Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 22:33:38
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 22:33:12
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:26:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:21:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 22:11:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
Vandaag om 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:46:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:38:18
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 21:28:03
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
Vandaag om 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
Vandaag om 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
Vandaag om 21:05:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:35:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:29:56
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57

Auteur Topic: ongenoegen uiten  (gelezen 33863 keer)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #135 Gepost op: 27 August 2007, 20:15:56 »
Peter ik zit ook niet elke minuut aan de toverdoos, vandaar een wat verlate reaktie.
Ik bedoel het absoluut niet persoonlijk, mijn excuses als het zo over komt.
Maar ik weet als geen ander dat je afgerekend wordt door de pet die je op dat moment draagt. Ik probeerde duidelijk te maken dat als je een probleem hebt, je er niet eindeloos a publiek over door moet zeiken en zeker niet persoonlijk worden. Ik pleit dan ook altijd dat als je een dispuut heb, je dit het beste persoonlijk of per telefoon kan afhandelen. Het geschreven woord is meestal voor tweeerlij redenen uit te leggen en dat gaat toch meestal de richting uit die jou het beste uitkomt.
Eigenlijk heb ik spijt dat ik in dit draadje gereageerd heb.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #136 Gepost op: 27 August 2007, 20:27:24 »
Duidelijk, dankjewel voor je reactie! (jammer dat we geen icoon hebben met een duim omhoog zoals op MSN, maar denk die maar op deze plaats).
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 27 August 2007, 20:49:59 »
Peter, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit een eigen keus is, niemand verplicht je deze taak op je te nemen. Dus moet je ook niet klagen dat het veel tijd kost. Een optie is om je verwilligerswerk te staken, en je volledig terug te trekken in je hobbykamer. Dus ook niet reageren op de draadjes in wat voor forum dan ook.

Want ook dit doen we allemaal op vrijwillige basis. Niemand is verplicht hier te komen.

Wim, dat klopt, maar volgens mij mis je de strekking van mijn verhaal gedeeltelijk. Het gaat er niet zozeer om dat het veel werk is (en ik ben er mijn van bewust dat jij ook de nodige uren aan dit forum besteedt) maar meer dat we niet alles kunnen volgen. Wat ik proefde uit het verhaal van Peter v.d.W. (teveel Peters hier...) is dat hij het gevoel had dat we hem persoonlijk pakten. Dat is niet zo. Maar als er ergens iets tussendoor glipt dat volgens onze regels niet zou kunnen, betekent dat dat we het niet gezien hebben. Daarvoor bestaat er de 'Meld dit bericht aan de moderator' link, waar overigens minder en minder gebruik van wordt gemaakt.

In het algemeen: Dit draadje is een perfect voorbeeld van waarom we steeds een beetje strenger moeten zijn. Het is heel bewust dat we hier niet gaan vegen, of zelfs aanpassen als er weer eens het volledige voorgaande bericht wordt geciteerd. Er worden dingen gezegd die helemaal niet door de beugel kunnen. Maar ze blijven mooi staan.

Wat ik geprobeerd heb is om een dialoog aan te gaan, om uitleg te geven waarom we zaken op een bepaalde manier aanpassen en boem, het loopt helemaal uit de hand. Zo zie je maar weer hoe goed zelfregulering werkt.

Al met al, Peter v.d.L. en ongetwijfeld andere moderatoren trekken het zich persoonlijk aan, maar mij maakt het allemaal vrij weinig uit. Ik heb door de jaren heen een dikke huid gekregen. Dus doe vooral je best; in dit draadje wordt niet geveegd, maar ik heb in ieder geval een aantal namen gezien die ik strenger in de gaten zal houden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #138 Gepost op: 27 August 2007, 22:41:04 »
Ik denk juist dat dit draadje aantoont dat vegen niet zo vaak nodig is. Oke, er schiet dan wel eens iemand uit zijn slof maar dan loopt het nog niet uit de hand. Er is wel eens een uitspraak niet zo netjes als je het misschien wel zou willen maar dat zegt vaak meer over degene die het plaatst.
En waarom zou je een citaat verwijderen als het niet aan jouw normen voor het gebruik van een citaat voldoet?

