Ik snap niet wat je bedoeld met: opmerking over de afstanden van de balises.De balise ligt bij het sein, daarvoor liggen nog diverse infill balisen (level1)Daar ontvang je pas "nieuwe" informatie.
De link van jou is berust op ATB EG. Ik spreek over ATB VV.
De nadelen van ATB-EG zijn vrij duidelijk:.....Geen wisselspanning mogelijk
De leverancier heeft een patent en dus een monopoliepositie
Ik ben een hele naïve jongen van 18 die bijna alles met trein(tjes) heel interessant vindt. Vanuit mijn naïviteit vroeg ik me af: maybe, just maybe, dit aan mensen vertellen die hierover moeten beslissen? Of in ieder geval hier wat bekendheid voor maken, want het klinkt alsof mensen geld gaan uitgeven omdat het moet...Mvg,Timo
Bij level 1 kan dat ook al. Je kunt namelijk de infill ook met een loop doen in plaats van ballises.Dat kost natuurlijk wat, en je moet dus goed nadenken op welke plaatsen dat werkelijk nut heeft. Als dat teveel is kun je beter meteen level 2 instaleren.
Dat patent zal minstens 50 jaar oud zijn, dus allang verlopen.
Het patent zit hem dus op de ontwikkelde apparatuur en is dus recenter en nog geldig.Als ik het goed heb ligt het patent van een Fase 4 kast bij Alstom.
Ik denk dat we beter in Nederland eerst eens gewoon kunnen gaan investeren in een fatsoenlijk spoorwegnet dat betrouwbaar is. Het aantal storingen aan de infrastructuur rijst de pan uit, ProRail heeft nu zelfs "ingelaste herstelwerkzaamheden" bedacht, zodat je als reiziger fijn staat te kijken. Laten we daar nou eerst eens mee beginnen...
Ik bedoelde eigenlijk het patent op het principe van ATB, als daar al ooit een patent op is geweest. Op basis van dat principe kan elke fabrikant zijn eigen kast ontwerpen.
Tja, die keren dat ik in Nederland kom en met de trein ga, zijn er ook stukken waarbij ik liever geen gebruik maak van het toilet, om het zo maar eens uit te drukken. Weert-Eindhoven bijvoorbeeld, tussen Geldrop en Eindhoven.