Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 22:33:38
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 22:33:12
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:26:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:21:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 22:11:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
Vandaag om 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:46:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:38:18
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 21:28:03
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
Vandaag om 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
Vandaag om 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
Vandaag om 21:05:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:35:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:29:56
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57

Auteur Topic: ongenoegen uiten  (gelezen 33875 keer)

vt175

• Offline Offline
  • Diespe
    • Model4rail
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #90 Gepost op: 27 August 2007, 11:26:00 »
Waneer ben je commercieel verbonden met een product?
Als ik bv. enkele locs uit mijn verzameling verkoop heb ik ook een commercieel belang?

Er zijn genoeg voorbeelden op het forum aan te wijzen waar een commercieel belang achter zit (b.v. een vereniging welke een beurs organiseert). Ook sluik reclame komt veel voor, wie heeft er allemaal en merk in de handtekening staan?

Ik vindt dat Peter van (let op sluik reclame! ;)) MRP Micro Railway Products Sdn.Bhd.  het netjes heeft gehouden, ik kan me vinden in zijn argumentatie en zie geen enkel probleem in zijn berichtgeving.

Moderators zijn nodig om de site in de lucht te houden maar enige terughoudendheid en objectiviteit met ingrijpen kan volgens mij geen kwaad. Door meer openheid te geven waarom wordt ingegrepen kan voorkomen dat iemand ander dezelfde "fout" maakt.

Het bestaansrecht van deze site is te danken aan zowel de moderators als de gebruikers!

Diederik

stig

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 27 August 2007, 11:42:31 »
Het ligt iets anders dan jij voorstelt. Jij bent dan een particuliere verkoper. Peter daarintegen heeft een bedrijf. Men wil kennelijk voorkomen dat hij een negatieve uitspraak doet over bijvoorbeeld Henckens seinen oid. en dan staat onder aan het bericht een bedrijfsnaam waar je bijvoorbeeld wel goede seinen kunt kopen...

Stig - Of U nu een sein van Henckens of MRP kent, als U het maar met TNT verzend... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #92 Gepost op: 27 August 2007, 11:46:18 »
@Peter, ik trek helemaal niets in persoonlijke sferen. Als jij mijn opmerking zo betitelt dan mag je dezelfde titel geven aan een eerder opmerking van jouw hand:
Citaat
Voorts ben ik van mening dat moderators hun ' machtspositie ' niet moeten misbruiken,doch zij zullen aangedragen ' feiten ' op gedegen waarheid moeten onderzoeken en dan pas oordelen,zulks pas na volledig natrekken van standpunten en/of meningen van betrokken partijen.

@Diederik, misschien handig om mijn voorgaande bericht nog eens goed door te lezen.

Nogmaals voor de duidelijkheid: Het gaat in deze zaak niet om een waarschuwing of maatregel, maar om een vriendelijk verzoek.

Overigens, het voorbeeld wat je aanhaalt, een vereniging die een beurs organiseert, gaat niet op. Dat staan wij namelijk niet (meer) toe. De N-spoor beurs in Lochem is er wat dat betreft doorheen geslipt, daar waren inmiddels al zoveel reacties op gekomen dat we hebben besloten het bericht te laten staan.

@Stig, daar zal ik het met het bestuur over hebben. Tot die tijd staat het in de Algemene Voorwaarden: "In gevallen die niet voorzien zijn in de respectievelijk de algemene voorwaarden, de huisregels of het algemeen beleid, beslist het bestuur van BeneluxSpoor.net."
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #93 Gepost op: 27 August 2007, 11:48:50 »
Overigens manifesteert zich in dit draadje heel erg mooi de reden dat wij discussies tussen team en gebruikers normaal gesproken via mail of PB voeren. Mensen die niet betrokken zijn bij de zaak, noch enige inhoudelijke kennis hebben van de zaak of berichten die daarover zijn verstuurd, gaan hun mening geven en zich mengen in de zaak. Wij worden vervolgens gedwongen om daar een reactie op te geven, terwijl wij onze tijd veel liever besteden aan het bieden van een informatie site voor (model)spoorders.