Modereren mag dan noodzakelijk zijn maar het moet geen grote controledrang worden. Dat kost de moderatoren nog meer tijd en levert eerder frustratie op dan voldoening.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Richard H

• Offline Offline
    • www.arminiatures.nl
« Reactie #139 Gepost op: 27 August 2007, 22:58:14 »
Goh.... ik heb even een paar citaten gelezen en weet nu ook waardoor beneluxrail.net ten onder is gegaan.Hetzelfde gezeur dus.Maar dat is mijn mening.Als ik een cafe inga heb je huisregels restaurant ,hotel hetzelfde dus waarom op het forum niet??? Ben je het er niet mee eens ga je ergens anders heen. Of denk ik nu te moeilijk ??????
Tijd maken voor de opbouw van mijn baan

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #140 Gepost op: 27 August 2007, 23:20:47 »
En waarom zou je een citaat verwijderen als het niet aan jouw normen voor het gebruik van een citaat voldoet?

Je zegt het zelf al: onze normen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #141 Gepost op: 28 August 2007, 00:22:23 »
 ;)
« Laatst bewerkt op: 20 February 2008, 22:15:24 door Ruud NS »

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #142 Gepost op: 28 August 2007, 00:40:14 »
Goh.... ik heb even een paar citaten gelezen en weet nu ook waardoor beneluxrail.net ten onder is gegaan.??????

Nou ben ik dan wel heel benieuwd wat de oorzaak is in jouw ogen van het stopzetten van de vorige site.
Ik ben gek op andermans wijsheden  :)
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

stig

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 28 August 2007, 00:46:08 »
Geweldig, ik had net hetzelfde getikt, maar toch zelf maar gewist. (niet op verzenden gedrukt) 'K dacht dat valt wel erg buiten deze discussie.

Maar goed, hoewel de naam grotendeels overeenkomt, zijn er toch een heleboel dingen anders hoor...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #144 Gepost op: 28 August 2007, 01:03:16 »
Tja, laat ik dan nogmaals zeggen dat ik dit een fijn forum vind (behalve dit draadje dan) en blij ben met de moderators en anderen die dit mogelijk maken!

@Peter v/d L: laat je dag niet verpesten door dit soort zaken. Ik waardeer het werk dat je voor dit forum doet. Het beheren van de server waar 3 sites op draaien ('k weet waar ik het over heb) moet je erg veel tijd kosten. Maar ik weet zeker dat je inspannningen door het overgrote deel van de bezoekers van de 3 forums ontzettend gewaardeerd worden!

@MPR: Op een forum heb je recht je mening te geven tot zover de beheerder dat toelaat. Vrije meningsuiting bestaat op geen enkel forum. Je opmerkingen waarin je aangeeft dat Peter je verder geen b*l kan schelen gaan echt te ver. Nog verder gaat je opmerking aan het eind van je betoog waarin je zegt niet over je heen te laten lopen en dat Peter dat maar goed in z'n oren moet knopen. Dit komt op mij over als een verkapte bedreiging. Vanuit commercieel oogpunt is het onverstandig en het komt erg onsympathiek over. Het interreseert mij nl wel hoe het de mensen die ik op dit forum ontmoet gaat. Hoop dat het iedereen, ook jou, goed gaat! Ik ken je verder niet en misschien heb je het ook niet zo bedoeld. Maar de opmerking van CBX daarna heb je aan jezelf te danken, al moet je 'm met een knipoog zien. Heb er in ieder geval hartelijk om gelachen. En dat zonder 2 flessen rum  ;)

Rob

• Offline Offline
« Reactie #145 Gepost op: 28 August 2007, 01:45:06 »
Ik merk dat hier nu aardig wat zaken door elkaar beginnen te lopen. En dat vind ik jammer. Even een aantal zaken rustig op een rij:

