Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door MOVisser
Vandaag om 00:25:52
'Permaloog' met electronenbuizen door Martin Hornis
Vandaag om 00:19:41
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
22 December 2025, 23:53:34
Rondom Charlois door Alewijn
22 December 2025, 23:07:40
Goede wensen voor 2026 door Hans Reints
22 December 2025, 22:58:54
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
22 December 2025, 22:53:11
Roco 42616 door Ronald69
22 December 2025, 22:39:39
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
22 December 2025, 22:21:30
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco door wob
22 December 2025, 22:11:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
22 December 2025, 22:05:54
Aachenau West door wob
22 December 2025, 22:00:45
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
22 December 2025, 21:45:50
Raadplaatje door Sikko
22 December 2025, 21:36:57
Au bord de la Cèze door Frank 123
22 December 2025, 21:17:03
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door San-Markos
22 December 2025, 20:15:31
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
22 December 2025, 19:35:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
22 December 2025, 19:00:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
22 December 2025, 18:57:14
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door sncf231e
22 December 2025, 18:55:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
22 December 2025, 18:48:37
Modelspoorbaan van Einte door NS264
22 December 2025, 18:45:05
herrmann door Eric B
22 December 2025, 18:42:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
22 December 2025, 18:35:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
22 December 2025, 18:34:54
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door RdJ
22 December 2025, 16:25:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 December 2025, 16:21:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
22 December 2025, 15:52:51
Zee. Land. door Huup
22 December 2025, 15:46:46
Mijn geweatherde modellen door Paulus
22 December 2025, 15:43:44
Mooi weer om buiten te spelen door minilocomaster
22 December 2025, 15:43:12
  

Auteur Topic: Vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten  (gelezen 4281 keer)

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #15 Gepost op: 04 July 2014, 17:27:29 »
... en op de vrachtauto staat;  ..ga toch fietsen..
Bizar, bizar.
Hebben we toch zowat alle modaliteiten bij elkaar.

Carel.
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #16 Gepost op: 04 July 2014, 17:30:13 »
Ja, ik bedoelde ook in de meeste gevallen bij ongevallen, en dan dus de vrachtwagens meer als uitzondering daarop  ;)

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #17 Gepost op: 04 July 2014, 20:10:40 »
De vangrails in Nederland zijn niet sterk genoeg om vrachtauto's tegen te houden. Het kan wel, maar daar hangt een bepaald prijskaartje aan, en in deze tijd van bezuinigingen (ook bij Rijkswaterstaat) is een dergelijke investering niet bepaald aan de orde...
Heußenstein : HO, DB 1957

richardvandijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #18 Gepost op: 04 July 2014, 20:11:08 »
@menno.

Kan jij mij vertellen op welke plaatsen een vrachtauto hoger is dan de vangrail (geleiderail is het echte woord). En dan bedoel ik niet de ruimte onder de trailer zelf. Want als dit gebied er als eerste overheen gaat dan kan de chauffeur zijn baas bellen en zeggen dat zijn spiegel stuk is, omdat de auto erop ligt.

Het heeft meer met het gewicht en de snelheid te maken dat een vrachtauto er door heen gaat. ga er maar eens vanuit dat die auto met 90 km/h heeft gereden en maar 40 ton woog.

Wat ik dus knap vind is dat hij heeft uitgeweken zonder op zijn kant te gaan. dat hij op het spoor recht is blijven staan is gewoon geluk.
Groetjes Richard (vrachtwagenchauffeur)

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #19 Gepost op: 04 July 2014, 21:44:36 »
Of de boel kantelt of niet hangt van de belading af. Op moment dat de boel in de aanhanger gaat schuiven kan je weinig meer doen.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #20 Gepost op: 04 July 2014, 22:33:26 »
Kwam zojuist op facebook voorbij.
Hier zie je goed hoe de truck op het spoor staat.
Echt wat een bizar ongeluk.


Mvg jamie
« Laatst bewerkt op: 04 July 2014, 22:39:19 door Jamie »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: Vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #21 Gepost op: 04 July 2014, 22:34:47 »
Het hoogtepunt van een vrachtwagen ligt natuurlijk aardig boven de hoogte van de vangrails, maar dat zal dan meestal een gekantelde auto tot gevolg hebben.

Hier is gewoon sprake van bruut geweld  ;D

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #22 Gepost op: 05 July 2014, 06:32:24 »
Zwartepunt zal laag gelegen hebben.
Ik heb foto's gezien waaruit blijkt dat hij op de meest rechtse strook reed. Onder volle remming (met verl achtergebleven remsporen) in paniek scherp naar links gestuurd. Kop vooruit het spoor op. De railstaven zullen 'm deels weer evenwijdig aan de rijstroken hebben helpen sturen.

PD5CL

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • @PI4VAD
    • A 12
Re: Vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #23 Gepost op: 05 July 2014, 07:21:04 »
De rails zelf was ook iets verschoven bij dat ongeluk hoorde ik..
Ham Radio & Trains :)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8102
Re: Vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #24 Gepost op: 05 July 2014, 11:21:11 »
Dat kon je goed zien toen ze gingen herstellen.
De kraanmachinist met zijn "graafmachine" die op de rails reed gaf met zijn laadbak steeds een klap tegen de rails om deze weer in het profiel te leggen. Je zag de mannetjes van Prorail? meet een meetlat steeds controleren of de spoorafstand weer goed was.
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8102
Re: Vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #25 Gepost op: 05 July 2014, 11:25:04 »
De officiele naam voor vangrail is inderdaad geleiderail en zoals de naam al zegt bedoeld om een voertuig wat uit koers raakt zodanig te geleiden dat er een situatie ontstaat die de minste schade/problemen oplevert.
Maar afhankelijk van de hoek is het geen enkel probleem om er doorheen te rijden. Daar is de constructie ook op berekend.
Gr.
Eric

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: vrachtauto op spoor na ongeluk A4 bij Sloten
« Reactie #26 Gepost op: 05 July 2014, 16:45:03 »
Wat stelt die vangrail nu voor? En die palen, leuk voor het gezicht! Maar met een beetje vrachtwagen rij je er zo doorheen,.... Blijkt maar weer!
Tijd voor beterdere vangrail!
De sterkte van vangrail is zo gekozen dat het bewegingsenergie kan opnemen zonder daarbij het voertuig grotendeels te verwoesten. Hoe sterker de vangrail, hoe minder overlevingskans inzittenden hebben bij het in aanraking komen ermee. Daar zijn in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw vele proeven mee gedaan (zijn op Youtube wel te vinden).
Groetjes,
Emiel