Dit gebeurd alleen als er werkzaamheden zijn op de normale route.
@ MHS84: Dit is de informatie die de stewards meekregen, samenvatting van de belangrijkste punten op de route. In het 1e jaar autoslaaptrein van EETC kregen men in het begin weinig info mee, tot men erachter kwam dat het voor de nacht stewards wel handig was. Bologna 2006:Watergraafsmeer V13:55 Den Bosch A15:50 V16:12 Venlo A17:16 V17:27 conducteursBonn A19:42 V19:44 conducteurs Boppard A20:46 V20:52 Karlsruhe HBF A23:48 V23:50 Basel Bad A01:56 V01:58 conducteurs Basel SBB A02:04 V02:14 conducteurs, keren en locwissel Chiasso A06:18 V06:33 conducteurs, LocwisselMilano Lambrate A?? V??? Bologna A10:00Terug:Bologna V17:55Milano Lambrate A?? V??Chiasso A21:14 V21:25 conducteurs en lokwisselBasel SBB A01:39 V01:53 conducteurs, keren en locwisselBasel Bad A01:59 V02:01 conducteursKarlsruhe HBF A04:16 V04:18 Koblenz A07:23 V07:23 Köln HBF A08:57 V09:03 conducteursVenlo A10:36 V10:51 conducteursDen Bosch A11:50 V12:47Watergraafsmeer A14:05De conducteurs die in Köln (of in de buurt) op stappen rijden mee tot aan de grens, dat doen ze ook bij de wintertreinen. Het was altijd een redelijk vast clubje conducteurs dat deze diensten draait, ik verwacht dat ze het nog steeds zo doen. Tussen Basel Bad en SBB waren verschillende oplossingen mogelijk. Een andere conducteur. Puur praktisch als je in SSB moet zijn op dat tijdstipGeen conducteur. Afstappers sleutelen en geven vertreksignaal, trein onder verantwoording van machinist.De man met de rode pet sluit de deuren en geeft vertrekbevel. (Ik weer niet meer hoe de Duitser deze functie noemen...) Deze trein heeft een redelijk vaste route gehad in de loop van de jaren. De route in Zwitserland ging vanaf Basel via Arth Goldau en Bellizona naar Chiasso.De trein naar Avignon heeft vooral in België soms vreemde routes/oplossingen gekend. Er was in 2006 een wissel weggehaald waardoor er vanaf Maastricht niet rechtstreeks langs Luik naar het zuiden gereden kon worden. Extra kopmaken was het gevolg In Juli 2006 waren er werkzaamheden op de route in Frankrijk en moest er nog eens tweemaal kopgemaakt worden.Mvg,Marc
Welke route EETC neemt? De goedkoopste route... (Helaas weet ik niet wat goedkoper is)Er is speling zat in de dienstregelingen en je zit met nachttreinen niet altijd te wachten op "tijdwinst". Zeker niet als daar een hoge prijs voor betaald moet worden. Mooi uitzicht speelt totaal geen rol, er moet ook verdiend worden aan de trein.Mvg,Marc