dus toen al helemaal geen "echte" PBA types...
De lengte van deze 'Mistral'-rijtuigen was 25500mm. tov de 'PBA'-rijtuigen 23344mm.
Verder nog een handvol details, waaronder vier extra buffers, waarvan het nut mij ontgaat.
Voor de oorlog was de Etoile du Nord inderdaad een volledige Pullmantrein, na de oorlog volgens mij een D-trein met een paar Pullmanrijtuigen. Een goede foto kan ik zo gauw ook niet vinden maar een leuk alternatief is de D144 van rond 1955. Daar staan twee foto's van in het 1300'en boek van Henk Bouman. Achter de 1300 lopen eerst twee NMBS-rijtuigen van het type I1 (een AB en een C, in twee kleuren groen). Dan twee SNCF-rijtuigen type DEV court (ook weer een AB en een C), op een van beide foto's is de AB een 'inox' (roestvaststalen) exemplaar. Dan twee Pullmans, een 1e klas type Côte d' Azur (zevenramer) en een 2e klas type Etoile du Nord (negenramer, een van de twee is ongetwijfeld een rijtuig met keuken maar ik kan niet zien welke). Tot slot een bagagerijtuig, zo te zien eentje van de SNCF, type Nord. Exact nabootsen in H0 wordt lastig, ik zou niet weten hoe je aan goede I1's en dat bagagerijtuig komt en van de korte DEV's zijn alleen in een grijs verleden de juiste versies verschenen. Maar misschien weet Modelspotter meer?