Ik vind dit het verhaal een hoog baron van Munchhausen gehalte hebben.Mvg Rieks
Men wenst niet in te zien kennelijk dat het hier om een project gaat waarbij grote commerciële belangen spelen.
Omwille van die belangen zullen de partners (a) niet willen dat hun naam voortijdig bekend wordt en (b) wat er precies speelt.
Ik dacht dat John Simons duidelijk heeft gemaakt waarom zijn project niet in de museumvijver vist. Als je dat niet wilt inzien kan ik er ook niets aan doen.
Culturele en lokale subsidiegevers komen in dit verhaal gewoon niet voor, want dit project voldoet niet aan hun criteria, namelijk behoud van erfgoed.
Dat ik ook niet blij ben op de manier waarop er tot nu toe is omgegaan met dit forum is een heel andere zaak.
Dat hebben ze in Engeland beter gedaan in het verleden.
Medeforumgenoten,als eerste moet ik bekennen dat ik het geheel met Dhr. Bender eens ben. Waarom neemt het Blauwe Brabander-team geen voorbeeld aan bijvoorbeeld het Brighton Atlantic project bij de Bluebell Railway: http://www.bluebell-railway.co.uk/bluebell/locos/atlantic/latest.html ? En ik vrees ook dat het project voor Nederland net een maatje te groot is... Waarom niet iets kleiners? Ik zou een Ezeltje bouwen... ideaal voor museumtrajecten als de SHM, SGB, of MBS en het is een karakteristieke locomotief waar geen ander voorbeeld waar ter wereld ook van te vinden is.En waar haalt het project een sleep rijtuigen vandaan? Of worden dat omgestickerde ex-DB rijtuigen?Maar ik kan het mis hebben en dan hebben we in 2020 een complete mailtrein. Alexander
En nog een praktisch probleem. Volgens mij zijn houten rijtuigen op hoofdlijnen min of meer verboden of in ieder geval onwenselijk bij snelheden boven 35 km/h.
Het is meer een kwestie van mazzel geweest. De diverse slopers hadden absoluut geen haast.