1. Een aantal mensen heeft na het overlijden van die andere site het initiatief genomen BNLS op te zetten. Juist om soortgelijke drama's in de toekomst te voorkomen heeft men goed nagedacht over de vraag in welke vorm dat gegoten moest worden. In mijn ogen is een goede vorm gevonden middels de Stichting.
2. Juist door het feit dat het een Stichting is, is deze site eigendom van die Stichting. Geen vereniging waar men om de zoveel tijd mag stemmen. Men is hier, haalt z’n informatie of niet en blijft of niet.
3. De Stichting stelt deze ruimte beschikbaar. Natuurlijk mogen beslissingen ter discussie gesteld worden, maar uiteindelijk is het aan de Stichting zich daar iets van aan te trekken of niet.
Stel: Morgen besluit men dat alleen nog maar mensen hier mogen posten die al hun bielzen paars verven. ;D Dat moet je eerst bewijzen via gewaarmerkte foto’s, anders kom je de site niet op. Dan heb je een keuze: Ik verf m'n bielzen paars of ik wens niet op deze site te komen. Klinkt cru, maar daar gaat het wel om. Willen maar 10 mensen hun bielzen paars verven, dan is de site d00d. Simpel toch?
4.Ik vind het prijzenswaardig dat de huidige moderatoren, ondanks persoonlijke aanvallen, deze draad laten staan. Chapeau! Laat dit nu maar eens voor eens en voor altijd uitzieken.
5. Kunnen we nu weer gewoon gaan dromen en eventueel bouwen?

Groeten, Rob
Groeten, Rob

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 28 August 2007, 04:12:21 »
@CBX: Ik kan om je opmerking gelukkig lachen omdat mijn zaken hier prima op orde zijn,en over afzeiken o.i.d is geen sprake van mijn zijde,met betrekking op het een en ander heb ik mijn mening gegeven.

@Ron: Je behoeft voor mij niet weg te gaan,lijkt me niet nodig.

Nogmaals,ik heb geen enkele moeite met goed onderbouwde kritiek,dat moet in deze tijden toch kunnen.
Echter het feit dat ik beticht wordt van het een en ander wat nooit of te nimmer het uitgangspunt is geweest in welke mogelijke vorm dan ooit,dat gaat me een beetje ver.
Het feit dat een van de moderatoren stelt dat ik mezelf niet erg sier wanneer ik een reactie geef op het een en ander en dat er wel een meer professionelere houding van mij werd verwacht,geeft me ook te denken waar deze moderator zich mee bezig houdt.
Het lijkt me niet de bedoeling dat een moderator zich gaat bezighouden met mijn manier van zakendoen welke zich pertinent buiten dit forum afspeelt,ik hou me tenslotte ook niet prive of zakelijk bezig met deze moderator buiten hetgeen hij rechtstreeks in dit forum tegen mij zegt of aan mij schrijft (typt in dit geval  :P).
Ik ben voor heel veel rede vatbaar,ook al is de indruk bij sommigen gewekt dat dit niet zo is,zo ook met discussievoeringen over het een en ander.
Doch blijf ik van mening dat wanneer een stelling neergezet wordt je,als je het niet kunt onderbouwen,dit beter niet kan doen,of anderzijds je bewoordingen aanpassen op een zodanige manier dat het in ieder geval wat minder direct 'aanvallend' overkomt.
Neemt niet weg dat je best je(zoals dit draadje al heet) ongenoegen mag uiten,daar sta ik ook voor open,heus wel.
Het verhaal wordt al anders als een neergezette stelling in aanvallende bewoordingen is neergezet.
Het direct wijzen met boze vingers lokt gewoonweg reacties uit die van tijd tot tijd heftig kunnen zijn,zo ook met mijn reactie op het feit dat ik aan sluikreclame zou doen,wat overigens niet het geval is.
En nogmaals aan CBX en de overigen op dit forum: Het is me in het geheel niet te doen voor de publiciteit,die heb ik in al die meer dan 12 jaar niet nodig.
Ik zal,voor zover de mede forum gebruikers mij om nadere info vragen over het een en ander, het betreffende lid met het vraagstuk zo goed waar mogelijk is be-antwoorden,lijkt me een normale zaak denk ik zonder dat het hierbij gaat om ' verkapte reclame ' want da's helemaal het uitgangspunt van het trachten te helpen niet.
En Peter K. , je mag me in de gaten houden als een van de boosdoenende namen hier op dit forum,ik heb daar geen moeite mee omdat ik niets onderneem waarvan aangenomen kan worden dat het met expliciete opzet is gedaan.
Probeer ook wat meer duidelijkere onderscheiden te maken op de site wat wel en niet mag en in welke rubriek bepaalde dingen wel toegestaan zijn, een voorbeeld van een onderwerp waar nieuwtjes neergezet kunnen worden voor en door zowel 'gewone' mensen en (klein) serie fabrikanten.
Een ander ding wat ik in het lezen van de berichten zag was dat er aangenomen zou kunnen worden dat ik mijn collega's ( firma Henckens, Firma NS Parts en de NHZ hobbyclub) zou gaan afkraken,doch het tegendeel is waar.
Deze firma's zijn mijn collega's of concurrenten(is maar net zoals je het noemen wilt).
Concurrentie moet kunnen en heb ik helemaal geen moeite mee.
Het afkraken van elkanders produkten heeft geen zin en wekt alleen maar boze gezichten,daar maak je zowel in het zakelijke als het prive leven veel vijanden mee waar je niks mee opschiet.
Deze stichting en hiermee de moderators hoeven van mij niet te vrezen dat ik mijn collega's af zou vallen of af zou kraken.
Zoals Hans van de Burght zijn menig is,zou elke kleinserie fabrikant aan bod moeten komen wat een goed uitgangpunt is denk ik.

