@ Simon. Dank voor de uitleg.@ Eric. Met zoekmachines kan ik vrij goed omgaan, maar een nummerlijstje krijg ik niet gevonden. Niet in het Fyra-draadje noch op Railcolor. Als jij weet waar het staat, laat het maar weten.
Ik lees op de site van Nico Spilt dat het van oorsprong goederenlocs zijn voor een snelheid van 140 km/u maar voor de NS de specificaties worden aangepast naar reizigersverkeer met 160 km/u. Zou dat wel goed gaan? Ik krijg even een 1100- deja-vu waar de Franse goederenloc (100 km/u) werd aangepast voor 130 km/u met alle problemen van dien... we zullen er maar van uitgaan dat de huidige techniek dat gewoon toelaat.Het design vind ik overigens wel heel erg jaren '80 zo, maar het is een proefloc dus wellicht bedenkt men wel een fraaier kleurschema voor de dienst.
Weer zo'n afzichtelijk blauw-geel ding. Probeer eens een origineel ontwerp te bedenken. Kijk eens bij de buren om je heen NS....
Kijk eens bij de buren om je heen NS....
Misschien omdat tegenwoordig alle materieel een EVN nummer moet hebben en het dan een beetje achterhaald is om dan ook nog eens een eigen nummer toe te kennen. Zeker voor locs die ook grensoverschrijdend opereren.
Moeilijk zeker, begrijpend leren lezen...