Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 21:55:45
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 21:55:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Stefan88
Vandaag
om 21:50:34
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 21:36:12
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Frank 123
Vandaag
om 21:24:59
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
Ronald69
Vandaag
om 21:23:17
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
Karben
Vandaag
om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:05:08
Vitrinekast
door
Frits C
Vandaag
om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
Vandaag
om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:41:20
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
Vandaag
om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
prutser
Vandaag
om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
Vandaag
om 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
Vandaag
om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Loading gauge verschil NEM en NMRA?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Loading gauge verschil NEM en NMRA? (gelezen 581 keer)
ivanzon
Offline
Berichten: 1595
Loading gauge verschil NEM en NMRA?
«
Gepost op:
16 May 2014, 14:35:41 »
In mijn favoriete modeltrein winkel staat naast het gebruikelijke Europese materieel ook een kleine selectie Amerikaans spul. Nu lijken die Amerikaanse locomotieven een stuk groter dan de Europese (iets hoger en langer).
Passen deze locs nog steeds door Europese (NEM) tunnels, of gaat dat problemen geven.
En hoe zit dat bij bijvoorbeeld Russisch materieel van de kleine fabrikanten, zijn die op 1:87 met smallere spoorbreedte, of zijn die omgerekend naar de HO spoorbreedte (dus kleinere schaal)
Kan ik aannemen dat voor het materieel op de volgende pagina speciaal gebouwde tunnels nodig zijn?
http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst25305_Soviet-railroads.aspx#post378241
Gelogd
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
Offline
Berichten: 4291
The Right Track, Your track!
Re: Loading gauge verschil NEM en NMRA?
«
Reactie #1 Gepost op:
16 May 2014, 14:40:44 »
Uit ervaring kan ik je melden dat een Bigboy van Athearn niet door ons Fallerportaaltje gaat. Zolang het op een recht stuk spoor is valt het nog wel mee, maar zodra je een tunnel ingang/uitgang ineen bocht hebt mislukt het.
Ik heb geen Russische ervaring.
Mooi topic trouwens, De dichtstbijzijnde Russische lok staat in Binz ( Rugen)
http://tiny.cc/1pdyfx
Bezoekje zeker de moeite waard ook al omdat het grootste gebouw Prora daar staat.
«
Laatst bewerkt op: 16 May 2014, 14:46:40 door Han Zijlstra
»
Gelogd
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
dh3201
Offline
Berichten: 2514
Re: Loading gauge verschil NEM en NMRA?
«
Reactie #2 Gepost op:
16 May 2014, 14:55:11 »
Het verschil tussen normaalspoor en het Russische breedspoor is in het echt 89 mm, in H0 is dat 1,023 mm. Waarschijnlijk wordt dat in model gewoon verwaarloosd.
Daarnaast is het Russische omgrenzingsprofiel wel een flink stuk ruimer dan het Europese omgrenzingsprofiel.
Ook leuk zijn de spoorwegen op Sachalin, destijds aangelegd door de Japanners in Kaapspoor, maar thans door de Russen geëxploiteerd met Russische breedspoorrijtuigen op kaapspoordraaistellen.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
ivanzon
Offline
Berichten: 1595
Re: Loading gauge verschil NEM en NMRA?
«
Reactie #3 Gepost op:
16 May 2014, 15:33:53 »
Dat die 'Ketelwagen op wannentender' oliestoker niet door een standaard HO tunneltje gaat passen lijkt me wel logisch. Ze mogen tot maximaal 5,30 meter gaan voor Russisch profiel
Ook leuk om te vergelijken met Europese maten: specificaties van een Stadler KISS voor Russisch profiel
http://www.stadlerrail.com/media/uploads/KISSAE0513_E.pdf
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Loading gauge verschil NEM en NMRA?