandaag om 15:10:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:55:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jelmer
Vandaag om 14:28:44
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:44:42
C12c rijtuig door spoorijzer
Vandaag om 13:39:10
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen. door hervé
Vandaag om 13:33:31
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door erbink
Vandaag om 13:24:17
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 13:24:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:04:05
Au bord de la Cèze door Basmans
Vandaag om 11:56:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:35:31
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Lucien
Vandaag om 11:33:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 10:01:43
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 09:34:31
Acme nieuwe ICNG door arnaud-ns/htm
Vandaag om 09:33:30
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door Rick
Vandaag om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door MathynK
Vandaag om 07:31:01
Een leuke vrachtwagen door ArjanB
Vandaag om 01:18:15
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
  

Auteur Topic: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra  (gelezen 35713 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #45 Gepost op: 07 August 2014, 23:28:11 »
ehhhh Piko, Roco en A.C.M.E ????

Dat was dus ironisch bedoeld, aangezien je de nek breekt over die Duitse meuk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2488
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #46 Gepost op: 07 August 2014, 23:29:30 »
@V200-G2000,

Als Lokpaint ze gaat maken zullen het er toch geen honderden zijn....en er zullen waarschijnlijk steeds meer mensen de nieuwe NS loc willen als deze meer bekendheid krijgt. Nu weten veel modelspoorders nog niet dat deze loc's er aan zitten te komen, want niet iedereen zit op een modelspoorforum en buiten is de loc nog niet te zien.

Ik wil in elk geval een model van de loc hebben  ;)

@Peter,

Ik ging er dus iets te serieus op in. Ik kan ook niet wennen aan de sippe smile met vraagtekens die automatisch verschijnen als ik 3 vraagtekens achter elkaar zet, dat maakt het nog onduidelijker. deze is beter  :)

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 07 August 2014, 23:32:25 door Forever Rocofan. Reden: tekst toegevoegd »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #47 Gepost op: 08 August 2014, 00:42:48 »
krijgen deze rijtuigen de handvatten weer terug of behouden ze de deurknop?
Die klephandvatjes, en eigenlijk meer bedoeld de bijhorende spagnolet die de deuren mechanisch vergrendeld is verplicht in België.
In Nederland is die niet verplicht dus zolang ze op de Nederlandse HSL rijden zullen ze niet nodig zijn.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #48 Gepost op: 08 August 2014, 17:34:47 »
In principe vallen we weer terug op het idee wat Bombardier had aangedragen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6749
  • Spaar ze allemaal.
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #49 Gepost op: 08 August 2014, 19:46:47 »
Eigenlijk was 160 km/h met de NS1000 al de bedoeling, alleen toen enkel voor binnenlands verkeer.
Gaat het na 66 jaar toch nog lukken.

Stephan.

thijsdekok

  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • dyslectie
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #50 Gepost op: 09 August 2014, 11:15:47 »
Jammer dat de ns niet gewoon weer een oud nummer heeft gedaan als wij die al kende bij alle ander

Gr thijs

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #51 Gepost op: 09 August 2014, 11:58:00 »
Misschien omdat tegenwoordig alle materieel een EVN nummer moet hebben en het dan een beetje achterhaald is om dan ook nog eens een eigen nummer toe te kennen. Zeker voor locs die ook grensoverschrijdend opereren.
Gr.
Eric

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #52 Gepost op: 09 August 2014, 17:10:22 »
De 186 001 in Moenchengladbach, Hauptbahnhof op dit moment:

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6564&action=dview

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #53 Gepost op: 09 August 2014, 21:23:47 »
En maandag komt de loc naar Nederland. Met een beetje geluk kan ik de loc dinsdag bekijken bij één van de proefritten. Ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
Heußenstein : HO, DB 1957

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #54 Gepost op: 09 August 2014, 22:28:24 »
Ah, het nummer staat er gewoon op. Het is dus de 1186. ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #55 Gepost op: 10 August 2014, 11:48:54 »
Helaas Peter zo werkt het niet.
Zoek maar eens hoe het EVN nummer in elkaar zit.
De eerste 4 cijfers zeggen iets over de categorie voertuig en landcode.
Daarna volgen 7 cijfers waarvan het eerste cijfer (1) in principe nog geen specifieke betekenis heeft.
Daarna volgen 3 cijfers die de class aangeven, 186 dus en dan 3 cijfers die het volgnummer aangeven,001 dus.
Uiteindelijk gevolgd door een controlecijfer.
In jou redenatie zouden alle locs de 1186 gaan heten ;D
Loc zal wel bekend worden/blijven als 186001.
Gr.
Eric

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #56 Gepost op: 10 August 2014, 21:12:22 »
Joh.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11699
    • Mijn fotoarchief
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #57 Gepost op: 10 August 2014, 21:15:03 »
Misschien dat je een overdaad aan emoticons moet gaan gebruiken in je posts, Peter  :P

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #58 Gepost op: 10 August 2014, 23:25:43 »
Zo'n grote vishaak op de zijkant is zóó jaren '80. Dit geel met blauwe vlak heeft wel wat, maar misschien is een racestreeppatroon nog mooier. :)

Wat wel apart is: de nummering begint bij 001 terwijl de BR 186 al jaren bij diverse ondernemingen rijden. Misschien een reservering die nooit eerder verkocht is? Wie weet meer?
« Laatst bewerkt op: 10 August 2014, 23:34:10 door MHS84 »

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: HSL Intercity Direct, opvolger van de Fyra
« Reactie #59 Gepost op: 10 August 2014, 23:28:03 »
Ik heb maar eens twee subtiele alternatieven gemaakt, gebaseerd op de twee meest voorkomende opmerkingen: een 1900-nummer en minder 'verloren' NS logo's:

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6566&action=dview