Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 22:33:12
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:26:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:21:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 22:11:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
Vandaag om 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:46:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:38:18
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 21:28:03
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
Vandaag om 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
Vandaag om 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
Vandaag om 21:05:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frankie
Vandaag om 20:54:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:35:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:29:56
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57

Auteur Topic: ongenoegen uiten  (gelezen 33856 keer)

cbx

• Offline Offline
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #45 Gepost op: 24 August 2007, 18:48:15 »
"Heel de dag kan men zich ergeren, maar men is er niet toe verplicht".

Ja dit had ik al geplaatst maar men blijft maar door baggeren en daardoor anderen bezoekers irriteren, dit is toch een treinen-site of ben ik verkeerd?

Voorruit ik probeer het een keer:

Vrijwilliger zijn voor je club.

Is vrijwillig
maar niet vrijblijvend
Is verbonden
Is onbetaalbaar
Maar niet te koop.

Is positief denken
Is positief doen
Met als enige doel
Voor jezelf en de ander
Een goed gevoel..........

towncar59

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 24 August 2007, 18:59:38 »
Ben het helemaal met je eens cbx, ik vind het ook genoeg geweest nou...

Ron

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 24 August 2007, 19:02:32 »
Marty, het klopt wel wat je zegt, maar er is ook zoiets als de signaal/ruisverhouding. Deze term komt oorspronkelijk uit de elektronica, maar is later ook op het internet in zwang geraakt.

Wat hiermee bedoeld wordt is de verhouding tussen zinvolle en minder zinvolle berichten. Als die omlaag gaat, door een lager aantal zinvolle berichten of een hoger aantal minder zinvolle berichten, dan gaat de algehele kwaliteit van de aangeboden informatie ook omlaag.

Zoals al eerder gezegd, willen wij een laagdrempelig forum bieden waar iedereen zonder schroom vragen kan stellen, kennis opdoen en ook kennis delen. En het is duidelijk dat er op deze manier vriendschappen ontstaan, of dat regelmatige bezoekers goede bekenden van elkaar worden. Dat vinden we geweldig. Er is al een aantal initiatieven van gebruikers geweest die bijvoorbeeld een workshop georganiseerd hebben.

Alleen, als je op zo'n ongedwongen manier met elkaar omgaat, is het onvermijdelijk dat er hier en daar grapjes gemaakt worden. Daar is ook niets mis mee, maar het moet niet zo zijn dat draadjes steeds in kletsen of andere zaken, die weinig of niet gerelateerd zijn aan het oorspronkelijke onderwerp, verzanden.

En zo treden we, indien nodig, ook op. Wat men zich vaak niet realiseert is dat het iedereen vrij staat een nieuw draadje te beginnen. Dit draadje is een voorbeeld van hoe het ook kan, omdat het van een ander draadje is afgesplitst.

Maar nogmaals, we zijn geen chatbox en we zijn geen social networking site. En dik vijftien jaar ervaring heeft mij geleerd dat je bij zulk een grote groep gebruikers niet zonder een vorm van beheer kunt. Ons uitgangspunt is nog steeds om zo min mogelijk in te grijpen. Maar daar hebben we dan wel ieders medewerking voor nodig.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #48 Gepost op: 24 August 2007, 19:27:30 »
Dit draadje is intussen wel een beetje weggedreven van het punt dat ik wilde maken toen ik het opende.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

arjen

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 24 August 2007, 19:38:55 »
Dit draadje is intussen wel een beetje weggedreven van het punt dat ik wilde maken toen ik het opende.

Kun je nagaan hoe breed het ongenoegen kennelijk is.

Arjen.

Ries

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 24 August 2007, 19:41:32 »
@ Peter van der Leek

Mij viel op dat, als je zegt het achter de schermen af te willen handelen en heel de wereld kan hier lezen dat bepaalde mensen het niet snappen, dan mis ik dus een scherm.

Het was samen met het Japanse spreekwoord niets meer dan een overweging die ik mee wilde geven, omdat jullie een voorbeeld functie hebben.

stig

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 24 August 2007, 19:47:11 »

Ik vind het niet ongezond om af en toe de boel weer op een rijtje te zetten...

[edit] ik druk op citeer en dan krijg ik alleen de opmerking van arjan erin, raar... Ik doel op klaas zijn opmerking.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

stig

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 24 August 2007, 19:49:46 »
Ben het helemaal met je eens cbx, ik vind het ook genoeg geweest nou...

Ron

sommigen nog niet...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

RoSoft

• Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
« Reactie #53 Gepost op: 24 August 2007, 20:36:46 »
Klaas, ik verbaas me al een tijdje over het krampachtige beleid op dit forum, het gaat steeds meer lijken op het forum van waaruit het ontstaan is.

Delen van een discussie verwijderen omdat het wel eens kan leiden tot een vervelende discussie, terwijl er wel hele nuttige informatie in staat is natuurlijk heel erg slecht. Ik denk dan laat het staan, en verwijder dan dat zogenaamde vervelende deel, als het er ooit komt.
Soms denk ik weleens zijn we weer terug in de jaren 50, waarbij het calvinisme hoogtij viert. En dan vraag ik me weleens af waarom ik met de sit-ins e.d. en de protetesten in de provo tijd heb mee gedaan. Was dat dan toch voor niets.