Het is uiteindelijk de keus aan meneer of mevrouw X,welke de eindgebruiker is welk merk hij of zij voor de modelbaan wil aanschaffen,smaken verschillen nu eenmaal en is een gegeven feit waar we met zijn allen mee moeten leven,gelukkig is niet iedereen hetzelfde:P.

Tot slot wens ik iedereen ondanks de felle discussies die er waren een goeie spoorse tijd toe met veel bouwplezier.

Met vriendelijke groeten,

Peter.

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #147 Gepost op: 28 August 2007, 07:56:02 »
een voorbeeld van een onderwerp waar nieuwtjes neergezet kunnen worden voor en door zowel 'gewone' mensen en (klein) serie fabrikanten.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=42&Itemid=95

Het lijkt me niet de bedoeling dat een moderator zich gaat bezighouden met mijn manier van zakendoen welke zich pertinent buiten dit forum afspeelt
Dat was ook niet mijn intentie. Als het zo overgekomen is, mijn excuses.
Ik had het puur en alleen over de manier van communiceren op dit forum.
« Laatst bewerkt op: 28 August 2007, 07:57:33 door Peter van der Leek »
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

RoSoft

• Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
« Reactie #148 Gepost op: 28 August 2007, 08:01:43 »
Ik denk dat ik vandaag Klaas Zondervan maar eens een PB ga sturen, om mijn ongenoegen te uiten, dat is denk ik toch de beste oplossing.

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

DHG500

• Offline Offline
« Reactie #149 Gepost op: 28 August 2007, 08:31:25 »
Goeiemorgen Wim!

mag ik jou langs deze weg heel hartelijk danken én complimenteren voor de professionele en nuchtere wijze waarmee jij  sinds een moeilijke, en voor jou vervelende situatie eerder dit jaar, weer bijdraagt aan de kennisdeling op dit forum? Ik heb mij bewust erg gedeisd gehouden naar jou toe, maar vind in dit draadje voldoende aanleiding om toch even van de gelegenheid gebruik te maken om jou deze dank/complimenten over te brengen (onder het kopje 'genoegen uiten' :D).
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia