Het probleem met het soort dromen als deze, is dat die best wel eens negatieve gevolgen zouden kunnen hebben voor de diverse museumorganisaties.
Die mening deel ik zeker met je.Want hoe je het went of keert, als je een stoomlokomotief bouwt, dan ben je in de ogen van Jan met de pet met 'ouwe meuk' bezig die in een museum thuis lijkt te horen.Mede daarom vraag ik me ook af, als je dat nou juist niet mee geassocieerd wilt worden en juist wat wilt bouwen met nieuwe hedendaagse technieken, waarom dat dan juist in de basis baseren op een aloude, verouderde en eigenlijk verlaten techniekvorm die alle schijn oproept alleen nog in een museum voor te komen ?Het klinkt een beetje als de gloeilamp opnieuw willen uitvinden terwijl iedereen een spaarlamp in huis heeft?
Ik krijg de indruk dat velen de boodschap van John Simons niet begrepen hebben (of niet willen begrijpen).Het project wil dus niets met de museumwereld te maken hebben en wel vooral vanwege de eisen die de deelnemers/sponsors aan het projectstellen.
Daar hoeft niemand het mee eens te zijn, maar het is wel een feit. We leven in een vrij land.De gevraagde openheid is er nu en dat zou moeten worden gewaardeerd, ook al is het niet het antwoord dat er velen hier graag zouden horen. Jammer maar helaas.
Ik krijg de indruk dat velen de boodschap van John Simons niet begrepen hebben (of niet willen begrijpen).
De gevraagde openheid is er nu en dat zou moeten worden gewaardeerd, ook al is het niet het antwoord dat er velen hier graag zouden horen
Het project wil dus niets met de museumwereld te maken hebben en wel vooral vanwege de eisen die de deelnemers/sponsors aan het projectstellen.