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

arjen

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 24 August 2007, 20:45:46 »

Soms denk ik weleens zijn we weer terug in de jaren 50,

Het positieve van jaren '50 is dat ze gewoonlijk door jaren '60 worden gevolgd. Geduld  ;D
Maar ik ben het met je eens dat dit forum soms iets té voorzichtig is. Volgens mij moeten we onszelf niet de vraag stellen óf er iemand een juridische procedure kan beginnen, maar of hij/zij dat kan doen zonder zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken. Nederland is nog net niet de VS. Daar kun je met een kansloze doch eindeloze rechtszaak een tegenstander financieel kapotmaken, hier lukt dat voor zover ik weet nog niet.

Arjen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 24 August 2007, 20:48:34 »

Arjen.

Volgens mij valt dat wel mee.
Met een handvol mensen kun je een draadje flink rekken.  ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 24 August 2007, 20:56:40 »
Inderdaad. En misschien is dit een mooi moment om een eind te breien aan dit draadje? Nee, niet door het dicht te gooien (hou ik niet van), maar gewoon door het collectief te laten voor wat het is en gewoon weer verder te gaan met onze hobby.

Ik wens jullie allemaal een mooi weekend!

mvg,
Gert

Rob

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 24 August 2007, 21:41:50 »
Ik zit dit draadje te lezen en ineens heb ik spijt dat ik destijds als moderator van dat "andere" forum niet bepaalde draadjes gekopieerd en bewaard heb. Van eentje weet ik zeker dat als ik in staat zou zijn dit draadje hier te wissen en het oude ervoor in de plaats zou zetten, het misschien niemand zou opvallen.... ;)

Verschil: Daar werd het nogal snel gesloten. Zelf was ik altijd een voorstander van niet vegen en sluiten indien ook maar enigzins mogelijk. (tenzij in gevallen van discriminatie, scheldpartijen etc.) Destijds reden voor mij er maanden voor het einde uit te stappen. Mijn standpunt was en is: Uiteindelijk reguleert een forum zichzelf. (Even los van technisch beheer etc. en bovengenoemde scheldpartijen, discriminatie en wat dies meer zij)

Ik ga geen mening geven over het beleid hier. Daarvoor kom ik te weinig hier. Gewoon omdat ik het te druk heb met andere zaken.

Advies: Sluit dit draadje niet. (voorzover jullie daar al aan dachten, geen idee) Het reguleert zichzelf wel.
Hart onder de riem voor de moderatoren: Probeer je het niet teveel aan te trekken. Heel eerlijk gezegd, wàt je bij een forum van deze grootte ook doet, je doet het voor een aantal mensen toch niet goed. Veeg en sluit je, krijg je kritiek van de ene groep. Laat je de boel op z'n beloop, krijg je klachten van een andere groep dat er niet ingegrepen wordt. Is gewoon inherent aan het forumleven zodra je boven een bepaald aantal deelnemers zit. De enige optie die je hebt is gewoon vasthouden aan wat je wilt met dat beleid, terwijl je ook goed luistert naar eventuele terechte en zinnige opmerkingen. En tja, als er dan nog mensen zijn die het resultaat echt niet pruimen (misschien wel op voor hen heel terechte gronden): niemand verplicht je hier te komen toch? Of je nu vind dat er teveel of te weinig ingegrepen wordt.
Dus sterkte!

Groeten, Rob
Groeten, Rob

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #58 Gepost op: 24 August 2007, 21:54:45 »
Delen van een discussie verwijderen omdat het wel eens kan leiden tot een vervelende discussie, terwijl er wel hele nuttige informatie in staat is natuurlijk heel erg slecht. Ik denk dan laat het staan, en verwijder dan dat zogenaamde vervelende deel, als het er ooit komt.
Dat eerste ben ik zeker met je eens, wij doen ook zeker wel ons best om nuttige informatie te behouden, maar soms gaat het niet omdat je dan veel berichten moet gaan bewerken.

Het laatste ben ik wel met je eens, maar is organisatorisch gewoon erg moeilijk.
Voorbeeldje: als ik om 12 uur online ben en ik zie dat iets uit de hand dreigt te lopen terwijl ik weet dat ik daarna 2 uur in de auto zit. Dan kan ik een paar dingen doen: afwachten, ingrijpen of proberen collega-moderators in te schakelen. Dat laatste doen we sowieso in dit soort gevallen, we melden zoiets onderling. Maar dat is geen garantie dat er een moderator online is op het moment dat het écht misgaat.
Daarom kiezen we er vaak voor om preventief in te grijpen. Dat kan tot onbegrip leiden ("Er is toch (nog) helemaal niets aan de hand?!"), maar de keerzijde is dat het wel misgaat en dan is het onbegrip nog veel breder verspreid ("Waar waren jullie toen er écht moderators nodig waren??").

Zo maar even een dilemma waar wij dagelijks mee kampen en waar we altijd op zoek zijn naar de gulden middenweg...
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

fredamsterdam

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 24 August 2007, 21:56:44 »
met verbazing en afschuw lees ik dat er onderwerpen worden weggehaald, dat individuele personen waarschuwingen krijgen!!!!! hallo waar zijn we nu mee bezig. Ieder van ons levert een zeer belangrijke bijdrage aan deze modelspoorsite en juist degene die de moeite nemen om te reageren zijn zeer gemotiveerd voor onze gezamelijke hobby dan gaan we toch niet zij die hun hoofd boven het maaiveld steken de kop ......
Ik had geen idee dat er parallellijnen liepen en schrik daar dan ook van.