Hiermee spreek ik overigens niemand persoonlijk aan, dit alles staat inmiddels helaas allemaal openbaar, dus is het ook jullie goed recht om er op te reageren. Ik geef alleen maar aan wat de gevolgen zijn.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

DHG500

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 27 August 2007, 11:52:12 »
Peter (v.d.L.)

Onder het kopje 'Nettiquette' staat de volgende zin:
Citaat
De signature moet uw naam, uw positie, uw bedrijf en uw E-mailadres vermelden en mag niet langer zijn dan vier regels. Extra informatie zou kunnen bestaan uit uw adres en telefoonnummer;

In het licht van bovenstaande discussie is het misschien wenselijk e.e.a. op iets andere wijze te herformuleren. Deze zin lijkt wat verwarrend; wel of geen bedrijfsnaam opnemen in je signature. En als je het wel doet, hoe vermijdt je dan de schijn van commerciële belangen?
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #95 Gepost op: 27 August 2007, 12:32:35 »
Dankjewel voor je feedback Bob, we zullen ons gaan beraden over de genoemde teksten.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 27 August 2007, 12:52:05 »
Nog even over commercieel bezig zijn, daar proberen we gewoon een nullijn aan te houden. Het schijnt namelijk zo te zijn dat, wanneer er reclame gemaakt wordt op je site, je daarover belasting verschuldigd bent, of er nou een vergoeding staat tegenover die reclame of niet.

Nou zit er wel een verschil tussen "Koopt al uw modeltreinen bij Korsten Modelspoor!" in grote letters op iedere pagina, of iemand die terloops laat weten bepaalde zaken te verkopen. Ook is er in het merendeel van de gevallen helemaal geen sprake van opzet. Daar zijn we ons zeker van bewust.

Aleen, vergeet niet dat dit allemaal vrijwilligerswerk is. Iedereen van het team is een modelspoor-liefhebber, alleen besteden we een nogal groot deel van onze vrije tijd aan dit forum (bijvoorbeeld, dit draadje). Tijd die we niet aan modelspoor zelf kunnen besteden.

Dus dan is het de gemakkelijkste optie om gewoon helemaal geen reclame toe te laten, tenzij het onder gecontroleerde omstandigheden is. Dit specifieke geval is zeker niet de eerste keer.

En ja, soms glipt er wat tussendoor, maar dat is geen kwestie van deze of gene te bevoordelen boven anderen, maar simpelweg omdat we niet alles grondig kunnen doorlezen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #97 Gepost op: 27 August 2007, 13:15:13 »
Dan wordt het misschien toch tijd om de rubriek "vraag en aanbod" preventief te ruimen.
Deze is altijd prominent aanwezig (links in het hoofdmenu) en er duidelijk sprake van een vorm van handel.
En niemand mag nog in zijn onderschrift kenbaar maken welke merken de voorkeur hebben.

René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #98 Gepost op: 27 August 2007, 13:52:09 »
Bedankt voor je begrip René.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 27 August 2007, 14:23:57 »

"@Peter, ik trek helemaal niets in persoonlijke sferen. Als jij mijn opmerking zo betitelt dan mag je dezelfde titel geven aan een eerder opmerking van jouw hand:"

Nog even dit Peter v.d L,

Mijn opmerking naar jou toe betreft jouw manier van handelen hier en als moderator naar mij toe en nog niet eens in het algemeen,iets wat LOS staat van hoe jij jezelf opstelt buiten dit forum,het gaat me geen ene moer aan wat je doet en het interesseert me buiten dit forum ook niet wie of wat je bent!!

Jij maakt aanmerkingen over mijn manier van bedrijfsvoeren,dat is iets waar je op zijn oerhollands gezegd geen ene mallemoer mee te maken hebt.
Hoe en op wat voor manier ik mijn bedrijfsvoering doe buiten dit forum is gewoonweg jouw zaak niet sinds je geen deel uitmaakt van mijn bedrijf dus hou je daarbuiten en plaats ook geen opmerkingen in de trend van dat ik mezelf als bedrijf zijnde niet sier en dat ik niet professioneel zou overkomen met mijn verweren op hetgeen er gezegd wordt.
Bemoei je niet met (andermans)zaken(doen) waar je geen weet van hebt.
Peter,voor ALLE duidelijkheid,ik laat niet ZOMAAR over me heen lopen,knoop dat goed in je oren.

groeten,

Peter.
« Laatst bewerkt op: 27 August 2007, 14:27:37 door MRP Micro Railway Products Sdn.Bhd.. Reden: weergave niet goed »

RoSoft

• Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
« Reactie #100 Gepost op: 27 August 2007, 14:37:40 »

Aleen, vergeet niet dat dit allemaal vrijwilligerswerk is. Iedereen van het team is een modelspoor-liefhebber, alleen besteden we een nogal groot deel van onze vrije tijd aan dit forum (bijvoorbeeld, dit draadje). Tijd die we niet aan modelspoor zelf kunnen besteden.
- Peter

Peter, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit een eigen keus is, niemand verplicht je deze taak op je te nemen. Dus moet je ook niet klagen dat het veel tijd kost. Een optie is om je verwilligerswerk te staken, en je volledig terug te trekken in je hobbykamer. Dus ook niet reageren op de draadjes in wat voor forum dan ook.

Want ook dit doen we allemaal op vrijwillige basis. Niemand is verplicht hier te komen.

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

Ferry van der Meij

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 27 August 2007, 14:52:08 »
Citaat
Een optie is om je verwilligerswerk te staken, en je volledig terug te trekken in je hobbykamer.

Zonder Moderatoren geen BNLS.

Kan nooit de bedoeling zijn, toch?

:-X :-X
Begin de dag met een lach. En eindig de dag ook zo.

towncar59

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 27 August 2007, 15:04:50 »
Goed,

Dit geouwehoer begint nu ook al op dit forum, jammer dat figuren zoals 'MRP' de sfeer hier zonodig willen mollen....ik hou het voor gezien hier... >:(

Ron

Marijn

• Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
« Reactie #103 Gepost op: 27 August 2007, 15:22:53 »
Kijk nu loopt dit draadje toch uit de hand.
Je kon verwachten dat mensen tegen het zere been werden getrapt.
Mijn mening:

Ik schaar mij achter de mening van Klaas dat de oprichters het recht hebben in te grijpen wanneer zij dit nodig achten, ongeacht ik het wel of niet eens ben met dit ingrijpen.
Toch denk ik niet dat alles in het openbaar moet worden uitgevochten want dat hoort niet op een forum thuis.

Over de commercie regeling kan ik alleen maar zeggen dat het mij geen bal uitmaakt als iemand hier zijn winkel promoot, ik heb er wat aan of niet.
Heb ik er wat aan, dan is dit toch weer te danken aan BNLS forum !  ;D

Voor de rest vermaak ik mij nog best op dit forum  ;D

En Blaat !

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #104 Gepost op: 27 August 2007, 15:30:16 »
Ron,
Je reactie lijkt me overtrokken en ik heb ook het vermoeden dat je niet het gehele draadje hebt gelezen. (Ik deed er ook een hele ochtend over. Dus ik zou het me wel kunnen voorstellen  ;))

Het lijkt me niet nodig weg te gaan als anderen ergens een menings verschil over hebben. Het lijkt me zelfs niet nodig te reageren op dit draadje als je je je niet kan vinden in het geen gezegd word of wanneer je het onverhoopt niet kan volgen. Bovendien het is nu 1 draadje waarvan de strekking en de stemming afwijken van de maarliefst 5218!!  Met andere woorden, denk nog eens even rustig na, en laat je niet te snel opjutten door een enkel draadje als dit.

Aan Peter van der Welle,
Wellicht geen gek idee om de 2e helft van mijn onderschrift nog eens te lezen? Alvast bedankt.  ;)

Verder aan alle anderen,
Zijn de modelbouw spullen op jongens?  ;)

m.v.g.

Mark

« Laatst bewerkt op: 27 August 2007, 15:34:57 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.